Počinje Berlinski festival
Berlin - Svetskom premijerom dansko-kanadsko-švedsko-nemačko-francuskog filma „Ljubaznost neznanaca“ danske scenaristkinje i rediteljke Lone Šerfig večeras svečano počinje 69. Berlinski festival.
Poslednji pod dirigentskom palicom kritikama podložnog, kontroverznog, ali i šarmantnog Ditera Koslika, koji je na čelnom mestu ove značajne i dragocene filmske manifestacije proveo gotovo dve decenije. Od 2020. u Berlinu će duvati neki drugi vetrovi. Još se ni ne naslućuje kakvi, ali će u svakom slučaju biti drugačije, možda čak i bolje.
I ovogodišnje festivalsko izdanje, u svojim programskim celinama koje su se nezaustavljivo namnožile i na samom Evropskom filmskom marketu, ponovo nudi oko 400 novih filmskih naslova. U okviru glavnog programa, od večeras pa do 17. februara, biće prikazano 20 filmova od kojih nisu svi u konkurenciji za „Zlatnog medveda“. Od onih koji se takmiče za nagrade najveću pažnju u ovom trenutku privlače ona, ove godine, izuzetno retka zvučna rediteljska imena.
Recimo, poput poljske rediteljke Agnješke Holand („Gospodin Džons“), francuskog reditelja Fransoa Ozona („Milošću božjom“), Norvežanina Hansa Petera Molanda („Napolju kradu konje“), tursko-nemačkog autora Fatiha Akina („Zlatna rukavica“), Kanađanina Denija Kotea („Antologija grada duhova“) ili kineskog majstora Đanga Jimoua čiji će film „Jedna sekunda“, iz perioda Kulturne revolucije, na festivalu biti prikazan bukvalno poslednji.
Najveći broj ovogodišnjih učesnika trke za „Zlatnog medveda“ pripada mlađoj generaciji filmskih stvaralaca ili onima koji su već ostavili zapažen filmski trag, ali su bliskiji intimističkim filmskim sladokuscima nego široj bioskopskoj populaciji...
Među takmičarima je i jedno već poznato i dokazano berlinsko ime, ime makedonske rediteljke Teone Mitevske koja se ovde na festivalu u okviru paralelnog programa „Panorama“ već predstavljala svojim kratkim i dugometražnim filmovima, ali je sada svojim četvrtim celovečernjim filmom „Gospod postoji, njeno ime je Petrunija“ konačno dobacila i do glavne scene i šanse za osvajanje neke od glavnih nagrada.
Milan Marić (Foto D. Lakić)
Teonin film je nastao u makedonsko-belgijsko-slovenačko-hrvatsko-francuskoj koprodukciji, scenario je i za ovaj film pisala zajedno sa bosanskom autorkom Elmom Tataragić (inače i selektorkom Sarajevo film festivala), a iza nje kao i uvek stoje i njena, producentski veoma vešta sestra Labina Mitevska i brat Vuk...
Šansu za osvajanje neke od nagrada u glavnom programu 69. Berlinala, o čemu će odlučivati žiri na čelu sa predsednicom, francuskom glumicom Žilijet Binoš, ima i jedna nemačko-srpska koprodukcija.
Film „Bio sam kod kuće, ali“ nemačke rediteljke, scenaristkinje i montažerke Angele Šanelek, iza kojeg su kao srpski partneri stali Nataša Damnjanović i Vladimir Vidić („Dart film&video“) sa sredstvima osvojenim na konkursu Filmskog centra Srbije u iznosu od pet miliona dinara. Direktor fotografije u filmu Šanelekove je mladi srpski snimatelj Ivan Marković čiji je rad zapažen i u filmu Ivana Salatića „Ti imaš noć“...
Velika je stvar što se u uglednoj „Panorami“ ove godine našao i većinski srpski film „Šavovi“ reditelja Miroslava Terzića (koprodukcija sa Slovenijom, Hrvatskom i Bosnom), sa Snežanom Bogdanović u glavnoj ulozi, Damjanom Radovanovićem („Ničije dete“) kao direktorom fotografije, Uliksom Fehmijuom i Milenom Trobozić Garfild kao glavnim producentima i Aleksandrom Kovač kao kompozitorkom.
Scenario i za ovaj film, inspirisan inače svedočenjima jedne od majki koje su ubeđene da su žrtve čuvene afere krađe beba, napisala je bosanska autorka Elma Tataragić...
Za srpsku kinematografiju i te kako značaja ima i to što je naš mladi glumac Milan Marić odabran da bude jedna od devet Evropskih zvezda u usponu i tako u okviru industrijskog dela festivala bude dostupan producentima i agentima i otvoren za šanse za saradnju sa evropskim filmskim autorima.
Marić je osvojio Berlinski festival još prošle godine vrhunski odigranom ulogom Sergeja Dovlatova u nagrađenom ruskom filmu „Dovlatov“ Alekseja Germana juniora, zbog koje je i nominovan za Evropsku zvezdu u usponu.
U Srbiji smo Milana Marića gledali u pozorištu, u epizodnim ulogama u filmovima „Branio sam Mladu Bosnu“, „Dobra žena“, „Vlažnost“, „Santa Marija dela Salute“ i u televizijskim serijama „Miris kiše na Balkanu“, „Nemanjići“, „Vojna akademija“, „Jutro će promeniti sve“ i „Besa“...
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.