Počela velika rekonstrukcija dotrajale pruge Niš–Prahovo
Niš – Do leta naredne 2020. godine u potpunosti će biti završena rekonstrukcija železničke pruge Niš–Zaječar–Prahovo (pristanište), jedne od najlepših u Srbiji, ali i sigurno i najzapuštenije i najnebezbednije u našoj zemlji. U rekonstrukciju će država Srbija uložiti pet milijardi dinara jer je namera da se na ovoj železničkoj saobraćajnici vrati i opet omogući projektovana brzina kretanja putničkih i teretnih kompozicija na 90 kilometara na sat i da se za saobraćaj ovim pravcem stvore maksimalni uslovi bezbednosti. Ovo je juče nedaleko od železničke stanice na ovoj pruzi, koja je trenutno zatvorena, u Matejevcu kod Niša, rekla potpredsednica Vlade Srbije i ministarka za saobraćaj, infrastrukturu i građevinarstvo Zorana Mihajlović.
– Nije dovoljno da u našoj zemlji imamo samo glavni koridor, isto toliko je važno da imamo i regionalne železničke pruge jer se na njima i pored njih odvija život važan i za privredu i za stanovništvo naše zemlje. Prošle godine rekonstruisano je 270 kilometara železničkih pruga, a ove godine u planu je obnova oko 300 kilometara pruga. Jedna od tih je i ova. Jeste ona najlepša, ali pokazalo se u prethodnom periodu i da je najefikasnija i nedovoljno bezbedna. Ova rekonstrukcija, za koju se čvrsto nadam da će biti završena do leta naredne godine, podrazumeva i potpuno sređivanje i uređenje svih pružnih prelaza, a njih je na 108 kilometara pruge, koja će biti modernizovana, čak 90, adaptaciju svih staničnih mesta i, pre svega, uz promenu u projektima, jedan potpuno bezbedan železnički pravac. Ne očekujemo da će ovde kao nekada prolaziti jedan voz nedeljno, već da će našim prugama biti razvijenog i velikog saobraćaja.
Istakla je posebno potpredsednica srpske vlade i ministarka Zorana Mihajlović da su i stanovnici sela pored ove saobraćajnice značajno pomogli da se brže krene sa rekonstrukcijom ove pruge:
– Posebnu zahvalnost izražavam meštanima Jasenovika, koji su mnogo brže reagovali od direktora i odgovornih na železnici. I na tom planu ćemo mnogo toga menjati u narednom periodu. Ovde smo sada zajedno i radićemo za građane koji žive na ovim prostorima i koji definitivno najbolje znaju kakvi su problemi. Mi u Srbiji već uveliko gradimo puteve, ali pruge sada nastavljamo i uložićemo stotine miliona evra kako bi bio obezbeđen moderan saobraćaj na ovoj pruzi – rekla je Zorana Mihajlović, koja je 14. februara i posle treće nezgode boravila u Jasenoviku i naredila obustavu i zabranu saobraćaja, ali i najavila hitan početak rekonstrukcije ovog železničkog pravca.
– Ova dotrajala pruga, na kojoj su se poslednjih godina putnički vozovi kretali brzinom od 30, a teretni 20 kilometara na sat – rekao je gradonačelnik Niša, Darko Bulatović – sagrađena je 1922. godine, a poslednji put je rekonstruisana pre više od pola veka – još 1961. godine.
– Imajući u vidu da smo u poslednjih samo mesec dana, od 19. januara uveče do pre desetak dana, imali tri nezgode na ovoj deonici kod Niša i da su zbog iskliznuća i prevrtanja vagona teretnih kompozicija sa opasnim hemijskim materijama bili ugroženi meštani okolnih sela, posebno Jasenovika, koji su morali da budu nekoliko dana evakuisani iz svojih kuća, od velikog je značaja da se stvore bezbedni uslovi za saobraćaj i miran život stanovnika duž cele pruge do Zaječara i dalje do Prahova. Isto tako predstoji iseljenje i železničke pruge Niš–Dimitrovgrad iz niškog gradskog jezgra i to će, posle više od tri decenija priča i planiranja, konačno biti jedan od najvećih projekata i investicija u „Železnici Srbije” – rekao je Darko Bulatović.
Rekonstrukcija železničkog pravca Niš–Zaječar–Prahovo (pristanište), koja će se obavljati u uslovima potpune obustave saobraćaja, započeta je na „Bloku 1“ u stanici „Matejevac” i na putnom prelazu dalekom nekoliko stotina metara od stanične zgrade u ovom selu nadomak Niša. Svečanosti početka radova prisustvovali su brojni meštani okolnih niških sela, Gradskog veća Niša i niške Gradske opštine Pantelej, Nišavskog okruga i Preduzeća „Infrastrukture železnice Srbije“.
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.