Petak, 30.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Jugoslovenski gigant ide u stečaj, vlada odbila restrukturiranje

Радници Уљаника у штрајку заварили улаз у фабрику (Фото Бета/АП)

ZAGREB – Hrvatska vlada je na današnjoj sednici odbila restrukturiranje Uljanika, i sutra će na Trgovačkom sudu u Pazinu biti održano ročište o stečaju tog brodogradilišta.

Istovremeno, Trgovački sud u Rijeci je danas odložio odluku o stečaju brodogradilišta „3. maj” za 17. april.

„Vlada predloženo restrukturiranje Uljanik grupe ne može podržati, jer bi ono značilo veliku finansijsku izloženost države i ostaje otvorena za traženje dodatnih rešenja za brodogradilišta u Puli i Rijeci”, poručio je premijer Andrej Plenković sa sednice Vlade, prenosi Tanjug.

Plenković je podsetio da su prošle nedelje javnosti predstavljene brojke troškova restrukturiranja koje bi išle na teret poreskih obveznika.

Prema ponudi strateškog partnera (Brodosplita u vlasništvu Tomislava Debeljaka), ukupni troškovi restrukturiranja u maksimalističkoj varijanti iznosili bi 10,8 milijardi kuna (1,45 milijardi evra), a minimalna varijanta bi bila oko 7,5 milijardi kuna (milijarda evra), rekao je on.

Plenković je naveo da je od 1992. do 2017. ukupno utrošeno 31,7 milijardi kuna (oko 4,3 milijarde evra) za sanaciju ovih brodogradilišta ili državne subvencije.

Od toga se 4,3 milijarde kuna (578,8 miliona evra) odnosi na pulski Uljanik, a devet milijardi kuna (1,2 milijarde evra) na riječki „3. maj”, a ostatak na mere finansijske podrške.

Hrvatski premijer je istakao da je vlada, radeći na pitanju hrvatske brodogradnje, sagledavala krizu u Uljaniku sa svih aspekata – političkih, ekonomskih, finansijskih, socijalnih, regionalnih, strukturnih, te je u situaciji da donese odluku koja je „odgovorna i branjiva u svim tim aspektima”.

Pritom je podsetio da je vlada u januaru prošle godine, uz prethodnu konsultaciju s Evropskom komisijom, odobrila podršku za sanaciju brodogradilišta Uljanik, odnosno država je dala garanciju za zajam u iznosu od 716 miliona kuna (96,4 miliona evra).

Komentari9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vesa D
..kad je krlja onda je Jugoslovenski slicaj ..a kad je slag na torti onda uspeh mlade domovinske demokracije ..
Катарина Крстић
Најжалије ми је што овиме и највећи део предратне Краљевске фабрике ротора из Ниша, коју су комунисти преселили највише у Хрватску (а Нишлијама увалили да прозиводе шпорете и ситну кућну технику), иде у стечај.
Ivica
Nije mi jasno o čemu ti pričaš.
Yu-ljanik
Uljanik su 1856. godine osnovali Austrijanci, potom su njim vladali Italijani pa Nemci. Tek nakon Drugog Svetskog rata je pripao Jugoslaviji, a poznato je koliko je Srbija pomorska nacija...
konkurencija Koreje
Steta za radnike i njihove porodice. Prevelika je konkurencija korejskih brodogradilista ciji je brod znatno jeftiniji. Ni jahte ne bi mogli praviti jer tu postoji podosta priznatih proizvodjaca. Proslo vrijeme jugoslovenskog samoupravnog socijalizma kad se vodilo racuna o radnicima.
JorgeLB
Nekada se u brodove ugrađivalo 30% uvoznih komponenata, a danas se ne ugrađuje niti 30% domaćih. Kad vidite ovoga kakvom tehnologijom vari ulazna vrata jasno vam je da je to brodogradilište prošlo svršeno vrijeme. Unaprijed su se ugovarali brodovi s uračunatim gubitkom koji je pokrivala država, no danas EU to ne dozvolajva i hvala im na tome.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.