Utorak, 31.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Sve sumnjiviji softver koji kontroliše let „boinga 737 maks”

(Фотографије Бета-АП)

Vašington - Istraga udesa aviona „boing 737 maks” kompanije „Etiopijan erlajnsa”, u kojem je poginulo 157 osoba, došla je do preliminarnog zaključka da je sistem protiv gubitka snage bio aktiviran pre nego što je avion udario u zemlju, javlja britanska štampa.

Istražitelji udesa aviona istog tipa koji se nešto ranije srušio u Indoneziji takođe su se fokusirali na novi sistem za snagu MCAS, preneo je Rojters.

„Boingova” flota aviona „737 maks” je prizemljena širom sveta od nesreće 10. marta, što je „zbrisalo” 28 milijardi dolara tržišne vrednosti kompanije i dovelo u pitanje unapred izvršene narudžbine aviona vredne više od 500 milijardi dolara.

„Boing” je saopštio da će planirana popravka softvera sprečiti operaciju koja se ponavlja u sistemu i koja je centralni bezbedonosni problem.

Juče je u federalni sud u Čikagu stigla tužba porodice stradalog državljanina Ruande, u kojoj tvrde da je kompanija Boing loše napravila automatski sistem kontrole leta. Iz „boinga” nisu komentarisali tužbu.

Istraga se takođe bavi i kvalitetom obuke pilota „Boingovih” aviona „737 maks”.

Američki i evropski regulatori su najmanje dve godine pre pada aviona u Indoneziji znali da kontrolisanje ugla pod kojim leti modela „737 maks” možda neće biti dovoljno u situacijama sličnim kao u dve navedene nesreće.

Evropska agencija za avijaciju i svemir (EASA) je izdala sertifikat da je avion bezbedan delimično zbog toga što su smatrali da će dopunske procedure i trening objasniti pilotima „neuobičajene situacije” u kojima bi morali da upravljaju manuelno i da „trimuju” nos aviona, prenosi Tanjug.

Komentari15
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ljubo
Ovo je već vest stara 3 dana. Glavni mediji je tek sada objavljuju i to ne smeju da budu udarne vesti. Toliko o moći Boinga. Čak i ako ovaj kratki komentar bude objavljen biće to primer junaštva bilo koga javnog medija. S poštovanjem
Банет
Нису Срби само криви. Некад је крив и Путин.
Dragan
...daj Bože da nas, Srbe , ne proglase krivima za ovo?
Prekobarac
Boing 737 Max je "conceptualni" prototip avijona koji bi u buducnosti trebalo da leti bez pilota tako da bi se ustedele pare na uposljavanju i treniranju pilota sto je aviokomapijama vrlo skupo. Danas svi u bilo kojoj grani industrije rade na minimalizaciji radne snage da bi tako uvecali profit. Na zalost ljudski um nikada nece biti zamenjen robotima i softverima jer jer mi "ljudska bica" posedujemo intuiciju (koja je neophodna u riskantnim situacijama) i koju programeri nikada nece moci da ugrade u svoje programe i tako zamene pilote sa softverom ili robotima. Zbog toga ja nikada ne bih leteo avijonom koji nema dobro obucene pilote. (Nasi piloti su jedni od najboljih na svetu).Ljudski um vladace zauvek!!!
Milan D.
A ko moze da tvrdi da ta to nije manipulacija sa softverom.Kad su u stanju da manipulisu sa kopjuterima koje kupujemo i mobil telefonima zasto nebi i softverom aviona,poslije par godina upotrebe tih masinica covjek jednostavno primjeti da one nefunkcionisu ako slucajno pitas predstavnike tih kopanija o cemu je rjec dobijes jednostavan odgovor da moras nabaviti novi program ili hardver.Ono sto je vazno da duduci ne kapiraju koliko im se tikava u poslednje vrijeame odbilo od glavu,nadam se da ce to umjesno iskoristiti Rusi i Kinezi.
Dragan
Ti ocekujes da bas oni koji varaju, to "umesno iskoriste"?
Братимир
Поново ће да окриве Русе.
Moskovskaya
Buducnost avijacije je u ruskim i kineskim avionima. Ko sprecava Srbiju da poput Slovenaca nabavi ruske putnicke avione?!
Petar
Očigledno sprečava politika. Zašto nema ruskih aviona je isto pitanje politike a ne kvaliteta tih aviona. Boeing je opasan igrač, kada je kanadski Bombardier hteo da prodaje regionalne avione američkim avio-kompanijama Boeing ih je tužio i tražio od Kongresa da zabrani prodaju, pa je Bombardier bio prinudjen da otvori novu firmu i proda model Airbus-u i sada je taj avion postao Airbus 220. Ruske kompanije su masovno kupovale polovne Boeing-e zbog korupcije ljudi koji o tome odlučuju. Inače ruski IL-96 nijedan udes nije imao. Sukhoi superdžet je plod saradnje Rusije i Zapada, avion pouzdan i leteo je i u irskoj kompaniji City Jet i belgijskom Air Brisel.
Dragan
Ko sprecava? Zdrav razum naprimer...
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.