Sve sumnjiviji softver koji kontroliše let „boinga 737 maks”
Vašington - Istraga udesa aviona „boing 737 maks” kompanije „Etiopijan erlajnsa”, u kojem je poginulo 157 osoba, došla je do preliminarnog zaključka da je sistem protiv gubitka snage bio aktiviran pre nego što je avion udario u zemlju, javlja britanska štampa.
Istražitelji udesa aviona istog tipa koji se nešto ranije srušio u Indoneziji takođe su se fokusirali na novi sistem za snagu MCAS, preneo je Rojters.
„Boingova” flota aviona „737 maks” je prizemljena širom sveta od nesreće 10. marta, što je „zbrisalo” 28 milijardi dolara tržišne vrednosti kompanije i dovelo u pitanje unapred izvršene narudžbine aviona vredne više od 500 milijardi dolara.
„Boing” je saopštio da će planirana popravka softvera sprečiti operaciju koja se ponavlja u sistemu i koja je centralni bezbedonosni problem.
Juče je u federalni sud u Čikagu stigla tužba porodice stradalog državljanina Ruande, u kojoj tvrde da je kompanija Boing loše napravila automatski sistem kontrole leta. Iz „boinga” nisu komentarisali tužbu.
Istraga se takođe bavi i kvalitetom obuke pilota „Boingovih” aviona „737 maks”.
Američki i evropski regulatori su najmanje dve godine pre pada aviona u Indoneziji znali da kontrolisanje ugla pod kojim leti modela „737 maks” možda neće biti dovoljno u situacijama sličnim kao u dve navedene nesreće.
Evropska agencija za avijaciju i svemir (EASA) je izdala sertifikat da je avion bezbedan delimično zbog toga što su smatrali da će dopunske procedure i trening objasniti pilotima „neuobičajene situacije” u kojima bi morali da upravljaju manuelno i da „trimuju” nos aviona, prenosi Tanjug.
Подели ову вест











Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.