Nakon sto godina obnova pruge Subotica–Senta
Subotica – Na izlasku iz subotičke železničke stanice počela je obnova pruge koja se račva ka Senti. Ukupno 38,5 kilometara pruge treba da bude obnovljeno za 270 dana, to jest do kraja ove godine, a radovi koštaju 2,5 milijardi dinara.
Posao koji je upravo počeo ima gotovo istorijski značaj, jer pruga Subotica–Senta izgrađena je 1889. godine, poslednji put obnovljena je dvadesetih prošlog veka i od tada, gotovo punih sto godina, u nju više nije ulagano, tako da je po železničkim merilima ona četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek koji traje od 25 do 30 godina.
Oni koji su putovali ovom prugom, to su svakako i osetili: voz se kretao brzinom od 10 do 16 kilometara na čas, a za teretni saobraćaj problem je bilo osovinsko opterećenje od svega 16 tona.
„Ova investicija je bitna i građanima, ali i industriji, posebno za MSK iz Kikinde, jer ćemo podići kapacitet nosivosti pruge na 22,5 tona, a brzinu na 80 kilometara na čas. Treba reći i da je ova rekonstrukcija bitna jer su pre godinu dana gradovi Subotica i Kikinda i opštine Senta, Kanjiža i Čoka potpisale Sporazum o sufinansiranju prevoza na ovoj relaciji. To je jedini sporazum na nivou republike i primer kako bi trebalo da postupaju lokalne samouprave i da ne finansiraju samo prevoz u autobuskom već i u železničkom saobraćaju”, rekao je Imre Kern, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji je prisustvovao početku radova.
Materijal potreban za obnovu pruge dopremljen je sa pruge Beograd – Novi Sad, koja se upravo obnavlja. Do sada je stiglo oko osam kilometara šina i pragova koji će, nakon kontrole i pregleda, biti postavljeni na obnovljenoj deonici.
Kern je objasnio da se ova pruga obnavlja zahvaljujući finansiranju države preko „Infrastrukture železnica Srbije”. Nadležni se nadaju da, osim što će sa povećanjem brzine, od naredne godine putovanje za Sentu trajati kraće, a da će pruga većeg kapaciteta doprineti i oživljavanju luke u Senti.
Obnova pruge Subotica–Senta sastavni je deo velike rekonstrukcije banatskih pruga. Pre nekoliko dana završena je rekonstrukcija pruge od Pančeva do Zrenjanina, od Zrenjanina do Novog Sada prošle godine su okončani radovi i sa tim je omogućeno da vozovi koriste ovu prugu kada za godinu dana počne gradnja pruge Subotica – Novi Sad, kao zadnja sekcija brze pruge Beograd–Budimpešta.
Dok traje remont, železnice Srbije će putnike do Sente i obratno prevoziti autobusima, tako da putnici nisu oštećeni, kaže Veselin Simović, šef sekcije za saobraćajne poslove Novi Sad. „Takođe, radovi će teći tako da se nakon tri dana remonta pruga otvara za propuštanje teretnog saobraćaja”, objasnio je Simović.
Подели ову вест





Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.