OD LETA NA „PROKOPU” - Do perona konačno i liftovima
Ugradnja dva stanična elevatora počela krajem februara i taj posao trebalo bi da bude okončan do sredine juna. – Prevoziće putnike, teško pokretne i stare, kao i osobe sa invaliditetomUmesto da se sa teškim koferima spuštaju stepenicama i pothodnicima, kako bi stigli do perona, putnici centralne železničke stanice „Beograd centar” od ovog leta moći će konačno da do peronskog dela silaze liftom. Ugradnja dva lifta na „Prokopu” počela je 25. februara i taj posao trebalo bi da bude okončan do sredine juna. Elevatori će imati nosivost od po hiljadu kilograma i prevoziće putnike, teško pokretne i stare i osobe sa invaliditetom.
– Svaki od njih može da primi po 13 osoba. Putnici sa kote 105 imaće mogućnost da se direktno spuste na perone. Liftovi će se nalaziti u zoni šestog perona, a biće postavljeni i piktogrami koji će usmeravati putnike – ukazuju u „Infrastrukturi železnice Srbije”.
Liftovi, za koje su urađeni otvori koji su konzervirani, ugrađuju se nezavisno od toga što „Prokop” još nema staničnu zgradu.
– „Infrastruktura” je obezbedila novac i sprovela sve neophodne procedure za izgradnju liftova, prateći potrebe putnika i korisnika usluga. U prethodnom periodu, svesni činjenice da liftovi nedostaju, naši i dežurni radnici „Srbija voza” pomagali su putnicima. Postavljena je i pokretna platforma koja im je omogućavala da se lakše popnu sa šestog perona do čekaonice i blagajne. Ali, to su svakako bila iznuđena i privremena rešenja – navode u „Infrastrukturi”.
Da bi liftovi, dugoročno rešenje, bili gotovi do polovine juna, radnici „Progresa” iz Malog Zvornika, i „GT lifta” iz Beograda, firmi koji su dobili posao, imaju zadatak da proseku ploče, montiraju čelične konstrukcije, postave i ugrade elevatore, ali i piktograme. Pre predaje liftova na upotrebu, radnici firmi koje su pobedile na tenderu moraće da srede i trotoare i prilazne površine, ali i da postave nadstrešnice u zoni liftova.
Na „Prokopu” je krajem 2018. završena izgradnja dela betonske ploče. To je bila međufaza u gradnji novog staničnog kompleksa, koja je podrazumevala proširenje ploče za 130 metara sa zapadne strane. Urađena je armiranobetonska konstrukcija prvog perona i ploče koja delimično natkriva prvi i drugi kolosek. Dograđene su armiranobetonske konstrukcije, temelji, stubovi i grede, zaštićena je armatura gde je bilo neophodno. Tako stanica „Beograd centar”, čiji sređeni peronski deo je otvoren u januaru 2016, ima oko 40.000 kvadrata ploče od 45.000 koliko bi ukupno trebalo da ima.
Ovi radovi, vredni oko 400 miliona dinara finansirani su sredstvima preostalim iz kuvajtskog kredita kojim je sređivan peronski deo „Prokopa”. Ove godine, kako su ranije najavili nadležni, očekuje se da Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj odobri kredit i za sređivanje preostalih segmenata ploče i izgradnju stanične zgrade.
Manje je izvesno kada će početi gradnja staničnog zdanja „Prokopa”, koji nadležni smatraju funkcionalnom i uređenom stanicom, iako joj mnogo toga još fali. Krajem 2017. najavljivano je da bi gradnja mogla da počne u toku 2018, ali i ta najava se izjalovila.
Na „Prokopu” od krupnijih stvari treba da se srede i pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš. Ovaj posao mogao bi da krene i u toku 2019. Kako je krajem 2018. za naš list istakao Goran Vesić, zamenik gradonačelnika za ovu godinu je u planu raspisivanje tendera za pristupne veze „Prokopu” iz pravca auto-puta, odnosno čim se završi eksproprijacija.
Подели ову вест






Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.