Nedelja, 05.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Tragedija na Šeremetjevu: 41 žrtva u avionu koji se zapalio

(Фотографије Бета/АП)

MOSKVA - Samo 37 od 78 putnika i članova posade ruskog aviona koji se zapalio na moskovskom aerodromu Šeremetjevo je preživelo, saopštio je ruski Istražni komitet.

„U avionu na letu od Moskve ka Murmansku bilo je 78 putnika i članova posade. Prema najnovijim podacima dostupnim istrazi, 37 njih je preživelo“, rekla je portparolka Istražnog komiteta Svetlana Petmeko, prenosi Tanjug.

Ona je dodala da istražitelji sada ispituju preživele, očevice, zaposlene na aeorodromu i avo-kompanijama, prenosi Tass.

Kompanija Aeroflot potvrdila je da su se motori aviona na letu SU1492 od Moskve do Murmanska zapalili prilikom prinudnog sletanja na moskovski aerodrom Šeremetjevo.

„Avion se vratio na aerodrom iz tehničkih razloga. Vatra je ugašena. Medicinska pomoć je ponuđena svima kojima je potrebna”, navodi se u saopštenju.

Formirana je komisija za istragu uzroka i okolnosti nesreće.

Moguće je da je požar izazvao grom koji je udario u motor aviona.

Radar za praćenje letova Flajtradar 24 pokazao je da je avion napravio dva kruga oko Moskve i sleteo posle 45 minuta.

Incident se dogodio u 18.40 po lokalnom vremenu, a ubrzo su se pojavili snimci aviona zahvaćenog vatrom.

Na snimcima se takođe vidi kako trup aviona gori na pisti, dok se nad aerodromom nadvio gust crni dim, preneo je Rojters.

Agencija Interfaks navodi da je rep aviona potpuno izgoreo, a da spasioci pokušavaju da pronađu preživele u tom delu aviona.

Avion je proizveden 2018. godine.

Moskovski međunarodni aerodrom trenutno radi u ograničenom režimu, prenosi Tanjug.

Među 13 poginulih u požaru aviona dvoje dece

MOSKVA - Ruski istražni komitet potvrdio je da je u požaru u avionu na aerodromu Šeremetjevo poginulo 13 osoba, uključujući dvoje dece.

Povređeno je još sedam putnika od kojih troje teže, prenosi RT.

Predsednik Rusije Vladimir Putin izrazio je saučešće porodicama nastradalih i naložio istragu o uzrocima nesreće, saopštio je njegov portparol Dmitrij Peskov, prenosi Tanjug.

Komentari28
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Pojasnjenje
Mislim da bi trebalo da sacekamo nalaz “crne kutije” (stvarna boja je crveno narandzasta a pravi naziv je Flight recoder). Nemaju svi avioni sitem za izbacivanje goriva. Npr. Boing 737, 717, Air bus 320 etc. nemaju taj sistem. Veci avioni npr. Lockheed L-1011, McDonnell Douglas DC-10 / MD-11, Boeing 747 and Airbus A340 imaju taj sistem ali nekada avio prevoznik koji je porucio neki od ovih aviona ne zeli taj sistem. To zavisi od aviomotora. Novi aviomotori su mnogo jaci tako da MTOW (maximum takeoff weight) maksimalna tezina uzletanja i MLW (maximum landing weight) maksimalna tezina sletanja, ne predstavlja problem. Imajuci u vidu da je elektronika dominantna u novim tipovima aviona pitanje koliko je pilot mogao da upravlja avionom. Suhoj 100 ima palicu za upravljanje kao npr. Airbus. Cilj ovog teksta nije da objasni zasto je doslo do udesa. Zelio sam da samo ukazem na neke stvari koje sam uocio u komentarima povodom ovog udesa.
Бранко Срб Козаковић
Малопре видех клип: снимак телефоном из неке собе на овом аеродрому где радници гледају снимак несреће (један је и снима преко екрана својим телефоном) и коментаришу - поспрдно, смеју се.. Несхватљиво.
шта ћеш
Немојте људи ко Бога Вас молим. Прочитах изјаве пилота који лете на том типу авиона и нико од њих није изјавио ништа слично као стручњаци на сајту. Иначе, пилот је искусни летач који лети последње две године само на том типу авиона. Сви преживели путници се захваљују особљу на одличној реакцији и захвални су им за живот. Погинули стјуард је покушао немогуће. Тако да...
Pavle vKarajovic
Postovani,za iskusne dovoljno su dva mala snimka da se vidi koliko je gluposti odradila posada.Sletanje je bilo katastrofalno sa brzinom od 274km/s(pilot je sam tu brzinu spomenuo),sto je bar 50-60 km/s veca od potrebne.Koliko je bila stvarna istraga ce ustanoviti.Sa tom brzinom nabio je avion na nos,slomio stajni trap, odskocio I drugi put je pao na trup,zbog velikog trenja , zapalio se. Poginuli stw nije sme da otvori vrata,jer je samo pomogao da se pozar I dim prosire.Bog da mu dusu prosti. Avionima je dozvoljeno da slete sa max opterecenjem u emergensi uslovima ,samo trebalo bi sto mekse sleteti.To se upise u knjigu I avion ide na boroskopski(rengensi) pregled structure. Sistemi za izbacivanje goriva su veoma skupi,ne ugradjuju se samo na prekookeanske letelice.Procedura izbacivanja goriva je takodje konplikovana,desilo se par udesa za vreme te procedure. Izgubljene su dragocene sekunde pri gasenju pozara,jer vatrogasci nisu cekali avion pored piste.Ako avion najavi emergensi sle
Pavle Karajovic
Poslednji snimak dokazuje da I posada nije bila na nivou emergensi procedure.Samo sletanje nije bilo dobro.Avion je imao preveliku brzinu na sletanju.Moguce da konfiguracija na krilima nije bila ni izvucena.Da li je u panici zaboravljena ili je otkazala tesko je reci ? Kada avion najavi emergensi sletanje vatrogasci treba da avion cekaju na na drugom kraju pored piste sa kamionima vatrogasnim topovima.Svaki sekund je tada vazan.Prezivljavanje u zapaljenom avionu je 90 sec.Ako putnici se ne avakuisu momentalno ,vec vade torbe iz boksova,blokiraju brzu evakuaciju I ugrozavaju svoje I tudje zivote.Posada je pomagala evakuaciju sto je za pohvalu,ali pre toga ….
ID
Katastrofalno kašnjenje vatrogasaca. Potpuno zakazao sistem i to na najvećem aerodromu u Rusiji. Jave im da gore i vatrogasci nisu uzbunjeni da budu što bliže avionu. Došli kad je izgoreo. O tome da preživeli nose stvari, a u repu ljudi ginuli samo govori kolika ljudi mogu biti stoka.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.