subota, 15.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 07.06.2019. u 21:00 Ivana Albunović - Jelica Antelj

Polovina tržišta srpskih voda u rukama „Pepsika” i „Koka-Kole”

Transakcija „Pepsika” i čeških karlovarskih mineralnih voda. – KMV podrazumeva kupovinu 100 odsto „Knjaz Miloša” u Srbiji i njegovih brendova „knjaz miloš”, „akva viva”, „guarana”, „remiks”, „gusto”...
Фото Д. Јевремовић

Kupovinom „Knjaz Miloša”, „Pepsiko” i češke karlovarske mineralne vode – „KMV” preuzeće lidersku poziciju na srpskom tržištu mineralnih i izvorskih voda sa učešćem od gotovo 28 odsto. Uz „Koka-Kolu”, koja je takođe bila zainteresovana za fabriku u Aranđelovcu i u čijem vlasništvu je „Rosa”, dva najveća svetska igrača imaće gotovo polovinu ovog tržišta. Cena po kojoj je „Mid Evropa partners” prodala „Knjaz Miloš” zvanično nije objavljena, ali se u medijima spekuliše da su kupci spremni da za „Knjaz” izdvoje između 200 i 250 miliona evra.

„Karlovske mineralne vode”, inače najveći distributer bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi, i „Pepsiko”, globalni proizvođač hrane i pića koji posluje u više od 200 zemalja i teritorija širom sveta, dogovorili su zajedničko ulaganje, to jest kupovinu 100 odsto vlasništva u srpskoj kompaniji „Knjaz Miloš”, saopštio je „Pepsiko”.

– Ova transakcija obuhvata kupovinu proizvodnih kapaciteta kompanije „Knjaz Miloš” u Srbiji, kao i dobro pozicionirane brendove kao što su „knjaz miloš”, „akva viva”, „guarana”, „remiks”, „gusto” i druge – piše u saopštenju. Očekuje se da će transakcija biti završena u trećem kvartalu ove godine pošto stigne i odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije.

„Pepsiko” i KMV uspešno sarađuju u centralnoj Evropi. Češka kompanija je proizvođač i distributer „pepsiko” pića u Češkoj Republici, Mađarskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, kao i distributer njihovih grickalica u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj.

„Mid Evropa” i njen partner u Srbiji biznismen Andrej Jovanović od početka godine prodali su i požarevački „Bambi” „Koka-Koli” za 260 miliona evra. „Bambi” su 2015. godine kupili od Dunav hrana grupe zajedno sa „Knjaz Milošem” i „Imlekom” za 575 miliona evra. Interesantno je da su biznismeni Andrej Jovanović i Bojan Milovanović još 2008. godine svoju kompaniju „Marbo”, proizvođača grickalica sa nekoliko vrlo uspešnih brendova, prodali upravo „Pepsiju” za 200 miliona evra. U javnosti se spekulisalo da je u tom trenutku „Pepsi” razmatrao kupovinu „Knjaz Miloša” od investicionog fonda Dunav hrana grupa.

Profesor Tomislav Jovanović, jedan od najvećih stručnjaka za vode u Srbiji, kaže za „Politiku” da očekuje da će oni koji su kupili ovu renomiranu kompaniju sa dugačkom tradicijom, nastaviti da je razvijaju, kao i da uvažavaju dosadašnja istraživanja.

– Iza „Knjaz Miloša”, kao i većine naših voda, stoji nauka – kaže Jovanović i ističe da je „knjaz miloš” u rangu najboljih mineralnih voda u svojoj kategoriji. Jovanović očekuje da će ovom transakcijom najpoznatiji srpski brend u kategoriji voda dobiti i nova tržišta na kojima do sada nije bio poznat.

Inače, jedan od novih vlasnika „Knjaz Miloša”, češka fabrika vode KMV napravila je veliki prodor u prodaji bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi. Izvozi u 20 zemalja i ima 11 proizvodnih postrojenja i zapošljava oko 2.400 radnika. Na svom sajtu juče su već objavili i infromaciju o novom poslovnom potezu u Srbiji i spisak i fotografije novih proizvoda iz pogona „Knjaz Miloša” koje planiraju da uvrste u svoju ponudu.

Komеntari17
832c3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Roos
Bedna je zemlja koja prodaje svoje vode!
Roos
Činjenica je da 250 ml vode U Holandiji košta €6,00
Михаило Николић
Када си тако срећан у другој земљи узми државњанство, ако већ ниси, а успут остави нас који нисмо отишли да бринемо о својој земљи. Дели своје савете комшијама и брини о својој новој отаџбини.
miki jovic
"..ce dobiti nova trzista " ??? Ako je vlasnik "Knjaza Milosa" ( pekare,rudnika zlata,PKB-a...) Amerikanac i sav profit ide u Ameriku ,zasto bi se gradjanin Srbije radovao novim trzistima?Sve je automatizovano i jedinu malu korist ce imati nekoliko mizerno placenih radnika.
vox populi
Nenormalno ponašanje Srbije. Isto ovako kao što krčme vodu i poljoprivredno zemljište, možemo očekivati i prodaju vazduha. Šta im je to teško!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja