Subota, 01.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Oktobar – novi rok za otvaranje pasarele

Rušenje nelegalnog objekta još jednom je odložilo završetak pešačkog mosta koji povezuje Beogradsku tvrđavu i pristanište, i uređenje prostora između Beton hale i „Bela viste”
Пе­шач­ка пре­чи­ца од сто­ти­нак ме­та­ра ду­гог мо­ста по­ве­за­ла је пар­кинг на кро­ву Бе­тон ха­ле и Са­ва ка­пи­ју, где се на­сла­ња на Бе­о­град­ску твр­ђа­ву (Фотографије Ди­рек­ци­ја за гра­ђе­вин­ско зе­мљи­ште)

Ni manjeg projekta ni više pomeranja rokova za njegov završetak. Ovako bi se mogla opisati izgradnja pešačkog mosta koji spaja Savsko pristanište i Beogradsku tvrđavu. Novi rok za okončanje ovog posla započetog u septembru 2017. je oktobar, a do tada treba da bude završena druga faza gradnje – uređene pešačke i biciklističke staze, sa ozelenjavanjem i pratećim mobilijarom na prostoru uz reku, gde pasarela silazi na Savski kej. Ona će početi tek kada investitor Direkcija za građevinsko zemljište dobije dozvolu, a može tek sada da je zatraži jer je konačno prošle nedelje porušen nelegalni objekat tik uz pasarelu koji se isprečio uređenju prostora između Beton hale i restorana „Bela vista”.

Uklanjanje prizemne barake od 400 kvadratnih metara započeto je u martu ove godine pošto je vlasniku objekta odbijena legalizacija i on je o svom trošku, tvrdio je tada investitor, započeo rušenje. Tri meseca je bilo potrebno da se nelegalni objekat zbriše sa lica zemlje, samo zato što je kaže Marko Stojčić, gradski urbanista, vlasnik objekta koristio sve načine i pravne lekove za odugovlačenje rušenja.

– Vlasnik se obavezao da će ukloniti objekat podignut bez dozvole ali je onda usporavao posao i na kraju ga je grad porušio i ispostaviće fakturu vlasniku koji će morati gradu da plati rušenje. Sada možemo da zatražimo dozvolu za drugu fazu i nadamo se da ćemo je uskoro dobiti – naglašava Stojčić.

Izvođač radova firma „Bauvesen” koja je angažovana na brojnim gradskim infrastrukturnim projektima, ima 150 dana da sredi prostor oko pasarele. U toj firmi tvrde da drugu fazu mogu da završe i pre roka. U to su bili ubeđeni svi ljudi uključeni u ovaj projekat ali su se njihove ambiciozne prognoze raspršile kao mehur od sapunice. Početak gradnje najpre je najavljen za jun 2016. a gradilište je otvoreno tek posle 15 meseci. Trku sa vremenom usporilo je i preprojektovanje temelja pasarele kako ne bi bile oštećene zatege iz 1914. godine od kojih je izgrađena obaloutvrda. To je, kako tvrde u „Bauvesenu”, potrajalo oko četiri meseca. U januaru ove godine maj je bio u igri za završetak posla vrednog 200 miliona dinara sa PDV-om, ali ni to se nije obistinilo.

Pešačka prečica od stotinak metara dugog mosta povezala je parking na krovu Beton hale i Sava kapiju, gde se naslanja na Beogradsku tvrđavu. U njenom produžetku je vijugava rampa za silazak na šetalište pored reke. U centru rampe je deset metara visoko postolje u čiju unutrašnjost je ugrađen lift, a na njegovom vrhu biće neobična skulptura „Odande dovde”, koju su pre 11 godina osmislili vajar Mrđan Bajić i njegov britanski kolega Ričard Dikon.

Skulptura je završena i privremeno je od oktobra 2017. izložena pored gradilišta, a u avgustu bi, nezvanično saznajemo, trebalo da bude montirana.

Za izradu tog umetničkog dela „Delta holding” je gradu donirao 300.000 evra, a Saobraćajni institut CIP poklonio mu je projekat celog kompleksa.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драган Марковић
Да ли сте прошли поред да видите како то изгледа? Што неко написа "него што је ружно". Заиста, то је обична, на око као да је лимена, пијачна пасарела преко ауто пута. Толико штрчи у односу на тврђаву да је то тужно. Али, најгоре је што нема никакву функцију: води вас у подножје дела тврђаве где нема буквално ничега. Или да шетате лево и десно уз улицу док не дођете до цивилизације, или да се пењете степеницама 30 метара
Dane
Ajd’ sto je malo i sto se gradi dugo, nego sto je ruzno.
Aranđel Mihajlović
Ovo je za ,, Verovali ili ne '' svetskog graditeljstva . Tragično je što je istoj firmi poverena izgradnja i Beogradske autobuske stanice na Novom Beogradu , koja je trebalo da bude završena u oktobru ove godine . Kakva li će neodrživa opravdanja naći za ovaj mnogo složeniji projekat .
Fonko
Moze li to stvarno da kosta 1,7 miliona eura?
Дом престарелых
Može koliko hoćeš. Tender ide ovako: prvi ponudi izgradnju za 200000€. Drugi za 300000. Treći za 1,5 miliona. Izaberu trećeg. Treći uzme za podizvođača prvog i sve mu plati. Ostatak se podeli između naručioca i glavnog izvođača

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.