Utorak, 03.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POTROŠAČ PITA

Reklamacija samo u trgovini gde je roba kupljena

(Фото Р. Крстинић)

U jednom autlet centru kupila sam cipele. Kada sam ih prvi put obula, jasno se pri malo dužem hodu moglo primetiti da desna cipela nije dobro fabrički napravljena i da ima određeni nedostatak. Kako stanujem u Beogradu, da ne bih ponovo odlazila u tržni centar, koji je udaljen oko 50 kilometara, pokušala sam da u njihovom predstavništvu u glavnom gradu reklamiram obuću. Rečeno mi je da reklamaciju mogu da dostavim isključivo u trgovini gde je obuća kupljena. Da li su u pravu i kakva su prava kupaca u ovakvim slučajevima?

ODGOVOR:

Potrebno je da reklamirate obuću kod trgovca gde je roba i kupljena. Trgovac nije u obavezi da uvaži, to jest primi vašu reklamaciju, ukoliko roba nije kupljena u tom maloprodajnom objektu. Naravno, ima i takvih trgovina koji će kupcima izaći u susret, ali to nije njihova zakonska obaveza.

Odgovara Nacionalna organizacija potrošača Srbije

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Anka
Znači ne kupuj više od njih!
Гордана
Odgovor je dobar i koncizan ali treba pojasniti i zašto je tako. Svaka reklamacija, odnosno obrazac kojim trgovac umanjuje obavezu za PDV po osnovu vraćene robe, unosi se u Knjigu dnevnih izveštaja koja se vodi za svaku fiskalnu kasu. U Knjigu je prvo unet fiskalni isečak kao dokaz o prodaji a onda i NI Obrazac kao dokaz o poništenju prodaje i vraćanju robe i eventualno vraćanju novca, za konkretnu fiskalnu kasu. Trgovci koji "izlaze u susret" kupcima rade pogrešno. Kad uvedemo onlajn fiskalne kase verovatno će biti moguća i ta opcija.
Гордана
Odgovor je dobar i koncizan ali treba pojasniti i zašto je tako. Svaka reklamacija, odnosno obrazac kojim trgovac umanjuje obavezu za PDV po osnovu vraćene robe, unosi se u Knjigu dnevnih izveštaja koja se vodi za svaku fiskalnu kasu. U Knjigu je prvo unet fiskalni isečak kao dokaz o prodaji a onda i NI Obrazac kao dokaz o poništenju prodaje i vraćanju robe i eventualno vraćanju novca, za konkretnu fiskalnu kasu. Trgovci koji "izlaze u susret" kupcima rade pogrešno. Kad uvedemo onlajn fiskalne kase verovatno će biti moguća i ta opcija.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.