ponedeljak, 17.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 16.08.2019. u 10:53

Ko je pilot koji je spustio Erbas u polje kukuruza

Дамир Јусупов (Фото Бета/АП)

MOSKVA Damir Jusupov, 41-godišnjak iz Sibira koji je spustio Erbas u polje kukuruza i spasio 223 putnika, nije tipični pilot - svojevremeno ga je odbila pilotska škola, završio je prava i tek potom se prekvalifikovao, a za sebe danas, skromno, kaže da se ne oseća kao heroj, prenosi Tanjug.

Iza sebe nema, poput njegovih kolega vršnjaka, desetine hiljada sati leta.

Naprotiv, Jusupov je u svojoj karijeri pilota odradio tek tri hiljade sati leta.

To je dvostruko manje sati nego što je potrebno za glavno mesto u kokpitu, ali to se nije pokazalo kao presudno u krizi u kojoj je juče morao da reaguje.

U samo nekoliko sekundi dvojica pilota uspela su da spuste onesposobljeni avion Erbas u polje kukuruza u blizini Moskve, čime su spasili 233 života.

Nakon što je jato ptica zaustavilo motore aviona s 233 putnika i člana posade, pilot Damir Jusupov i kopilot Georgij Murzin morali su brzo da reaguju.

Sekunde su odlučivale o životima svih u avionu ruske kompanije Ural Erlajns.

Avion je tek poleteo sa aerodroma Žukovski kod Moskve, a jato ptica zaustavilo je oba motora.

Piloti u kokpitu odlučili su da slete „na trbuh” u polje kukuruza, daleko od kuća i na taj način su spasili sve u avionu.

Inače, Jusupova je u tinejdžerskim godinama škola za pilote odbila zbog medicinskih razloga.

Umesto za pilota, školovao se za pravnika.

Nezadovoljan time što mu se nije ispunio san, nakon završenog školovanja u pravnoj struci odlučio je da se prekvalifikuje.

Pilotsku školu završio je s odličnim uspehom. Kolege ga opisuju kao smirenog, skromnog i iznad profesionalnog.

Jučerašnji let je na konferenciji za novinare opisao rečima: „Bilo je i drugih opcija i dobro je što ih nismo iskoristili. Da smo se pokušali vratiti, ne znam što bi se dogodilo”.

Rekao je da je prvo hteo okrenuti avion, ali kad je video da se i drugi motor pokvario - znao je da je udarac u zemlju „neizbežan”.

„Ne osećam se kao heroj jer sam učinio ono što je trebalo da bih spasio avion, putnike i posadu”, dodao je Jusupov.

Georgij Murzin, 23-godišnji kopilot dobio je licencu za pilota pre samo dve godine.

Diplomirao je na Državnom univerzitetu civilnog vazduhoplovstva u Sankt Peterburgu 2017.

Mladi pilot skupio je samo 600 sati leta u trenutku kad se našao u situaciji u kojoj se nijedan pilot ne želi naći, piše RT, a prenosi Dnevnik.

Komеntari8
52e2c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петар Јакшић
Interesantno je da se pilot JRV koji je 6.aprila 1941. ,iznad Pančeva,oborio prvi nemački bombarder zvao Aleksej Murzin.Nažalost A.Murzin je u vazdušnoj borbi sa nemačkim lovcima oboren.Nije mi poznato -da li se SRV i grad Pančevo odužilo odvažnom pilotu,iz sastava bele ruske emigracije,koji je žrtvovao svoj život za našu slobodu.
Братимир
Пилотима свака част. Кључни моменти су 1) искључивање мотора и комплетног дотока горива непосредно пред слетање. 2) слетање са увученим стајним трапом. 3) Мирно време без ветра, добра видљивост, стабилна атмосфера. 4) потпуно равна површина слетања, а врло вероватно и 5) кукуруз који је ублажио пад успоравањем авиона пре него што је дотакао земљу. Да је било који од ових момената изостао шанса за успешно слетање била би равна нули.
vox populi
Kada se pilot srodi s letilicom, onda imate ovo. Kao da je vozio automobil. Osjećaj za vrijeme, prostor i brzinu, kao i mogućnosti aviona. Tu je i sreća koja prati one koji znaju. Bravo pilot!
dragoslav kočović
Sve čestitke.
Milojko
Hm, a ja mislio da treba imati minimum 1500 sati letenja da bi bio kopilot u putnickom avionu...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja