Sreda, 18.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
76. VENECIJA

Vrtlozi porodičnih drama

Odnosi unutar porodice tema su najvećeg broja filmova u ovogodišnjem glavnom takmičarskom programu
Из филмова „Babyteeth” Шенон Марфи (Фото: Прес-служба 76. Венецијанског фестивала

Lido, Venecija – Čak tri filma u festivalskoj završnici bave se mikrokosmosom porodice, koja bi u ovo naše doba nekako da i dalje ostane osnovna ćelija društva uprkos svim mogućim varijantama disfunkcionalnosti i pritisaka spolja.

Zapravo, porodica i unutrašnji odnosi unutar nje nametnula se kao glavna tema najvećeg broja filmova u ovogodišnjem glavnom takmičarskom programu. Od samog početka i filma Hirokaza Kore Ede, preko filmova Baumbaha, Larena, Martonea, Egojana pa sve do filmova Australijanke Šenon Marfi, Francuza jermenskog porekla Robera Gedegijana i portugalskog reditelja Tijaga Geđesa.

Poznata i nagrađivana australijska pozorišna i televizijska rediteljka Šenon Marfi pojavila se na 76. Mostri kao debitant u formi dugometražnog igranog filma. Njen „Babyteeth” se samo uslovno može nazvati i gorko-slatkom komedijom jer s dosta (subverzivnog) humora tretira jednu i tešku i bolnu temu – ljubav adolescentkinje obolele od kancera. Ljubav nepoželjnu od strane njenih i inače istraumatizovanih roditelja.

Marfijeva oko svoje junakinje Mile (Elajza Skejten) gradi pozitivni svet muzike, zaljubljenosti i lepote, dakle sve ono što je neočekivano za situaciju teškog oboljenja koju ona u sebi nosi, živeći veselo kao da se nikada ništa neće dogoditi. Kroz ovako pozitivan pristup svom glavnom liku Marfijeva barata i svim onim detaljima koji oslikavaju svu ironiju života. Života uopšte i života same porodice. Obolela Mila se ponaša i živi kao bilo koja druga tinejdžerka njenog uzrasta koja pravi probleme svojim roditeljima. Zaljubila se u veoma mladog i slatkog dilera drogom i tera po svome. „Babyteeth” je film koji publiku navodi i na smeh i na suze i na pomisao kako je dobro u svakom trenutku slaviti život.

I maestro Rober Gedegijan zna šta znači slaviti život i čuvati porodicu „raštimovanu” naletima teške ekonomske krize. Sa svojim vernim glumačkim timom, predvođenim glumicom Arijanom Askarid, Gedegijan nudi savremenu, jednostavnu, ali i okretnu porodičnu dramu. Priču o tome kako se rođenje unuke Glorije može nametnuti i kao znak sreće i ljubavi, ali i kao izvor raskrinkavanja međusobnih odnosa i tajni i kao pokretač svih pokušaja rešavanja finansijskih problema u kojima se duboko nalazi pet odraslih članova ove obične, radničke francuske porodice. Film „Glorija mundi” otkupljen je za prikazivanje u Srbiji.

Za razliku od filmova Šenon Marfi i Robera Gedegijana, koji se bave sadašnjim trenutkom, film „Domaćinstvo” („A herdade”) portugalskog reditelja Tijaga Geđesa bavi se teretom porodične baštine u prošlom, 20. veku. Njegov film je raskošna porodična saga čija se radnja proteže kroz više od šest decenija i film koji otvara pitanje šta nas kao ljude čini onakvim kakvi jesmo. Kakvi su nam izbori i mogućnosti u svim fazama života, šta nas definiše, zbunjuje, šta nas tera da postojimo i delujemo, šta je u nama našim nasledstvom preneseno? Drugim rečima, Geđesov tročasovni film bavi se onim nevidljivim vezama koje određuju čoveka i ograničavaju mu ponašanje. I sve to kroz priču o harizmatičnom veleposedniku Žoao Fernandesu, koji je u čitavom jednom periodu imao najviše imanja u Evropi, u južnoj oblasti Portugalije, pored reke Taho.

Iz minuta u minut, uz puno vizuelne raskoši, Tijago Geđes slika fresku Portugalije u drugoj polovini 20. veka. Gledaocima nudi epsku priču sa snažnim, intenzivnim i zagonetnim likovima same porodice Fernandes i ljudi koji je okružuju. I vremena koje je prošlo...

Do samog kraja u glavnom takmičarskom programu ostalo je da se vide još dva filma. Oba s potpisima italijanskih reditelja: Čira Guere – „Čekajući varvare”, s Džonijem Depom u glavnoj ulozi (film je rađen na engleskom i mongolskom jeziku) i Franka Maraska – „Mafija više nije ono što je nekada bila”.

Svečana ceremonija dodele „Zlatnog lava” i ostalih festivalskih nagrada zakazana je za večeras. Ovogodišnja 76. Mostra biće završena projekcijom filma „The Burnt Orange Heresy” Đuzepa Kapotondija u kojem, između ostalih, igraju Mik Džeger i Donald Saderland.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.