Opet problemi sa reklamacijama obuće
Najviše pitanja čitalaca koji su se javljali redakciji „Potrošača” i ove godine se odnosi na reklamaciju obuće. Da li je reč o lošijem kvalitetu obuće na našem tržištu ili se trgovcima ne isplati da prihvataju reklamacije, tek kupci su nezadovoljni. Pitanje koje smo dobili prošle nedelje glasi - šta da radi u situaciji kada trgovac odbije reklamaciju iako je kupac siguran da je u pravu. Patike su mu pukle samo nekoliko meseci od kupovine, a trgovac ne želi da uvaži njegovu reklamaciju, tvrdeći da je obuću nepravilno koristio.
U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore sa nekom od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije. Trgovac naravno može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za takozvanu saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.
Nigde se u zakonu ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor sa nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da uložite prigovor na reklamaciju. Napominjemo da trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje jer se ne slažete sa prvobitnom odlukom. Ukoliko i nakon toga niste uspeli pozitivno da rešite reklamaciju, možete uraditi veštačenje o svom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje i na taj način dokazati da je obuća nekvalitetna.
Odgovara Centar za zaštitu potrošača Srbije

Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.