Sreda, 04.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POTROŠAČ PITA

Opet problemi sa reklamacijama obuće

(Фото Пиксабеј)

Najviše pitanja čitalaca koji su se javljali redakciji „Potrošača” i ove godine se odnosi na reklamaciju obuće. Da li je reč o lošijem kvalitetu obuće na našem tržištu ili se trgovcima ne isplati da prihvataju reklamacije, tek kupci su nezadovoljni. Pitanje koje smo dobili prošle nedelje glasi - šta da radi u situaciji kada trgovac odbije reklamaciju iako je kupac siguran da je u pravu. Patike su mu pukle samo nekoliko meseci od kupovine, a trgovac ne želi da uvaži njegovu reklamaciju, tvrdeći da je obuću nepravilno koristio.

U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore sa nekom od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije. Trgovac naravno može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za takozvanu saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.

Nigde se u zakonu ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor sa nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da uložite prigovor na reklamaciju. Napominjemo da trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje jer se ne slažete sa prvobitnom odlukom. Ukoliko i nakon toga niste uspeli pozitivno da rešite reklamaciju, možete uraditi veštačenje o svom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje i na taj način dokazati da je obuća nekvalitetna.

Odgovara Centar za zaštitu potrošača Srbije

 

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

kiza
Патике су му пукле само неколико месеци од куповине, а трговац не жели да уважи његову рекламацију, тврдећи да је обућу неправилно користио.... Takav je,znaci-odgovor. Moje pitanje je,zasto se ne isporucuje uputstvo za koriscenje obuce? Uz svaku robu mora da ide uputstvo za koriscenje. Pre 2 god kupio zimske cizme za sneg i vodu,tako i pise na kutiji ali na Engleskom.Nasi stavili neku malu nalepnicu gde pise za suvo i toplo? Stavio tu sliku na FB,odmah mi obrisali sa doticne stranice .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.