Ponedeljak, 06.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pet poginulih u padu „leteće tvrđave” iz Drugog svetskog rata

(Фотографије Бета/АП)

HARTFORD - Najmanje pet ljudi poginulo je u padu bombardera iz vremena Drugog svetskog rata u blizini Međunarodnog aerodroma Bredli, severno od Hartforda u američkoj državi Konektikat, saopštili su zvaničnici.

Avion B-17 sa četiri motora i na mlazni pogon, u kojem je bilo 13 putnika, srušio se i zapalio prilikom neuspešnog pokušaja uzletanja, dok je pilot nastojao da ga ponovo prizemlji, prenosi AP.

„Letelica je u vazduhu bila nekoliko minuta, kada je pilot prijavio problem sa dostizanjem visine”, rekli su zvaničnici, prenosi Tanjug.

Avion B-17 na aerodromu je ranije ove nedelje izložila edukativna grupa Kolings fondacija.

Samo nekoliko ovakvih aviona je u tehničkom stanju da mogu da lete.

Avioni dugi 23 metra, sa rasponom krila 32 metra, korišćeni su u dnevnim bombardovanjima Nemačke tokom Drugog svetskog rata.

(Foto Vikipedija)

To su bile izuzetno rizične misije koje su pomogle da se razbije nacistička ratna mašina, navodi AP.

Kolings fondacija je saopštila da se isti avion srušio na aero-mitingu u blizini Pitsburga 1987. godine, kada je povređeno nekoliko ljudi.

 

Komentari13
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Леон Давидович
Прве млазне авионе направили су Немци Ме 262 и Ме 253 и Британци Glopter Meteor и ушли су у употребу 1944., али до краја рата нису имали неког посебног значаја. Совјети су почели са производњом са завршетком Другог светског рата а МиГ 15 нарочито се истакоа у Корејском рату. Б-17 имао је четри звездаста мотора Wirght - R 1820 - 97 , сваки снаге од 895 KW, дакле укупне снаге 4 x 895 KW.Овај амерички бомбардер производит је од 1935, до 1945. године Дакле питање је како је одржават овај авион
феликс1956
@артиљерац. И ја мислим да је преводилац буквално превео текст са енглеског. А да је "укључио" мозак и мало почепркао, по књигама, не по интернету, сазнаo би: у време II св. рата Американци НИСУ имали авионе на млазни погон. Са таквим, буквалним превођењем сам долазио у додир и док сам, као електроинжењер, радио у РВ и ПВО ЈНА. Једна, тада млада жена-преводилац, енглески израз за електромагнетско поље-electro magnetic field превела је као "електромагнетска ливада"...било је дирљиво- смешно.
артиљерац
@ Markus 1975 Shooting star(4 комада)су били у Енглеској,на испитивању,и приземљени су у марту 1945 због бројних недостатака.Два су била у Италији али су служили искључиво за извиђање.Иначе сам схватио зашто се помињу млазни мотори.У оригиналу вести(АР)се каже да су мотори В-17 имали turbo charger,турбо компресор,па је преводилац то схватио да је млазни мотор, turbo.Само је то онда технички неписмен преводилац.
Dr Dabić
Спомињу се млазни мотори јер господа скидају чланке са интернета и "преводе" помоћу Google translatera.
Мр Радомир Шћепановић
Па када хоћете да летите експонатима...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.