Utorak, 18.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zastoj u izdavanju klasifikacionih kartica

Predstavnici Jute su apelovali na državne organe da dozvole vozačima da voze na đačka putovanja sa potvrdom da su predali zahtev za izdavanje obaveznih dokumenata
Полиција није дозволила полазак 100 возила , а 900 су превозници сами оставили у гаражи (Фото Д. Јевремовић)

Otkako su 14. oktobra saobraćajni policajci krenuli u opsežnu kontrolu autobusa i vozača koji prevoze decu na izlete i ekskurzije samo u prvoj nedelji otkazano je sto polazaka, dok su do juče autoprevoznici povukli još oko 900 autobusa za koje su imali dogovorene vožnje.

U 90 odsto slučajeva glavni razlog otkazivanja pomenutih putovanja je, kako naglašava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (Juta), to što vozači autobusa nisu imali klasifikacione kartice koje su potvrda da su kvalifikovani za svoj posao. Na konferenciji za medije koju je ovim povodom organizovao u sedištu Jute, on je pojasnio da je prilikom većine otkazanih ekskurzija dobijena potvrda ispravnosti i za vozila i vozače, ali su isključeni iz saobraćaja zbog nedostatka pomenute kartice. Pokazao je i dokument kojim svedoči da se to prekjuče dogodilo u beogradskoj OŠ „Vuk Karadžić”, gde je policija poslala na tehnički pregled autobus „pod garancijom” star samo sedam meseci.

– Većina vozača je ušla u proceduru dobijanja klasifikacionih kartica, ali se susrećemo sa tehničkim problemom jer ih institucije ne izdaju u kratkom roku kako smo očekivali. Znamo vozače koji su zahteve predali i pre avgusta, a kartice ne dobijaju. Nezvanično sam čuo da u kovnici novca gde kartice treba da se izrade nedostaju potrebni formulari – istakao je Seničić.

Predstavnici Jute su apelovali na državne organe da se dogovore i, zbog neusaglašenosti propisa i sporosti u izdavanju kartica, dozvole vozačima da voze decu na ekskurzije sa potvrdom da su predali zahtev za izdavanje klasifikacionog dokumenta.

– Pravilnik o uslovima i načinu sticanja sertifikata stupio je na snagu 29. decembra 2018, s rokom primene od godinu dana od dana objavljivanja, što znači da vozači klasifikacione kartice mogu nabaviti do 29. decembra ove godine – naglasio je Seničić i dodao da nije jasno zašto se sada vozači kontrolišu na ovaj način.

Dragoje Zekavica, član Upravnog odbora Jute i predsednik njihovog Odbora za đački i omladinski turizam, kazao je da su odlaganja putovanja nanela ne toliko materijalne koliko poslovne štete turističkim agencijama koje organizuju putovanja.

– To podrazumeva otkazivanje unapred zakazanih hotela, turističkih vodiča, ali i lekara koji moraju pratiti đačka putovanja. Turističke agencije unapred plaćaju hotele za ekskurzije. Neki nam izađu u susret, pa samo pomere ekskurziju, ali ima i onih koje traže da im plaćamo penale. Takođe je problem sa maturskim ekskurzijama u inostranstvo, jer njih hotelijeri odlažu ne za sedam dana, nego za proleće 2020. A i tu zavisimo od dobre volje hotelijera po pitanju plaćanja nadoknade zbog odlaganja – istakao je Zekavica koji je dodao da za dobijanje kvalifikacione kartice plaća 6.000 dinara i da se ne polaže nikakav dodatni test.

Policija smatra molbe Jute neosnovanim

„Politikin” izvor iz Ministarstva unutrašnjih poslova tvrdi da ne postoji ni jedna odredba ni u Zakonu o bezbednosti saobraćaja ni u Pravilniku o uslovima i načinu sticanja sertifikata o stručnoj kompetentnosti i kvalifikacione kartice vozača koja odlaže obavezno posedovanje kvalifikacione kartice do 29. decembra. Pojašnjava da je taj datum isključivo određen za osobe koje do njega polože ispit za vozača kamiona ili autobusa, jer one mogu da podnesu zahtev za karticu bez obaveze slušanja nastave, koja će važiti za one koji polože posle tog roka.

– Svi vozači autobusa trebalo je do kraja januara ove godine da zatraže pomenute kartice. Onda ne bi bilo problema. Nemoguće je da dozvolimo vozačima autobusa da prevoze decu na osnovu potvrde da su zatražili kvalifikacionu karticu, jer bez detaljne provere tog zahteva u Agenciji za bezbednost saobraćaja ne znamo ko je osoba koja je ga je podnela. To može da bude i novinar „Politike” ukoliko mu firma odobri da podnese taj zahtev, kako mi da znamo da je ta osoba kvalifikovana da vozi autobus – navodi naš sagovornik.

Uskoro dodatne kontrole agencija koje organizuju ekskurzije

Izvesno je da saobraćajna policija neće odustati od detaljnih provera vozača i autobusa koji prevoze decu  na izlete i ekskurzije, a „Politika” saznaje da će kontrole samo dodatno biti pojačane.

Nezvanično, turistička i saobraćajna inspekcija najskorije vreme planiraju da krenu u pojačane kontrole turističkih agencija koje organizuju ekskurzije i izlete za decu.

Komentari9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

orka
Nastavak - Pored tesko stecene dozvole cetri kompletna polaganja za sve kategorije! Sve ostale obavezne dokumentacije: lekarskog uverenja, potvrde iz mup-a i suda, potvrde o slobodnim danima, evidencije o zadnjih 28 radnih dana, alko testa, preko milion odvezenih kilometara (uredno evidentiranih), ja i dalje ne mogu da krenem na put. Zbog dokumenta kojim agencija za bez. saobracaja opravdava svoje postojanje!!! Birokratija i kompletno ludilo!!! Koje pri tome mnogo kosta!!! E tako, pozz
orka
Evo da probam da objasnim.Profesionalni sam vozac, karticu cu podici u ponedeljak. Za karticu vam treba uplata od 6200 din i vozacka dozvola sa profesionalnim kategorijama. Za " B" se ne dobija. I to je to, u principu sa njom mozete, da ne kazem sta.... A sve je to nastavak ludila paradrzavnih agencija (agencija za bez. saobracaja) gde vam ona karticom potvrdjuje da imate dozvolu!!! I onda vidite do cega takvo ludilo dovede!!! Napominjem, za ind. karticu ne treba nista osim fotokopije voz. doz!
e
Elektronska uprava, ides,molis,zahtevas da ti daju pa opet u krug. Svi profi vozaci su u evidenciji i mogli su na kucnu adresu dobiti kartice uz placanje takse i uputstvo za dalje ?
Tranzicija
Čemu služe bre te kartice? I ko garantuje da ni tu nema zloupotreba
Magnus
"Te kartice" se koriste u celoj Evropi, i mi ih moramo imati kako bi nasi vozaci mogli da voze u i kroz Evropu. Svako lice koje ima vozacku dozvolu C i D kategorije u ovom trenutku moze uzeti tu karticu, a od 01.01.2020. ce se polagati poseban ispit kako bi neko postao profesionalni vozac.
dušan
Te kartice zvanično služe kao potvrda da je vozač 'kvalifikovan' za taj posao a zapravo su način da država uzme pare kako za registraciju vozila tako i za registraciju vozača . Kako se uvek nađe način da za vozilo 'nešto nije u redu' tako se i za vozače sprema slično. Na primer obaveza da se obnavlja ta kartica i pohađaju kursevi naravno uz plaćanje odgovarajućih taksi ..Samo da napomenem da je u Italiji taj ispit za CQC kako ga tamo zovu MNOGO teži i skuplji nego autoškola za D kategoriju.
stanislavsr
Šta uopšte znače te kartice? Ima li posebnih uslova koje vozači moraju da ispune ili je to samo uzimanje 6.000 din "po glavi vozača"?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.