Petak, 03.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nova pista i više letova

Iz republičkog budžeta biće uloženo još novca za investicije na aerodromu „Morava” kod Kraljeva, a uskoro je moguće uvođenje još avio-linija
(Фото М. Дугалић)

Kraljevo – Vlada Srbije nedavno je proglasila dve linije avio-prevoza s aerodroma „Morava” kod Kraljeva a, kako smo već pisali, reč je o letovima za Beč i Solun. Raspisan je i tender za izbor avio-prevoznika, koji se završava 21. novembra ove godine.

To znači da samo period do konačne odluke i potpisivanje ugovora sa izabranom avio-kompanijom deli „Moravu” od uspostavljanja redovnog civilnog saobraćaja, pa će, kako je već i najavljeno, prvi letovi za Beč krenuti početkom decembra, a pred početak turističke sezone, u prvoj polovini marta za Solun.

Do pomenutih destinacija i nazad leteće se tri puta nedeljno, a za ove linije Vlada Srbije će avio-kompaniju subvencionisati sa 5,7 miliona evra u naredne tri godine. Pošto su proglašene javnim interesom pokrivaće se prevozniku samo onaj deo troškova leta koji nije namiren, i to umanjen za iznos prodatih karata, ali po povoljnim cenama.

A kolika će, recimo, biti cena karte do Beča i nazad već se uveliko raspituju brojni potencijalni putnici iz Kraljeva i okolnih gradova, iako se još ne zna čiji će avioni odavde leteti.

– Naravno da očekujemo da će to biti kompanije „Viz er”, možda „Er Srbija”, ali to ćemo videti. U svakom slučaju, njihov je interes da imaju što više putnika, a to će ostvariti povoljnim cenama avio-karata. Zato se očekuje da cena povratne karte do Beča ili Soluna bude, primera radi, između 10.000 i 12.000 dinara – rekao je Zoran Ilić, pomoćnik ministra u resornom ministarstvu, zadužen za avio-saobraćaj, prilikom nedavnog boravka u Kraljevu.

Što se tiče uvođenja još nekih linija, dr Predrag Terzić, gradonačelnik Kraljeva, već je govorio da su odavde upućeni zahtevi i stručne procene opravdanosti za letove do Istanbula i do nekih od gradova u Nemačkoj. A na naše pitanje o tome upućeno Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dobili smo odgovor:

– Ukoliko regioni Šumadije i zapadne Srbije pokažu interesovanje i adekvatnim analizama obrazlože opravdanost, vlada bi mogla da razmotri te dodatne zahteve i proglašenje i tih linija u javnom interesu.

Pošto je nedavno Vlada Srbije donela rešenje o dodeli još 155 miliona dinara za izvođenje investicionih radova na aerodromu „Morava”, Ilić je novinarima pojasnio da je reč o izgradnji potpuno nove piste.

– Postojeća pista je građena za vojne avione, koji su lakši od civilnih, i ona može da prihvata samo manje putničke avione, tipa ATR, dakle, ne i one veće, koje mi želimo na ovom aerodromu – pojasnio je Ilić.

O gradnji nove piste, takođe u pomenutom odgovoru nadležnog ministarstva, piše: – S gradnjom nove piste može se najranije krenuti u drugoj polovini 2020. godine, jer tome prethode druge aktivnosti, poput izrade planskog akta, koji je već u pripremi, izrada tehničke dokumentacije i konačno raspisivanje tendera za izvođača radova. Stoga je planiran završetak posla za kraj 2021. ili prvu polovinu 2022. godine.

To će značiti i uslove za robni saobraćaj, što je sve učestaliji zahtev privrednika s ovog područja.

Inače, od nadležnih za ovaj aerodrom smo doznali da je solidno opremljen, a trideset sedmoro zaposlenih obučeno i spremno za prihvat prvih civilnih letilica i putnika.

IATA aerodromu dodelila kod KVO

Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj (IATA) zvanično je dodelilla Aerodromu „Morava” identifikacioni kod KVO, objavio je portal Ex-Yu aviation.

Ova tri slova predstavljaju indentifikator lokacije aerodroma.

Na sajtu Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, na spisku aerodroma sa sertifikatom i dalje su samo aerodromi u Nišu i Beogradu, a „Morava” je na spisku aerodroma sa dozvolom za korišćenje, prenosi RTS.

 

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

међусобно растојање
Зар није аеродром Поникве био у сваком погледу важнији, а за њега је општина Чајетина понудила да би га сама уредила? Много више туриста би долазило преко њега (Златибор, Тара, Мокра гора, Ужице), налази се на западу земље и даље од нишког аеродрома него "Морава".
Мика Пећинац
Lepo to... samo jos da izgradimo autoputeve do Kraljeva i do Raske, da ne ginemo ko zecevi doks tignemo do areodroma. Manji je rizik voziti se Boing 737 MAX (ovaj sto pada ko zrela kruska na povetarcu) nego ici Ibarskom magistralom
Владимир Раденковић
Имамо и аеродром Слатину са сертификатом

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.