Sreda, 08.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
U istraživanju Gradskog zavoda za javno zdravlje

Domovi zdravlja položili vrlo dobrim uspehom

Najbolje ocenjen DZ „Savskio venac”, a odmah za njim Zavod za zaštitu zdravlja radnika „Železnice Srbije”, „Voždovac” i „Rakovica”. – Najviše nezadovoljnih u DZ „Sopot” i „Mladenovac” i u zavodima za zaštitu zdravlja radnika MUP-a i studenata
Љубазност медицинских сестара на шалтеру и у интервенцијама, комплетност информација које од њих добијају као и њихову сарадњу са лекарима, позитивно је оценило више од четири петине испитаних пацијената (Фото А. Васиљевић)

Domovi zdravlja i tri zavoda za primarnu zdravstvenu zaštitu prošlu godinu završili su vrlo dobrim uspehom, sa prosečnom ocenom 4,04. Tako su ih ocenili pacijenti u istraživanju koje je sproveo Gradski zavod za javno zdravlje.

Pruženom uslugom, prema ovoj statistici, zadovoljno je ukupno 77,1 odsto pacijenata, nešto manje u odnosu na 2017. godinu kada ih je bilo 78,7 odsto.

Onih koji nemaju lepu reč za negu koju dobijaju najviše je, po tom istraživanju, na pedijatriji (4,7 odsto), dok je najviše pohvala pacijenata stiglo službi za zdravstvenu zaštitu žena (38,8 odsto).

Anketa sprovedena na 7.649 korisnika u 16 domova zdravlja i tri zavoda pokazala je da se sa najviše zadovoljnih korisnika (oko 87 odsto) može pohvaliti Dom zdravlja „Savski venac”. Dobro se kotiraju među pacijentima i Zavod za zaštitu zdravlja radnika „Železnice Srbije” i domovi zdravlja „Voždovac” i „Rakovica”, kojima nema šta da prigovori više od polovine ispitanih pacijenata.

Izvor: Gradski zavod za javno zdravlje

O svom odnosu prema korisnicima zdravstvenih usluga možda bi trebalo da razmisle zaposleni u DZ „Sopot”, Zavodu za zaštitu zdravlja radnika MUP-a i Domu zdravlja „Mladenovac”. Jer u njihovim čekaonicama najviše je pacijenata koji tvrde da su tretmanom veoma nezadovoljni.

Lekari zaposleni na primarnom nivou zdravstvene zaštite, u domovima zdravlja i zavodima, svoje pacijente ukupno pregledaju više od devet miliona puta na godišnjem nivou. Svaki anketirani je u toku 2018. godine izabranog lekara posetio više od šest puta, što je više nego 2017. kada su ispitivani pacijenti na preglede išli tačno šest puta.

Dovoljno da natenane procene kako se prema njima odnosi medicinsko osoblje.

Tako je ljubaznost medicinskih sestara na šalteru i u intervencijama, kompletnost informacija koje od njih dobijaju, kao i njihovu saradnju sa lekarima pozitivno ocenilo više od četiri petine pacijenata. Gledajući u odnosu na 2014. godinu, stanje se popravilo jer je sve više onih koji smatraju da im sestre daju dovoljno informacija.

Najbolju reputaciju među ispitivanim pacijentima imaju sestre koje rade na šalterima opšte prakse. Ali ima i onih koje sugrađani baš i ne „mirišu”. Radom sestara na pedijatrijskim šalterima zadovoljno je najmanje pacijenata, dok su ljubaznošću sestara u sobama za intervencije najmanje zadovoljne pacijentkinje sa ginekologije. Svoje ponašanje, sudeći po rezultatima ovog istraživanja, trebalo bi da preispitaju zaposleni u Zavodu za zaštitu zdravlja studenata i Domu zdravlja „Mladenovac” jer se više od 10 odsto njihovih pacijenata ne slaže sa tvrdnjom da su ljubazne. Možda bi trebalo da se ugledaju na sestre koje rade na šalterima DZ „Savski venac” koje po svemu sudeći imaju najbolji odnos prema pacijentima. Da su ljubazne, reklo je čak 98,5 odsto ispitanika.

Lekari pažljivo slušaju

Najviše ispitanika smatra da ih lekari dobro obaveštavaju o propisanim lekovima i pažljivo slušaju. Da doktori poznaju njihove ranije probleme i bolesti smatra više od 75 odsto korisnika, a gotovo 73 procenta pacijenata zadovoljno je i vremenom koje lekari izdvajaju za razgovor sa njima. Opet su i ovim oblastima najzadovoljniji pacijenti DZ „Savski venac” i „Novi Beograd”, dok su najnezadovoljniji korisnici Zavoda za zdravstvenu zaštitu studenata i DZ „Mladenovac”. 

Najbolje ocene za radno vreme

Kada je reč o dostupnosti zdravstvene zaštite, pacijenti su najzadovoljniji radnim vremenom, koje pozitivno ocenjuje oko 84 odsto. Najviše zadovoljnih je opet u DZ „Savski venac” i „Novi Beograd”, a najmanje u Zavodu za zdravstvenu zaštitu studenata. Podaci pokazuju i da manje od trećine ispitanika smatra da mora dugo da se zadržava u čekaonici, a da oko 40 odsto njih misli da je dobro što imaju mogućnost telefonskog savetovanja sa lekarom u toku radnog vremena. 

Dovoljno mesta u čekaonicama

Dve trećine ispitanika uvereno je da je u čekaonicama dovoljno mesta za sedenje i u to je sigurno najviše pacijenata sa „Savskog venca” i iz „Grocke”. Da je to tačno najmanje su ubeđeni Obrenovčani. I kada je reč o dostupnosti primarne zdravstvene zaštite osobama sa invaliditetom, da one imaju dobre uslove smatra najviše pacijenata iz DZ „Savski venac”, a najmanje, kao i prošle godine, korisnici Zavoda za zdravstvenu zaštitu studenata.

Čekanje na pregled do tri dana

Smanjuje se broj pacijenata koji ne zakazuju preglede, ali i broj onih koji duže od tri dana čekaju na pregled (sada ih je 13,5 odsto, za razliku od 2017. kad ih je bilo 25,4 odsto). Više od polovine odraslih na pregled čeka do tri dana, a najduže od zakazivanja do pregleda, prema oceni pacijenata, prolazi u domovima zdravlja „Čukarica” i „Barajevo”.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.