petak, 25.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Kvalitet usluga u prodavnicama u Srbiji ispod evropskog nivoa

Svaki treći prodavac ne poznaje karakteristike robe koju prodaje, pokazuje istraživanje
(Фото Пиксабеј)

Usluga koju u trgovinama dobijaju potrošači u Srbiji je na gotovo dvostruko nižem nivou nego na Zapadu, pokazuje najnovije istraživanje kompanije „Intelidžens”.

Kvalitet usluge u prodavnicama robe široke potrošnje, koji je praćen metodom „tajnog kupca” bio je uoči 2020. godine na nivou 52 odsto, dok je evropski standard 81 procenat, prema saopštenju kompanije o rezultatima istraživanja.

Oko 30 odsto svih prodavaca, kako se ističe, uopšte ne poznaje karakteristike proizvoda koje prodaju i teško se snalaze da pronađu informacije o njima.

Dve trećine njih ne zanimaju potrebe kupaca, već vode računa o nekim drugim poslovima koje obavljaju. Iako trgovci na oko dve trećine elektronskih poruka odgovore na vreme, polovina njih odgovori veoma šturo sa često generičkim porukama koje prebacuju posao na nekog drugog.

„S obzirom na to da većinu prodavnica u ovom sektoru čine strane kompanije, očekivanja da će svoje znanje uložiti u podizanje standarda usluge do sada se nisu ispunila u potpunosti”, navodi se u istraživanju, prenosi Tanjug.

Ipak, napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine, na 52 procenta u poslednjem tromesečju.

Za bolje ocene kvaliteta usluga u trgovinama najzaslužniji je nešto veći nivo zadovoljstva samih zaposlenih, konstatuje „Intelidžens”, koji je sproveo i merenje zadovoljstva samih prodavaca na radnom mestu.

Istraživanje je pokazalo da su zadovoljstvo zaposlenog i zadovoljstvo potrošača u korelaciji, i da će nivo usluge, kao i promet, porasti ako su zaposleni zadovoljniji, zaključuje se u istraživanju.

Komеntari13
f6478
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zaliv.net
Mislim da bi kod nas trebala da postoji inspekcija koja bi proveravala cistocu prostorija gde se vrsi maloprodaja i sigurno bar 30% maloprodajnih objekata ne zadovoljava kad je u pitanju osnovna higijena i cistoca. Onaj Univerexport i Aman bi trebalo odmah zatvoriti, a i ostali veci lanci cesto su pretarano prljavi ali ne svi kao ovda dva koja sam pomenuo.
Miloš
Normalno je da svaki treći prodavac ne poznaje karakteristike robe koju prodaje, kada su radnici koji rade kao prodavci deficitarni. Na svakom drugom izlogu prodavnica piše da traže radnike, primaju svakoga ko hoće da radi, ne pitaju ga ni za školu, ni za obrazovanje.
Anja
Vi biste da mizerno plaćate a da imate vrhunsku uslugu...
Milos miokovic
.... hteo bi da naglasim, u Lidlu je postovan kupac i uvek ste u pravu i kada niste ispostovace Vas.... verujem da je u svim objektima tako.... dodje kao neka oaza u Srb.....
Sinisa
JEDAN OD Dajte adresu tog Maksija da konacno vidimo tu lepotu od polslovnosti i kvaliteta robe Doduse cesto mozete da kupite plesnjve kore za lazanju ako vbolite takav vrhunski kvalitet. Ja Vam predlazem da posetite samo dva objekta Maksi pa da se radujete kad vidite kako predivno (ne)rade i koji je haos u njima. Objekti su u Glavnoj ulici u Zemunu i na pijaci u Zemunu. Druge bisere necu ni da navodim,
jedan od
Синиша, зашто измишљате?Ја купујем у оба трговинска ланца.ПОстоје намирнице које се купују сваки дан или оне које су трајнијег карактера попут уља,шећера и сл. па идем у Лидл јер ми је близу.Кад хоћу квалитет и већи избор . а у питању је месо,прерађевине,кућна хемија,козметика и сл, купујем у Максију.Немам примедби на касире,изглед продавнице.
Prikaži još odgovora
natalija
Ne da nemaju pojima šta prodaju, nego su neljubazni (kao da si dužan da tu kupuješ) zapravo apsolutno nekulturni. Nema dovoljno karaktera da nabrojim šta mi se svaki dan dešava u radnjam, banci, ptt, GSP,... Nivo FAVELE, sve je neregularno. Ljudi nemaju pojima o svom poslu, niti žele da uče, niti ima ko da ih nauči. Svako RADI KAKO ON MISLI DA TO TREBA. Eto njemu se tako hoće! Vlast je to sve pustila niz vodu, nemaju nameru da se zameraju narodu, njih zanima samo kako da sačuvaju vlast (zauvek)!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.