četvrtak, 13.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 06.02.2020. u 13:53

Uvode se subvencije za eko i hibridna vozila

Олакшице за електрична возила (Фото Пиксабеј)

Narednih dana očekuje se usvajanje Pravilnika kojim će biti predviđene subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji, najavio je danas ministar zaštite životne sredine Goran Trivan.

„Već za koji dan donećemo Pravilnik, a na osnovu odluke Vlade da se obezbede subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila”, rekao je Trivan i dodao da se takođe ovih dana očekuje usvajanje Uredbe kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koja se više ne koriste.

Sve to će, kaže, doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine.

Ministar je to rekao na javnoj debati „Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji” koju su organizovali Centar za cirkularnu ekonomiju Privredne komore Srbije i Centar za reciklažu d.o.o., u saradnji sa Ministarstvom zaštite životne sredine.

Trivan je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou i ukazao na nelogičnost da su automobili koji se uvoze a novi su u obavezi da plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila ona ne plaća.

„Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih”, rekao je Trivan odgovarajući na pitanja novinara pre početka debate.

Trivan je pozvao lokalne samouprave i preuzeća da prilikom nabavki vozila vode računa o tome da ona budu „eko frendli”.

Na skupu je rečeno da u Srbiji postoji više od dva miliona vozila, a da većina ima euro 3 ili 4 motor.

Prema podacima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, prosečna starost vozila u Srbiji je 17 godina, a učesnici javne debate ukazali su da je važan dijalog o svim ekološkim problemima jer se samo tako mogu kreirati dobra rešenja u izgradnji održive zajednice, prenosi Tanjug.

Predstavnici Agencije za zaštitu životne sredine ukazali su da indvidualna ložišta u većoj meri utiču na zagađenje nego saobraćaj.

Komеntari21
3faa6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Pođes na put sa elektricnim vozilom , dođe do zastoja saobracaja i tebi se istrose baterije. Moras da slepujes vozilo do Beograda i da nađes slobodnu pumpu ,uticnicu za struju gde ces posle par sati da pokrenes vozilo.. Hvala lepo ja radije ne bih...
Deki
Netacno,u tom zastoju prvo ce da stanu benzinci i dizeli,oni trose na leru a ako im radi klima ona je energetski neefikasnija nego kod elektricnih vozila,elektricni auto ako ne trosi klima u mestu nema potrosnju a najefikasniji je pri brzinama od 20 do 50 km/sat
milorad
Bolje uvedite subvencije na solarne panele , i nove prozore .
stanislavsr
A gde su infrastruktura i punjači za električne automobile?
Zoran
Mnogo se komplikuje i izmislja, jednostavno ukinuti carinu i porez na hibridna i elektricna vozila i smanjiti akcize za cng i tng, pa vi to nazovite kako hocete, subvencija, pomoc ili kako god.
električar
Neka mi plate državni, od stečajnog suda potvrdjeni, dug države meni za višegodišnji neplaćeni rad u državnom preduzeću "u restrukturiranju", a onda ću za te pare da kupim novi auto koji će da zadovoljava važeće ekološke uslove. Za sada, zbog ovog neplaćanja, država me namerno prisiljava da i dalje nepotrebno zagadjujem okolinu ... Taksisti naplaćuju svoj rad, pa od toga mogu da finansiraju svoje automobile, a meni se ni ostvareni rad ne plaća, i to od strane te iste države !!!
Evo cijene baterija za neka elekt. vozila
Nove baterije: Nisan Leaf - 9.500 eura; Renault Zoe - 12.500 ura; Renault Kangoo ZE oko 14.000 eura. Garancije na bateriju su uglavnom između 5 i 7 godina kod većine proizvođača. Inače, ako vam se baterija na Renaultu pokvari u garantnom roku, trošak popravka snosi proizvođač ali se baterija popravlja na samo jednom mjestu u Evropi - u francuskom Flinsu. Eto, to su danas elekt. vozila.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja