Četvrtak, 19.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
RADOVI NA SAVSKOM TRGU

Krajem marta za vozila se zatvara potez Nemanjina – Savska

Nadležni najavljivali da će saobraćaj minimalno trpeti i da će se prvo raditi nove saobraćajnice po obodu trga, ali na terenu je drugačija situacija. – Gradonačelnik juče najavio intenziviranje radova
(Фотографије: Беоинфо)

Kontrole velikih infrastrukturnih gradilišta po svemu sudeći postale su redovna stavka u agendi gradonačelnika. Prvi čovek prestonice juče je obišao gradilište na Savskom trgu, a posle obilaska izrazio je očekivanje da će ta rekonstrukcija biti završena krajem proleća. Trenutno se, kako je precizirao, radi crpna stanica čija dubina će biti 11 metara, kao i obnova krova, fasade i ukrasnih elemenata zgrade stare Glavne železničke stanice.

– Radovi su intenzivirani. Trenutno je zatvoren saobraćaj od Nemanjine prema Karađorđevoj ulici, a očekuje se da do kraja marta u potpunosti bude zatvoren saobraćaj između Nemanjine i Savske ulice. Znam da će to otežati saobraćaj na ovom pravcu u određenoj meri, ali postoji i alternativni put preko Bulevara Vudroa Vilsona. Građani ga već koriste i nadam se da većih problema neće biti. Veoma nam je važno da bolnica „Sveti Sava” i autobuska stanica nesmetano funkcionišu – ukazao je Zoran Radojičić.

Posle ovih radova, kako je dodao, novi izgled dobiće prostor od 26.000 kvadrata, a trg će predstavljati zelenu oazu sa oko 300 stabala.

Građane koji svakodnevno koriste ovaj saobraćajni pravac trenutno više zanima kako će se odvijati saobraćaj kada za vozila bude zatvoren i potez Nemanjina – Savska. Najave nadležnih su da će zbog radova između Nemanjine i Karađorđeve izmene u prevozu na tom potezu važiti do kraja marta. To bi trebalo da znači da će glavnina radova na toj deonici biti okončana pre nego što se zatvori potez od Nemanjine ka Savskoj. Ovo je naročito važno zbog odvijanja tramvajskog saobraćaja na linijama 7, 9 i 12 koje trenutno iz Nemanjine skreću u Savsku. Ako bi se preklopili radovi na obe strane Savskog trga, onda bi došlo do potpunog ukidanja tramvajskog saobraćaja kroz Nemanjinu i Savsku, što verovatno nije namera nadležnih. Zato je mnogo realnija opcija da se prvo osposobi desno skretanje iz Nemanjine ka Savskom trgu i Karađorđevoj, kao i tramvajske šine u tom delu trga i da se tek onda zahuktaju radovi na suprotnoj strani trga.

Zbog radova na Savskom trgu na delu od Nemanjine ka Karađorđevoj krajem prve dekade januara u potpunosti je kolovoz zatvoren za saobraćaj, iako su nadležni mesecima uveravali da neće biti obustave saobraćaja dok se prvo ne urede nove saobraćajnice po obodu trga.

Zbog zatvaranja ovog dela kolovoza trenutno trpi više gradskih i prigradskih linija. Prigradske linije su preusmerene u Ulicu Nikolaja Kravcova i Bulevar Vudroa Vilsona, dok gradske (46, 51, 78, 83, 91, 92, 511, 551, 553 i 601) u smeru ka trgu idu drugim okolnim ulicama u ovom delu grada. Većina gradskih autobusa koji su ranije okretali na Savskom trgu, i pored trajnog ukidanja tog terminusa, ipak i dalje polaze sa stanice kod Pošte. Ali, kada se budu za saobraćaj zatvorile saobraćajne trake na levoj strani trga (iz pravca Nemanjine) jasno je da će za putnike na većini pomenutih autobuskih linija uslediti nova tura saobraćajnih izmena.

U toku 2019. nadležni u gradu su isticali kako će obnovljeni trg sa spomenikom biti otvoren do Sretenja 2020, ali je onda naknadno ukazano da će sav posao biti gotov tek krajem maja. Priprema terena za uređenje Savskog trga započeta je tek u toku leta rušenjem prvih nelegalnih objekata prekoputa Pošte u Savskoj i uklanjanjem granitnih kocaka sa dotadašnjeg platoa. Ipak, obimniji radovi krenuli su tek u jesen.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бранислав
Пошто су направили планове да ће затворити овај потез и то се већ зна, да ли би могли једном, случајно, да објаве мапу шта ће бити затворено и како ће да буде измењен саобраћај? Или ће опет, као и увек, да објаве измене 2 дана након почетка радова? Ко да чита ових гомилу измена - дајте графички план да свима буде јасно а не да пола сата упоређује текст и мапу!
Miki
Pa u tome je stos. Zato se stalno objavljuju textovi. Uvek se moze reci da to neko nije dobro razumeo ili shvatio. Sa crtezima je to malo teze eskivirati. Probajte na www.crpd.gov.rs Nemoguce da planeri nisu ucrtali gde se i sta radi ? Ili je stvarno moguce da to tamo nije ucrtano ? Ako saznaju iz US aid ? USAID, pomagajte .
Дека Антипревејановић
Аутобуска станица ''несметано функционише''. Само пробајте да изађете са долазних перона јер је се цео излаз све на пролаз између тезге и тоалета. Да ли ће се затварање Немањине улице преклапати са радовима у Кнеза Милоша?
Александар
Једно заврше и отворе, друго затворе, таман се нешто доведе у ред, крене раскопавање нечег другог. Не могу да разумем зашто је толики проблем гледати мало унапред и синхронизовати радове.
незнал ице
Неретко почне поновно раскопавање ИСТОГ!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.