Ponedeljak, 18.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prilika za duhovni prosperitet

Za mene je ovo period intenzivnog rada na sebi: čitanja knjiga, vežbanja pevanja, bavljenja telom i duhom, naglašava Alesandra di Đorđo, operska umetnica
Александра ди Ђорђо (Фото: Ленард Руле)

Svakodnevnim apelima brojnih sportista, glumaca i ostalih kulturnih i javnih poslenika pridružuje se i operska umetnica Alesandra di Đorđo koju je pandemija virusa korona zatekla u Lincu, gde trenutno boravi. Inače živi u Minhenu. Vreme joj, kako kaže, protiče korisno, u odmoru, učenju i usavršavanju. Svesna je da ova situacija predstavlja priliku da uradi sve one stvari, koje su joj u prethodnom periodu ekstremno brzog načina života, izmicale. Mađarski pisac i esejista Bela Hamvaš ovih dana, zaokuplja njenu čitalačku pažnju.

– Za mene je ovo period intenzivnog rada na sebi: čitanja knjiga, vežbanja pevanja, stalnog bavljenja svojim telom i duhom. Smatram da ako ovaj period prihvatimo kao priliku za sopstveni duhovni prosperitet, onda nećemo imati osećaj ni panike, ni jada, već ćemo sve svoje misli isključivo prebaciti na bavljenje sobom – kaže ova operska umetnica.

Naša sagovornica počela je svoje „muzičko putovanje” u Beogradu, kao Sanja Radišić, mecosopran, a danas kao Alesandra di Đorđo, sopran, na svom bogatom repertoaru ima više od trideset značajnih operskih uloga, otpevanih van granica naše zemlje. Ne tako davno pre korone, održala je u okviru Rosi festa u Beogradu, majstorski kurs za mlade pevače. Pored bavljenja belkantom, vagnerijanskim i modernim repertoarom, koji predstavljaju stubove operskog stvaralaštva, još tokom studija na konzervatorijumu u Manhajmu zainteresovala se i za tipično nemački žanr „Lied”. Kaže nam da ju je oduvek nadahnjivala ta tradicija vokalnog dela uz pratnju klavira čiji koreni sežu u dubinu nemačke romantike.

– U pitanju je filigranski način vajanja specifične vokalne tehnike i interpretacije. Otuda mi je na ovom masterklasu bilo važno da prenesem kandidatima sve ono što sam i sama nastojala da usvojim od svojih izvanrednih nemačkih lid profesora, ujedno i svojih vokalnih idola poput D. F. Diskaua, E. Švarckopf, K. Ludvig – objašnjava Alesandra di Đorđo, koja je nakon završenog Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu karijeru nastavila u Nemačkoj. Tamo se vrlo brzo susrela sa zahtevnim ulogama dramskog karaktera poput Lejdi Makbet, Amneris, Ulrike, Eboli, Venus i drugih. Pevajući Lejdi Makbet upisala se među najmlađe interpretatore ove uloge i zavredela sjajne kritike u „Opera Magazinu”.

„Da, zaista sam bila u prilici da pevam najdivnije i najteže uloge svog faha. To je svakako velika odgovornost, ali i radost.

– Na takvim ulogama se i uživa i uči! Otpevala sam Lejdi Magbet, sjajnu i tešku ulogu, više od trideset puta, ona mi je bila velika „učiteljica”. Na osnovu tog izvođenja dobila sam audiciju u Metropoliten operi, pevala u Parizu, Beču, Berlinu i mnogim divnim mestima. Ta uloga mi je otvorila „vrata u svet” – objašnjava.

Kaže da se uvek raduje poseti rodnom gradu, a kad je reč o iskustvima sa Rosi festa dodaje:

– Ovoga puta sam bila veoma srećna što mogu da se predstavim našoj publici i kao pedagog i kao pevač. Ovakav festival je potreban našem gradu kao platforma za kvalitetan rad i upoznavanje raznovrsnih muzičkih pravaca. Osim polaznika iz naše zemlje bilo je tu i mladih pevača iz Italije i Severne Makedonije. Talenat tih mladih ljudi je raskošan i veoma inspirativan. Na završnom koncertu pokazali su se kao izuzetni umetnici.

Pedagogijom se bavi već duže vreme, paralelno sa pevačkom karijerom. Uživa u prenošenju znanja koje je stekla tokom mnogo godina vrednog rada. Veoma često boravi u Firenci gde ima dosta mladih studenata.

– Za mene, ne postoji lepše osećanje od onoga kada ugledam lice mladog kolege, ili koleginice, ozareno sjajem novog postignuća, bilo da je ostvareno u pevačkoj tehnici ili interpretaciji – dodaje.

Posle angažmana u Nemačkoj, gostovala je u Francuskoj, Španiji, Austriji, Italiji. U Toskani je premijerno otpevala Santucu.

– Santuca je pored Lejdi Magbet jedna od mojih „pečat” uloga. Pre nekoliko meseci snimila sam u Berlinu i kompakt-disk sa operom „Kavalerija Rustikana” sa Berlinskim simfoničarima. Imam zakazane nastupe u Berlinskoj filharmoniji sa istom ulogom u maju, zatim treba da pevam Santucu u Americi, a onda me u Berlinu očekuje snimanje još jednog kompakt-diska, opere „Otelo”. Nadam se da će se ova situacija sa virusom korona što pre stabilizovati, kako bismo mogli da nastavimo dalje sa svojim uobičajenim načinom života.

Važan trenutak u njenoj karijeri svakako je i učešće na Vagnerovom festivalu u Bajrojtu. Prošle godine, pripala joj je velika čast da nastupi tamo povodom 150. godišnjice Vagnerovog rođenja, kako u operi koju je on komponovao, tako i na gala koncertu u Das Markgräfliche Opernhaus, jednom od, kako naglašava, najčarobnijih baroknih teatara na svetu.

Francuskoj publici se uspešno predstavila sa novim repertoarom uz pratnju Pariske filharmonije i njihovog Simfonijskog orkestra...

– Da, u Parizu sam doživela ovacije. Veliki uspeh koji sam tamo postigla bio je i ostao nešto za pamćenje. Stajanje na bini Pariske filharmonije pred više od dve hiljade ljudi oduzima dah. Ništa manje uzbudljiviji nije bio ni „La Seine Musicale” ili grandiozni „Versaj” – kaže naša sagovornica.

U Beogradu je ostalo zapaženo njeno tumačenje Amneris. Šta je sledeće u planu kada je reč o srpskoj prestonici?

– Svako gostovanje u Beogradu ima poseban sentimentalan značaj za mene. Želela bih da aktivno učestvujem u širenju svesti o značaju opere i održavanju značajnih događaja koji su podstrek ne samo mladim pevačima, već i zrelim kolegama! Zato smatram da je Rosi fest veoma važan i želela bih da u svakom smislu bude podržan.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mryan
Divan intervju!
Divno
Bravisimo !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.