Ponedeljak, 02.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Letenje u svetu posle izbijanja pandemije – maske, termometri i brojne kontrole

(Фотографије Бета/АП)

SINGAPUR - Sa pandemijom koronavirusa putovati avionom postalo je komplikovano iskustvo, nošenje maske, lekarske potvrde i višesatne kontrole postale su uobičajene pre ukrcavanja sa posadom pod visokom zaštitom.

U vreme kada neki sanjaju o kretanju na avion posle ukidanja mera izolacije aviosaobraćaj pretrpeo je još veće poremećaje od bezbednosnih poremećaja posle terorističkih napada 11. septembra u SAD.

„Pre pandemije trebalo je da stignemo dva sata pre leta. Sada treba doći na aerodrom najmanje četiri sata pre poletanja”, rekao je Sujanto, putnik na unutrašnjem letu u Indoneziji krajem maja.

Pre nego što je mogao da se prijavi morao je da čeka u više redova za kontrole i da dokaže da nije zaražen kovidom-19.

„To je bilo zamornije i skuplje iskustvo. Sa tim strogim pravilima mislim da će ljudi da razmisle dva puta pre nego što krenu na put”, rekao je taj 40-ogodišnjak koji je platio svoju kartu dva puta skuplje jer je kompanija trebalo da ostavi avione polu prazne.

Avionski sektor traži rešenja za smanjenje zdravstvenih rizika ali posmatrači upozoravaju da će uticaj pandemije biti veliki.

Analitičar Šukor Jusof je rekao da je 11. septembar promenio uslove za ceo sektor kada je reč o bezbednosti ali da korona virus predstavlja mnogo veći izazov na svetskom nivou.

Agencija UU za civilnu avijaciju definisala je nova pravila kao obavezno nošenje maske, kontrola temperature i dezinfekcija površina.

Istovremeno, Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj preporučuje zdravstvene kontrole putnika pre putovanja i želi da ograniči pristup aerodromu profesionalcima i putnicima.

Aerodromi takođe treba da olakšaju kretanje putnika, ubrzaju ukrcavanje i skupljanje kofera i zabrane redove za toalete da bi se garantovalo fizičko distanciranje.

„Kovid-19 predstavlja najveći poremećaj u istoriji avijacije i oporavak će biti dug i postupan” rekao je Albert Tjeng za regionalni portparol Iate, prenosi Beta.

Već je problematično sprovođenje novih propisa. Dok neke američke kompanije traže nošenje maski u letu teško to osiguravaju kod nekih putnika.

U Indiji gde su ove nedelje počeli unutrašnji letovi, članovi posade nose zaštitne kombinezone, rukavice i vizire ali prema lokalnim medijima nemaju ideju gde treba da provedu karantin posle letova.

Pitanje da li ostaviti prazna mesta takođe deli sektor. „Džapan erlajns” i „Delta” su uveli tu meru ali Majkl O'Liri, šef niskobudžetske irske firme „Rajaner”, ocenjuje da je to glupa ideja koja će ga dovesti do bankrota.

Epidemija kovida-19, od koje je zaraženo više od sedam miliona ljudi, prizemljila je cele flote avio-kompanija koje su masovno otpuštale radnike. Iata predviđa gubitak u sektoru od preko 84 milijardi dolara ove godine.

Iata primećuje neke znake oporavka sa više letova u aprilu i maju ali daleko od situacije pre koronavirusa.

Nova i dalje neusklađena pravila otežavaju planove za letovanje u inostranstvu. Brojne zemlje zabranjuju dolazak strancima koji nemaju boravak ili traže karantin.

Neke zemlje su uspele da kontrolišu širenje virusa kao Australija i Novi Zeland, i traže da se stvore neke sigurne zone, i uspostave sporazumi o reciprocitetu koji bi olakšavali putovanja između takvih zona.

Kina i Singapur su formirale prioritetne linije za neka poslovna i zvanična putovanja. Međutim moguće je da će brojni putnici za sada odustati od pomeranja.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.