Četvrtak, 26.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pri kraju radovi na pruzi Subotica–Senta

Planirani troškovi od 2,5 milijardi dinara nisu uvećani, iako su radovi trajali nešto duže od planiranih
Железничка станица у насељу Ором (Фото Никола Тумбас)

Subotica – Radovi na pruzi Subotica–Senta su pri kraju, i radnici upravo nasipaju kamenom deo pruge kod Sente. Prema prvim planovima, radovi na obnovi ove preko sto godina stare pruge trebalo je da budu završeni krajem prošle godine, a novi rok je bio kraj juna. Ipak i pored probijanja rokova, u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u odgovorima  prosleđenim „Politici” kažu da planirani troškovi od 2,5 milijardi dinara neće biti prmašeni u ovoj investiciji.

„Radovi na pruzi Subotica–Senta su pri kraju u celoj dužini deonice od 38,5 kilometara. Radovi na rekonstrukciji pruge Senta–Subotica traju malo duže zbog vanrednih okolnosti prouzrokovanih pandemijom virusa kovid 19”, stoji u odgovoru ministarstva.

Radovi na obnovi pruge Subotica–Senta započeli su prošlog aprila i moglo bi se reći da je to bio i krajnji momenat za ovu investiciju, jer je reč o pruzi izgrađenoj 1889. godine, i poslednji put obnovljenoj dvadesetih godina prošlog veka. Punih sto godina u ovu prugu nije ulagano, te je ona po železničkim merilima četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek koji traje od 25 do 30 godina.

To se jasno osetilo i pri svakom putovanju ovom deonicom, jer su se vozovi kretali brzinom od 10 kilometara na sat. Nakon obnove, pruga je predviđena za brzine od 80 kilometara na sat i za osovinsko opterećenje od 22,5 tona umesto dosadašnjih 16 tona.

Na pružni pravac između Subotice i Sente polažu se šine koje se vade prilikom rekonstrukcije pruge Beograd – Novi Sad.

„Šine su kompletno položene, a za rekonstrukciju ove deonice korišćeni su velikim delom pragovi i šine sa deonice Beograd – Novi Sad, brze pruge Beograd–Budimpešta koja je u fazi rekonstrukcije i modernizacije. Operativna brzina vozova na rekonstruisanoj pruzi biće 80 kilometara na čas, a za teretne vozove 60 kilometara na čas. Osovinski pritisak je 22,5 tone,  čime je omogućena maksimalna iskorišćenost u kargo saobraćaju”, stoji u odgovoru ministarstva.

Ova pruga ima veliki značaj za stanovništvo severne Bačke i Banata i prvi put su zbog ove pruge lokalne samouprave – Subotica, Senta, Kikinda, Kanjiža i Čoka – potpisale ugovor o sufinansiranju prevoza na ovoj relaciji.

„Ovo je za sada jedinstven i jedini sporazum ovakve vrste u Republici Srbiji. Završetkom rekonstrukcije pruge stvaraju se uslovi za, po potrebi, povećanim brojem polazaka i boljim opsluživanjem građana koji su zainteresovani za ovaj vid prevoza. Svakako, u kreiranju reda vožnje u razgovorima sa predstavnicima lokalnih samouprava će se pokrenuti obnavljanje ugovora o sufinansiranju ove vrste prevoza”, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Na ovoj deonici obnovljena je i železnička stanica u naselju Orom u opštini Kanjiža. To je za sada jedina železnička stanica koja je obnovljena u okviru obnove pruge. Reč je o tipičnoj staničnoj zgradi sa početka 20 veka. Robert Leko, predsednik Saveta mesne zajednice Orom, kaže nam da je zgrada bila u veoma lošem stanju. Sa radovima na pruzi, na objektu je zamenjen krov, urađena njegova sanacija i krečenje kako bi železnička stanica zadržala svoj prvobitan izgled.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vagar
Prugu je dakle izgradila Austougarska još 1889 g.Na planu infrastrukture Marija Terezija je uradila više u Vojvodini nego sve naše vlasti od 1918 do danas.Napr.Begej je "ručno"iskopan za 20 godina,a sve vlasti za poslednjih 100 godina nisu u stanju ni da ga izmuljaju i očiste sve do danas.
Djerdj Juhas
A kada ce poceti obnavljanje pruge Senta _ Novi Sad preko Starog Beceja ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.