Ponedeljak, 02.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Lokalni putevi važniji od auto-puta

(Фото Ансплеш)

Iako je ta nesreća zvana korona razredila i moja putovanja, kad god krenem za svoj Kragujevac, da ne bih išao kako je ondašnji ministar za saobraćaj, čuveni Velja Ilić preporučivao, pored auto-puta Beograd–Niš, tada još nepostojećim auto-putem „Miloš Veliki”, zamrsim se u Batočini. Tu se pet kilometara priključka za Kragujevac, verovali ili ne, gradi duže od pet godina! Gužve su i dan-danas! I, naravno, kolone stotina i hiljada vozila u oba pravca, jer taj pravac, posle Kragujevca (blizu 200 hiljada stanovnika, regionalni centar i sl.) vodi ka Kraljevu, Čačku, Pazaru, Kosmetu.

Raspitivao sam se šta je to zapelo baš u varošici Batočina, kroz čije maltene središte prolazi ta važna saobraćajnica? Prvo, kažu, nikako da nađu rešenje jer buduće četiri trake presecaju Batočinu, inače opštinski centar sa skoro šest hiljada stanovnika, sa školskim centrom, opštinom, domom zdravlja i dr. na dva dela, ali i dolazne puteve iz okolnih sela Brzan, Dobrovodica, Kijevo. Umesto, za investitore izgleda skupog nadvožnjaka, gradi se kružni tok, ali, šta će biti sa pešacima, đacima, bolesnicima, korisnicima usluga lokalne uprave, radnicima? Posle komande predsednika Vučića gradilište je „napadnuto”, ali će još mnogo vode proteći Lepenicom dok se radovi ne okončaju. Hoće li žitelji s obe strane biti bezbedni i kada se završi taj kružni tok?

U međuvremenu sam po povratku iz Topole prošao kroz Raču Kragujevačku i, po savetu prijatelja, ka Lapovu krenuo sasvim novim putem – ne preko Markovca, već povelikog brda, gotovo bez kuća. Put, iako s podosta krivina, izgrađen po svim propisima. Pošto je predsednik Vučić najavio budući auto-put „Vožd Karađorđe” pomislio sam da je to, za sada, jedna od dve trake jer drugog razloga za to nema. Ali, taj novi put ulazi gotovo u centar Lapova, a „Karađorđe” bi trebalo da premosti Veliku Moravu i, preko Svilajnca, dospe u Istočnu Srbiju... Očigledno da su ljudi bliski republičkom vrhu nemalim parama odužili dug svom zavičaju ili, ko zna, možda imaju u vidu neke nove aministrativnoupravne promene u ovom području Šumadije! Ovom skupom investicijom ni Rača, pa ni Lapovo ne dobijaju ništa niti se približavaju, pa je daleko bolje bilo da su tih desetak kilometara iskorišćeni kao traka budućeg auto-puta „Karađorđe” koji ipak mora da prođe obodom naselja Markovac što je oduvek, pa i sada, najlogičniji pravac i za budući auto-put.

Milomir Stamatović,
Kragujevac

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Миро
Невероватно. Пажљиво сам прочитао и сем антагонизму према власти ништа нисам смислено нашао. Надам се да због ове и сличних критика неће одустати од аутопута.
Bojsa
Za slucaj da prethodni komentar ne bude objavljen, zovimo ih kako hocemo, putevi moraju da naprave takvu mrezu preko cele Srbije da omoguce svakodnevno kretanje 5 miliona kamiona slepera, jer to ce odrzavati poljoprivredu i industriju moderne Srbije. Izgradnja ovoga nije za mene i vas, vec za nase unuke i praunuke, a mi samo svedocimo zacetke ovog plana.
Bojsa
Ljudi moji, i lokalni i auto-putevi su deo iste mreze, bez koje nece nastati ikakva industrijalizacija jadne Srbije. To znaci da se ovo radi na duge staze, mozda duze od nasih radnih ili zivotnih vekova. Srbija treba da jednog dana ima 1000 industrijskih parkova, po celoj svojoj teritoriji, a oni se mogu graditi i raditi samo ako su povezani putevima. Pod industrijom mislim i na poljoprivredne pogone, da bi se voce i povrce iznosilo u roku od 24 sata...
Deki
Srbija je puna 'stručnjaka' za sve oblasti,pa i za puteve!Sve sam čuo,ali da neko kritikuje izgradnju puteva,to ima samo kod nas!
dusan1
Nema debeogradizacije Srbije bez infrastrukture ! U Srbiji još ima sela bez struje i asfaltnog puta , a o telefonima , vodovodu kanalizaciji i da ne pominjem .

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.