Nova pravila i stroža kontrola automobila u EU
Evropska unija je juče počela da primenjuje Uredbu o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila čime bi, kako se očekuje, trebalo da se poboljša kvalitet i kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU, prenose evropski mediji. Tijeri Breton, poverenik za unutrašnje tržište izjavio je da Evropljani sa pravom očekuju da će voziti najsigurnije automobile, a da bi se to i ostvarilo potrebno je obezbediti stroge kontrole vozila koja se nude na tržištu.
– Drugi preduslov je stvarna primena novih pravila i nadzor nad jedinstvenim tržištem. Zbog toga će komisija od sada moći da kontroliše sva vozila i da u slučaju kršenja zakona pokreće opoziv vozila na nivou Evropske unije i da izriče kazne koje iznose 30.000 evra po automobilu. Sve što radimo na promeni propisa usmereno je ka obnavljanju poverenja potrošača, ali i obezbeđivanju konkurentnosti na globalnom tržištu u automobilskoj industriji – rekao je Breton. Najvažnije novine koje donosi ova uredba odnose se na nezavisna ispitivanja kvaliteta pre stavljanja automobila na tržište. Tehničke službe koje obavljaju taj posao moraće da obezbede nezavisne kontrolore, kako ne bi izgubile licence. Kontrole će se nastavljati i nad vozilima koja su već u prodaji. Novo zakonodavstvo je predvidelo da se sada od država članica zahteva da i same sprovode redovna godišnja istraživanja i zaštitne mere. Kada je reč o nadzoru na nivou Evropske unije, komisija može da proverava vozila i u okviru uslova na putu, kao i u laboratorijama.
Ukoliko neki proizvođač prekrši homologacijske propise, na primer ako ugradi deo koji može da prevari kontrolore ili da lažnu izjavu, komisija može naložiti opoziv vozila u celoj Evropskoj uniji i odmah izreći sankcije. Ranije su takve mere mogla da izriču samo nacionalna tela koja su obavljala homologaciju. To je postupak kojim se potvrđuje da vozilo ispunjava sve zahteve za stavljanje na tržište i strogu proveru usklađenosti proizvođača s pravom EU. Komisija je 2016. predložila nova pravila o homologaciji nakon skandala „Dizelgejt”, a Evropski parlament je propise usvojio dve godine kasnije. Ova reforma je, kako se navodi u saopštenju, deo sveobuhvatnog rada komisije na postizanju čiste, održive i konkurentne automobilske industrije. To uključuje standarde kvaliteta vazduha i emisije ugljen-dioksida, podršku alternativnim gorivima i zaštitu konkurentnosti evropske industrije.
Подели ову вест







Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.