Petak, 28.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Sezonske teme

U Beogradu je, na samom pragu leta, počelo dranje kože.

Depilacija, hladna i topla, dubokih i plitkih prepona, nogu, ruku, nausnica. Pedikir, manikir, anticelulit masaže... Saloni lepote su prebukirani.

Svi hoće da budu lepi i zategnuti i vitki i preplanuli, sad i odmah. Juče! Jer, leto je – i ništa ne možeš da sakriješ. Leto je kazna.

Zimi nam ništa nije bilo dovoljno masno. Teretane su nam bile nekako sneruke (izraz Matije B.), a za salone nije bilo ništa hitno. I tako su nam, umesto dugog toplog leta, stigli holesteroli i celuliti, a mi smo se, kao sav celuloidni svet, predali lažima... Slatke, zero, laži – jer više niko neće ništa slatko ako ne piše zero – pet kilograma manje za samo šest dana, za deset dana bićete bez celulita, sa najnovijim kozmetičkim preparatima izgledaćete deset godina mlađe...

Pocrnite pre sunca, pre mora. Prvi pocrnite!

To je pitanje biti ili ne biti...

Nije važno što lekari ne preporučuju kvarcovanje, što kozmetičari kažu da koža stari od sunčanja; biti preplanuo, prvi u selu i prvi u Beogradu, kategorični je imperativ današnjeg vremena.

A tek na moru!

Nikada neću zaboraviti reči jednog kardiologa iz Instituta u Igalu, dok smo još bili SCG.

– Ja ovo više ne mogu da podnesem. Pričam im, svaki dan, da se sunčaju samo do 11 i posle pet, jer su srčani bolesnici. I, svakog dana, kad izlazim iz Instituta, u tri sata, ja vidim te moje pacijente kako leže na suncu namazani blatom!

Ja ih razumem. Sunčaju se za sve pare. Pa šta bude. Uostalom – nema smrti bez suđena dana. Tačnije – ako ti ima veka ima ti i leka.

Da se vratimo dranju kože.

Konačno – evo me u salonu, sa kozmetičarkom koja nije išla kući sedam dana. Gužva je prevelika. Pitam je – šta je ovo?

– Kako šta. Pa, stiglo je leto.

– Pa, valjda se ne živi samo leti, kažem.

– Da, ali samo leti se svi depiliraju i sređuju stopala.

– Zar vama to nije čudno?

– Naravno da mi je čudno, kaže ona. – Pogotovo za devojke... Ima ih, iha ha, koje samo leti rade depilaciju nogu... A imaju momke... Pitala sam baš jednu, kako to, imaš dečka, iako je zima, a ona mi kaže – ja obujem crne seksi čarape sa žabicama i on i ne vidi!

Nazdravlje! Ako ovo čuju metroseksualci, odoše i oni u homoseksualce...Ili je to zapravo karakteristika pravih muškaraca što ne haju za sitnice. Što reče Balašević, u pesmi „Imao sam strašnog petla – danas su petli čudni, svaka im dlaka smeta...”

Pričam ja ovo mojoj komšinici, vlasnici parfimerije.

– Gde ti živiš!, kaže ona... – Pa znaš li ti da meni zimi tri puta padne prodaja šampona, gelova za tuširanje i dezodoransa... Leti ne mogu da nabavim toliko koliko se prodaje...

Da rezimiramo. Mi smo sezonski lepi. I kampanjski čisti.

Ali smo bar tada čisti za sve pare...

Samo, da se razumemo: Srpski muškarci su još gori. Oni u kozmetičke salone ne zalaze ni leti, a kamoli zimi. Još ako su iz mačo-men priče, takva mogućnost im izgleda ne samo uvredljivo, već i naučnofantastično.

(Izuzetak čini malobrojna podvrsta muškaraca tzv. metroseksualci, dosta nerazumljiva prosečnoj srpskoj ženi.) Muškarci uopšte nisu u panici što dolazi leto. Ne samo da se ne osećaju dužnim da budu lepi i preplanuli, već se i ladno šetaju u ozloglašenim treger-majicama, zategnutim od velikih, „jelen” i „lav” stomaka. U Srbiji, zemlji sve kvalitetnijeg piva, leto za muški deo populacije izgleda sasvim drugačije. Mogla bih da kažem – opušteno, da nije toliko zategnuto. Opušteno i zategnuto do pucanja.

Što će sasvim olabaviti već labave treger majice.

Dok su srpske dame u velikoj akciji ulepšavanja, srpski muškarci su u fazi „šab me gabri”.

Uvereni su da je dovoljno, pošto ih je sve manje, što uopšte i postoje, i kao takvi, smatraju se dovoljno lepim i poželjnim.

Taknuto-maknuto. Dorada i obrade ne dolaze u obzir.

U letnjem izdanju – sirovina kao finalni proizvod, zavaljeni u fotelje uličnih kafića, merkaju fastinstant odnegovane anticelulit ribe, sređene za sve pare, u poslednjem času, pred leto...

Za koga? Tolika frka...

Dok on, naručuje pivo. Vrlo hladno. U hladovini. Dok on, pijući svoju kriglu bevipleksa, sa penom, izgovara istorijsku rečenicu – Gde nema pene, nema ni mene...

Prodaja muških dezodoransa i gelova takođe je tri puta veća leti, nego zimi, što potvrđuje tačnost poznate poslovice „Prema svecu i tropar”.

Što nema nikakve veze sa parolom: Bolje je pivo za jednog, nego čaj za dvoje.

Komentari16
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.