Nedelja, 28.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Put Kragujevac‒Batočina završen posle 16 godina

Magistralu dugačku 25 kilometara gradile su sve srpske vlade i svi resorni ministri od 2004. godine
(Фото Танјуг)

Kragujevac – Gradnja poslednje deonice puta Kragujevac‒Batočina završava se danas, kada će ova magistrala biti i puštena u saobraćaj, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i turizma, a preneo Tanjug. Možda treba razmisliti da se 30. oktobar 2020. godine proglasi istorijskim datumom: put dugačak 25 kilometara završen je posle 16 godina gradnje. Ovu „istorijsku” saobraćajnicu, koja je vremenom postala simbol našeg javašluka, gradile su sve srpske vlade i svi resorni ministri od 2004. godine, a značajan doprinos dali su i lokalni političari. Služba grada Kragujevca za informisanje juče nije imala najavu da će otvaranje puta pratiti uobičajena ceromonija: sečenje crvene vrpce i govori.

Put Kragujevac‒Batočina (tačnije još dve kolovozne trake) počeo je da se gradi u jesen 2004. godine, u jeku predizborne kampanje za lokalne izbore, kao što se to obično dešava kod nas. Deonica kroz Kragujevac, dugačka oko 10 kilometara, otvorena je za saobraćaj 2010. godine. Godinu dana ranije, Verica Kalanović, u to vreme ministarka regionalnog razvoja, izjavila je na petlji „Kapavac” da će radovi ubuduće teći brže, jer je konačno završen projekat i dobijena građevinska dozvola: pet godina po otpočinjanju asfaltiranja.

Postavljajući vertikalnu signalizaciju, putari su, valjda držeći se projekta, nedavno pogrešili, pa su petlju „Kapavac” preimenovali u „Kapovac”. Sad tu grešku ispravljaju.

Rokovi za završetak radova na kragujevačkoj deonici su nekoliko puta pomerani, a dugogodišnji gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović i nekadašnji ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić su 2009. godine zbog rokova ušli i u ideološku raspravu. Monarhista je tvrdio da će radovi biti završeni na Đurđevdan, Dan grada Kragujevca, a socijalista je rekao da će sve biti gotovo do prvog maja, Međunarodnog dana rada.

Polovina puta u kragujevačkom delu ima zaustavnu traku, a polovina nema. S početka je, izgleda, bilo predviđeno da saobraćajnica ima profil auto-puta, ali se od toga odustalo, pa je put nastavljen da se gradi kao brza saobraćajnica, bez zaustavne trake. Zoran Drobnjak, v. d. direktora „Puteva Srbije” je objasnio da je reč o magistralnom pravcu M1-11, na kome je maksimalna dozvoljena brzina kretanja 100 km na čas.

Ne samo zbog problema sa projektom i građevinskom dozvolom već i zbog političkih trvenja i podmetanja, sredinom 2013. godine nadležni su naložili da se deonica kroz Kragujevac zatvori za sobraćaj i put vrati u prvobitno stanje, što je, praktično, značilo da izgrađeno treba porušiti. Čudna odluka nije sprovedena u delo.

Ovome je prethodila finansijska afera u vezi sa „Nibens grupom”, u okviru koje je 2011. godine, posle privatizacije, poslovalo i Preduzeće za puteve „Kragujevac” – izvođač radova.

Gradnju deonice kroz Batočinu, dugačku oko 15 kilometara, pratili su problemi sa eksproprijacijom zemljišta. Dugo se čekalo da vlasnici kafane „Odmor” pristane na izuzimanje dela parcele i da dozvolu za nastavak gradnje. Ozbiljniji radovi na ovom delu puta počeli su 2015, a 2016. godine u saobraćaj je puštena i petlja „Gradac”. Ovaj svečani događaj je svojim prisustvom uveličala ministarka Zorana Mihajlović.

I rokovi za završetak batočinskog dela „istorijske” magistrale su nekoliko puta pomerani, a radovi na poslednjoj deonici, dugačkoj 4,5 kilometara, sa kružnim tokom u Batočini, koštali su 1,1 milijardu dinara. Uz sve probleme, uključujući i finansijske, gradnja puta je završena tek ove jeseni, ravno 16 godina pošto je zakopan prvi ašov. Šteta što je korona onemogućila da se proslavi realizacija jednog ovakvog poduhvata.

Komentari13
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gordana Radivojevic
Prica Drobnjak da je put Kragujevac - Batocina zavrsen a raskrsnica kod kafane Strazevica je ostala nedovrsena i posle 16 godina rada puta na kojem je jedna traka uvek i postojala! Po projektu na ovoj raskrsnici je predvidjen kruzni tok a nesto ga ne primecujemo.Put nije spojen sa autoputem Bg - Nis. Kako je onda zavrsen?
Budimir
A Kragujevac postao , i ostao , Dolina Gladi ?
Vasilije
To sto srpske vlasti odnosno vlade urade za 16 godina za Kineze je dosta 16 meseci.
Miljkovic
4.5km kostalo 10 miliona evra??? Sto znaci 2miliona evra za 1km. Ili 200.000evra za 100m??? Auuuuuuuuu!!!!
Sasa
Da li ti znaš sta se tu sve gradilo? Nije tu bilo samo asfaltiranje. Nismo mi dosli na livadu da asfaltiramo.
Jovan P.
Kda put grade srpske firme onda to traje čitavu večnost a kvalitet loš.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.