Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Centar Beograda će se ugušiti u automobilima

(Фото Н. Марјановић)

Kada pročitam obrazloženje za ukidanje pešačkih prelaza u Dečanskoj ulici, ne mogu a da se ne zapitam zašto je uopšte i izrađen Plan održive urbane mobilnosti? Da li su ljudi u Sekretarijatu za saobraćaj Beograda upućeni u postojanje plana, i da li kod njih postoji svest o tome da se ne može dati prednost motornom saobraćaju a da se ne uzme pešačkom i biciklističkom, jer su u istom nivou? Mislim da je to jasno i nekom ko je sada prvi razred saobraćajne škole.

Ako se tako nastavi, centar Beograda će se ugušiti u automobilima. To što „stručnjaci” iz Sekretarijata za saobraćaj i sa Saobraćajnog fakulteta propuštaju, to jest ubrzavaju motorni saobraćaj kroz centar znači samo da će ga biti još više, a ne manje, i vrlo brzo ćemo se suočiti sa istim problemom, samo sa još više automobila.

Ponavljam još jednom da to ne može biti rešenje za saobraćajne probleme Beograda, već se mora smanjiti broj privatnih automobila koji prolaze kroz centar, a ne da se vozači ohrabruju pošto će im prolazak biti olakšan, a pešaci destimulišu i usmeravaju da idu zaobilaznim putevima. U tom smislu mislim da je bolje uvesti naplatu prolaska kroz centar i tako smanjiti broj automobila koji idu ovom trasom ma koliko to bilo nepopularno, nego ukidati pešačke tokove, pogotovo u doba pandemije virusa korona kada nam je fizička distanca preko potrebna, a pešačenje sve popularnije i poželjnije. 
Zoran Bukvić,
Beograd

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Земунац
Не слажем се са оба предходна коментатора. Код нас аутомобил није статусни симбола и врло је присутнао да у једној пориодици имају најмање 2 аутомобиила а у неким сви пунолетни чланови имају аутомобил. Једино, али на жалост закаснело, решење је метро али и доношење нових прописа да свако домаћинство које има гаража, исту и користи јер се често дешава да аутомобиле паркирају на улици а неки и гаражирају одбачени аутомобил напољу и то месецима!
Milos Lazic
Svi jedva čekaju metro da bi mogli da voze automobile praznim ulicama!
Nebojša
Metro je zabluda. On neće ništa rešiti. Već sada imamo Beovoz koji ne koristi niko. Metro se pravi kada grad premaši 2 miliona stanovnika, a Beograd neće toliko imati ni do 2050. godine, a možda ni kasnije. Kao što Miodrag reče, veliki broj javnih garaža i obeshrabrivanje prolaska automobila kroz centar.
Миодраг Стојковић
Више спратних јавних гаража у центру, ослободити тротоаре за пешаке. Не зидати стамбене зграде без паркинг места у згради , итд. Планери ништа не раде или се не питају.
Razlog
To je za neke razvijenije zemlje gde i auto nije statusni simbol kao kod što je kod nas !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.