utorak, 18.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 09.11.2020. u 18:00

„Gracije” iz Venecije na Festivalu igre

Silvija Gribaudi ističe da je vlada u Italiji izdvojila značajna sredstava ne samo za institucionalna pozorišta već i za manje plesne trupe
Сцена из „Грација” Компаније Силвије Грибауди (Фото БФИ)

Plesni komad „Gracije” Kompanije Silvije Gribaudi iz Venecije gostovaće večeras od 19.30 časova na sceni Madlenianuma u Zemunu, u okviru 17. Beogradskog festivala igre (BFI), prenosi Tanjug. Tim povodom održan je u petak onlajn razgovor s koreografom predstave Silvijom Gribaudi, u prostorijama direkcije BFI.

Zanimljivo je da će „Gracije” gostovati osim u Beogradu, dan kasnije i u Gornjem Milanovcu na pozornici Kulturnog centra. Bila je to velika želja stanovnika ovog grada da neku predstavu sa BFI vide na svojoj sceni, a Aja Jung je odabrala da to bude baš delo Silvije Gribaudi. Autorka osim koreografije potpisuje i dramaturgiju predstave, sa kolegom Mateom Mafesantijem, a takođe je i plesačica na sceni sa partnerima (Siro Guljelmi, Mateo Marčesi i Andrea Rampaco).

Koreografkinja je veoma zahvalna BFI što je u ovakvim uslovima omogućeno da gostuju sa ovim projektom, što je u svetu prava retkost. Inspiracija za predstavu bila je u čuvenoj skulpturi „Tri gracije” vajara Antonia Kanove, koji je stvarao delo između 1812. i 1817. godine. Kako je skulptura postala univerzalna oznaka lepote, proporcija i mere, tako je postalo i iskreno nadahnuće za nastajanje ideje za ovaj komad. „Gracije” hodaju kroz vreme uz muziku Vivaldija i Štrausa, dok se četiri plesača kreću praznom scenom.

‒ Meni je bilo veoma zanimljivo da pričam na temu lepote, i polazna tačka mi je bilo to remek-delo skulpture, a tokom samog rada cilj je bio da se mi kao kolege zavolimo, zbližimo i uživamo u procesu ‒ naglasila je Gribaudi. Pitanje koje se postavlja u delu jeste šta je lepota, a umetnica smatra da je lepota zapravo pravi dijalog tela, ili jezik tela, ali po njoj lepota je takođe i humor, kao i sposobnost nositi se sa ovom svetskom situacijom. Na sve to, nameće se u komadu i tema da li estetski kanon lepote podrazumeva radost, sjaj i prosperitet? U tom kontekstu „Gracije” su skulpturalni pop komad koji istražuje različite nijanse konkretne i drske lepote, one koja može poništiti sve estetske standarde.

Umetnica je istakla da su pozorišta zatvorena u Italiji, tamo je i dalje na snazi pravi lokdaun što se tiče teatra, i da je okvirni datum za otvaranje 24. novembar, ako se nešto u međuvremenu ne promeni, odnosno ako se situacija sa pandemijom ne pogorša.

‒ Ipak, meni je najveći izazov u tom karantinu bio da više verujem u sebe, svoj rad, da se još više razvijam kao umetnik, da ovu situaciju preokrenem u svoju korist i dobijem vreme za neke nove ideje, projekte ‒ otkrila je Gribaudi.

Pohvalila je ogroman sistem podrške za kulturu u Italiji, jer su iz vlade odvojili značajna sredstava ne samo za institucionalna pozorišta već i za manje plesne trupe za sve naredne projekte u pripremi i razvoju, od 2021. sve do čak 2024. godine.

‒ I dalje mi nije jasno zašto je odlučeno da tako dugo budu zatvorena pozorišta, kada su ona skroz sigurna mesta u doba pandemije, a recimo muzeje su u Italiji otvorili, oni normalno rade ‒ kaže ova koreografkinja i rediteljka predstave „Gracija” i ističe da je u Italiji situacija kao i svuda u svetu, ljudi se jednostavno plaše kontakta sa drugima, i pokušavaju na neki način da se naviknu na ovu situaciju koja traje cele godine.

Beogradski festival igre, posle gostovanja dva dela „Pepeo” i „Gracije” u novembru, nastavlja smotru u decembru sa komadom „Biće sve gore i gore i gore, moj prijatelju” trupe „Voetvolk” iz Antverpena (Belgija), 19. decembra na sceni Beogradskog dramskog pozorišta. A „Drezden Frankfurt kompanija igre” iz Nemačke gostovaće 22. decembra u Sava centru, sa delom „Alter ego”.

Komеntari1
ac9dd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Р. Петровић
Браво за храброст да једна уметница, Грибауди, у оваквим условима пркоси све више радикалним властима у Европи које уништавају уметност затварајући опере, театре, биоскопе, концертне дворане, наводно због Короне! Па драги европејци, затворите онда и молове и остале трговинске центре, јер је ту још вероватнија зараза, него у културним институцијама! Браво за Србију, као и за Милановац и Београд који показују где је права Европа и где се уметност ствара и подржава!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja