Utorak, 26.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nagrade Memorijala Nadežde Petrović

Mladen Miljanović pobedio videom „Zvuci rodnog kraja” a Vladimir Perić Talent nagradu zaslužio delom „Karantin za ptice”, postavljenim u čačanskom parku
Рад Владимира Перића Талeнта, „Карантин за птице” (Фото: УГ „Надежда Петровић”)

Čačak – Završni program 30. Memorijala Nadežde Petrović održan je na kraju prošle sedmice u sasvim uskom krugu pozvanih i proglašenjem dobitnika nagrada u čačanskoj Galeriji nazvanoj po zavičajnoj, prvoj srpskoj modernoj slikarki. Dobrim vestima obradovani su Mladen Miljanović iz Banjaluke i Vladimir Perić Talent iz Beograda čijim je radovima pripala pobednička slava.

Novinarima i nekolicini obratili su se Branko Ćalović, direktor Umetničke galerije „Nadežda Petrović” (UGNP) i selektorka 30. Memorijala prof. dr Sarita Vujković, direktorka Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske iz Banjaluke (MSURS).

Ćalović je naglasio veliki značaj memorijala kao jednog od najznačajnijih reprezenata tekuće umetničke prakse u regionu i nesumnjivo najobimniji memorijal u šezdesetogodišnjoj istoriji galerije. Prof. dr Sarita Vujković je istakla izuzetnu saradnju i napore UGNP i MSURS, koje su umetnici i organizatori uložili kako bi celovitost ovog memorijala kao i umetničko-kustoska ideja pod sloganom „Na jug, na jug! Idemo na jug!” u potpunosti bili ostvareni.

U predstavljanju kataloga ovogodišnjeg memorijala besedili su urednica publikacije Mirjana Racković, kustos koordinator 30. izložbe, i Nemanja Mićević, autor vizuelnog identiteta i dizajner kataloga. Mirjana Racković je naglasila nezahvalnu ulogu urednika svake publikacije, a pogotovo one koja obuhvata više autora.

‒ Uskladiti potrebe tako obimnog memorijala sa zahtevima autora, njihovim bogatim biografijama i sve to staviti u jedan isti nivo je izuzetno zahtevan posao. Kreativnosti i ličnih, uredničkih refleksija, neminovno je da mora biti a baš u tome leže najveće teškoće – kazala je ona.

Nemanja Mićević je ishodište pronašao u „čudovištu” od fikusa, najvećoj biljci ove vrste na Balkanu koja raste u prostorima čačanskog Doma kulture. Njegova „inteligencija” i nastojanje da buja, da raste i da se održi prkoseći zakonima flore, Mićeviću je dalo potrebne inicijalne momente da težnju ka jugu, kao prirodnom staništu mediteranske biljke, uveže u katalog izložbe koja nosi naslov „Na jug, na jug! Idemo na jug!”

Svečano su dodeljene nagrade 30. memorijala. Stručni žiri (predsednik Miroslav Karić, kustos Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, Milica Todorović, umetnička direktorka Galerije savremene likovne umetnosti u Nišu, i Dragana Božović, kustoskinja i muzejski savetnik u UG „Nadežda Petrović”) su nagradu memorijala dodelili Mladenu Miljanoviću, umetniku iz Banjaluke, za video-rad „Zvuci rodnog kraja”. U obrazloženju žirija se, između ostalog, navodi: „Rad donosi gorkohumornu studiju o složenosti društveno-političke stvarnosti Bosne i Hercegovine, zemlje koja je nekad bila sinonim za multietnički, kulturni i konfesionalni suživot ali i jedan od najsurovijih ratova u savremenoj istoriji.”

Nagrada čačanske galerije dodeljena je Vladimiru Periću Talentu iz Beograda koji je bio zastupljen radom „Karantin za ptice”. Objekat je postavljen u Gradskom parku i poklonjen gradu Čačku na trajno korišćenje.

Žiri u obrazloženju iznosi: „Perić u novom radu, lociranom u ambijentu Gradskog parka u Čačku, nastavlja sa daljim razvijanjem iste ideje, ali ovog puta je značajno određujući novonastalim okolnostima globalne zdravstvene krize.”

U završetku svečanosti potpisan je i, za obe kuće, veoma značajan sporazum o saradnji između UG „Nadežda Petrović” i Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske iz Banjaluke. Tu se navodi da će obe ustanove raditi na zaštiti i predstavljanju kulturnog nasleđa kao i saradnji na realizaciji pojedinačnih i zajedničkih programa koji će biti precizno određeni programom za svaku pojedinačnu aktivnost te vrste.

Najavljeno stručno vođenje selektorke 30. memorijala, prof. dr Sarite Vujković otkazano je zbog epidemioloških neprilika.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

veki
U kategoriji video radova, dodeliti " nagradu " za video radove. U kategoriji instalacija dodeliti " nagradu " za instalacije. A u kategoriji slikarstva dodeliti nagradu slikarima. Ko uporno hoće da nam podmetne tekovine teorija Artura Dantoa, teorije o smrti umetnosti i smrti slikarstva? U svetu je potpuno drugačija klima. Objavite ovaj komentar, mora se čuti glas za umetnost.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.