Utorak, 26.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Potonuo brod „Titel” sa glinom

Samohodni teretni brod za samo nekoliko minuta potopila voda u bazenu Luke Beograd juče oko šest časova
Лука Београд (Фото: Н. Марјановић), Место где је брод нестао у води (Фото: Удружење професионалних лађара Србије)

Samohodni teretnjak „Titel” natovaren glinom potonuo je juče oko šest časova u bazenu Luke Beograd na utovarnom mestu broj dva. Brod koji je za samo nekoliko minuta nestao u vodi uspela su da napuste dva nepovređena člana posade, potvrdili su juče za naš list u Udruženju profesionalnih lađara Srbije (UPLS).

Šta je uzrok tako munjevitog potonuća juče ni nezvanično nije moglo da se čuje, tako da su sve oči sada usmerene u istragu. U UPLS-u tvrde da do 14 časova nije bilo obezbeđeno mesto havarije niti su postavljene barijere koje bi trebalo da spreče širenje izlivene nafte i njenih derivata iz broda po bazenu i Dunavu. U Luci Beograd, inspekcijama bezbednosti plovidbe i za zaštitu životne sredine i Lučkoj kapetaniji Beograd nisu odgovarali na naše pozive.

– Brod sa tovarom trebalo je da plovi za Bugarsku. Njegova nosivost je 1.050 tona, a utovar gline bio je 1.010 tona. Kolege su čak pokušale da isprazne vodu iz „Titela”, ali nisu uspele. I oni su zapanjeni brzinom kojom se odigrala ova havarija – ističe kapetan Milivoje Šujdović iz UPLS-a i dodaje da je ta samohotka nekada pripadala „Brodarstvu” Zrenjanin i da je napravljena u Mađarskoj.

Njega, kako kaže, nažalost više ne iznenađuju ovakve havarije jer je samo u poslednje dve godine potonulo osam brodova na teritoriji Srbije. U poslednja dva meseca, dodaje, bila su čak tri plovidbena incidenta – sudara sa ogromnom materijalnom štetom. Po broju potonuća i plovidbenih nezgoda prvi smo u Evropi i među vodećim zemljama na svetu.

– Dok brodarska preduzeća nisu bila privatizovana, znao se red. Svaki brod registrovan za određenu nosivost tog standarda se morao pridržavati i nije bilo propusta kada je reč o takozvanom tehničkom pregledu ovih plovila. Sa novim vlasnicima stigla su i nova neozbiljna pravila. Povećavaju nivo uronjenja brodova, tako dobijaju veći gaz odnosno nosivost da bi ostvarili veći profit. Umesto da, na primer, projektovana nosivost bude 900 tona, oni je uvećaju i po nekoliko desetina tona. Ozbiljne kontrole izostaju. To se u Evropi ne dešava – ističe Šujdović.

Da je situacija zabrinjavajuća, podseća ovaj kapetan, svedoči i činjenica da nijedan potonuli objekat nije izvađen niti adekvatno obeležen.

– Državni organi zaduženi za bezbednost plovidbe jednostavno ne mogu da reše probleme na adekvatan način – izričit je Šujdović.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Minja
Da čujemo ko su vlasnici brodova koji su potonuli. Pođite ot Titela. Ko je odgovoran za ove stvari. kako kaže kapetan, zastršujuće je što se to ni ne obeležava na adekvatan način pa se opasnost od sličih havarija samo povećava. Nesposobna i korumpirana vlast prodaje neposobnim i korumpiranim vlasnicima sve što vredi u ovoj zemlji, a na štetu svih nas.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Какве везе има ко је власник? Имамо ли речну полицију, некакав "речни саобраћајни инспекторат"? Ко издаје дозволе за пловидбу? Ја кола не могу да региструје ако има нека мала фалинка, а брод потоне као котарица! Уосталом, по хитрости обезбеђења места несреће и бриге о спречавању ширења нафтне мрље, све ми је јасно...
Mrgud
Iznenadjujuce?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.