Ponedeljak, 17.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
IZGRADNjA AUTOBUSKE STANICE U BLOKU 42

Polovina polazaka biće preseljena do kraja godine

U naredne dve nedelje grad će sa BAS-om potpisati ugovor za iznajmljivanje aneksa u Bloku 42 koji će poslužiti kao privremena stanična zgrada. – Očekuje se da od aprila sa nove stanice polazi 80 odsto autobusa
(Фотографије З. Анастасијевић)

Putnicima koji redovno koriste autobuse sa Beogradske autobuske stanice krajem ove godine od srca bi trebalo poželeti samo jedno: „Nek vam je bog u pomoći.” Jer od tada u gradu će funkcionisati dva BAS-a – onaj stari u Savskom amfiteatru i delimično izgrađeni novi u Bloku 42. Grad je sve ozbiljniji u nameri da na novi BAS, u saradnji sa ovim preduzećem, do kraja godine preseli 50 odsto polazaka sa postojeće autobuske stanice u Savskom amfiteatru. A to je, ako se prisetimo ne tako davnog delimičnog prebacivanja putničkih vozova sa Glavne železničke na Prokop, za putnike konfuzija u najavi.

Na sednici Skupštine grada 30. novembra očekuje se usvajanje izmena PDR-a za Blok 42 da bi se stekli uslovi za izgradnju veće stanične zgrade od prvobitno planirane

Za sada nije jasno kako će u praksi izgledati delimična selidba autobuskog međugradskog saobraćaja iz Savskog amfiteatra u Blok 42. U gradu nisu precizirali da li je već napravljen i kakav je plan za selidbu polazaka, odnosno koji će autobusi i dalje ići sa starog BAS-u, a koji sa novog. To pojašnjenje izostalo je i iz BAS-a jer juče niko od čelnika ove kompanije nije odgovarao na naše pozive. Otklanjanje svih nedoumica o delimičnom prebacivanju polazaka sa stare na novu stanicu trenutno je za putnike najbitnije pitanje i zbog toga što bi ono, ako se obistine najave zamenika gradonačelnika, trebalo da usledi za svega nekoliko sedmica.

– Očekujemo da do kraja godine 50 odsto saobraćaja sa sadašnje autobuske stanice bude prebačeno u Novi Beograda, a plan je da do aprila 2021. godine 80 odsto polazaka i odlazaka bude iz Bloka 42. U naredne dve nedelje grad će sa BAS-om potpisati ugovor prema kojem ćemo mu iznajmiti aneks u Bloku 42 koji će poslužiti kao stanična zgrada dok nova, velika, ne bude završena. Do aprila bi trebalo da budu okončani grubi građevinski radovi na novoj staničnoj zgradi, a da onda ceo kompleks novog BAS-a bude gotov do kraja 2021. Aneks, koji će poslužiti kao privremena stanična zgrada, potpuno je završen i opremljen. Korona jeste usporila radove, ali otklonjene su sve prepreke da BAS nastavi sa gradnjom – navodi za naš list Goran Vesić, zamenik gradonačelnika.

Neke prepreke ipak nisu uklonjene, a reč je o izmeni plana detaljne regulacije od kojeg zavisi gradnja stanične zgrade veće površine nego što je prvobitno bila planirana. Marko Stojčić, glavni gradski urbanista, kaže za „Politiku” da bi izmene tog planskog dokumenta trebalo da budu usvojene na sednici Skupštine grada koja je predviđena za 30. novembar.

Najave optimističnije od dinamike radova

Da su se obistinile vizije i želje Siniše Malog iz leta 2017, kada je još bio gradonačelnik, sa novog BAS-a autobusi bi već uveliko išli. Jer on je tada najavio da će nova stanica biti gotova u toku 2019. Otada do danas i ostali bivši i aktuelni čelnici grada pompezno su najavljivali zahuktavanje radova u Bloku 42 i skoro otvaranje novog BAS-a, ali sve je to arhivirano. Istovremeno, u samom BAS-u bili su oprezniji sa izjavama i ponavljali da nova stanica neće biti otvorena dok ne bude potpuno završena i funkcionalna. Te njihove reči tek od pre nekoliko meseci nisu više bile tako izričite. Čelnici BAS-a i dalje stoje pri tome da stanica svakako neće biti kompletno završena pre kraja 2021, ali da može i ranije da bude puštena u rad „ako grad pre toga uredi infrastrukturu neophodnu za funkcionisanje kompleksa”.

Čini se ipak da je na delimičnu promenu ranije izričitog stava čelnika BAS-a pre svega uticala dinamika širenja „Beograda na vodi”. On je bio i jedan od glavnih razloga da se u Prokop prebaci sav putnički saobraćaj sa Glavne, iako nova železnička do dana današnjeg nije izgrađena.Pristupne veze se ubrzano završavaju

Da bi Blok 42 i njegova okolina posle otvaranja novog BAS-a mogli saobraćajno valjano da dišu, bilo je neophodno i proširivanje i sređivanje ulica oko nove stanice. Kako podsećaju u Direkciji za građevinsko zemljište, ugovor je zaključen sa „RAS inženjeringom” koji je uveden u posao početkom juna. Vrednost ugovorenih radova je 269.000.000 dinara neto, a rok za izvođenje je 270 dana. Ali, kako kažu u Direkciji, izvođač radove izvodi brže od ugovorene dinamike pa se završetak posla može očekivati oko Nove godine.

– Do sada su u Ulici Marka Hristića završeni svi projektom predviđeni radovi. Preostalo je da se izradi završni sloj asfalta od Ulice Jurija Gagarina do ulaza u kompleks BAS-a, kao i spajanje atmosferske kanalizacije sa postojećom mrežom u Ulici Đorđa Stanojevića. U Jurija Gagarina, na delu od Antifašističke borbe do Marka Hristića, završeno je postavljanje svih instalacija, a preostalo je da se uradi završni sloj asfalta na sve četiri kolovozne trake. Na delu od Unutrašnjeg magistralnog poluprstena do Antifašističke borbe završeno je postavljanje kišne i fekalne kanalizacije i u toku je izrada proširenja kolovoza – preciziraju u Direkciji.
U Antifašističke borbe, kako dodaju, urađena je kompletna hidrotehnička infrastruktura u delu ispred autobuske stanice i završeno je proširivanje kolovozne konstrukcije. Na strani saobraćajnice do Otvorenog tržnog centra u toku je proširivanje kolovoza za još jednu traku, posle čega će biti urađen završni sloj asfalta na svim trakama.
– Biciklističke staze predviđene su između dve raskrsnice u Jurija Gagarina, kao i u ulicama Antifašističke borbe i Marka Hristića. Po završetku radova, u sve tri ulice biće ukupno oko 150 stabala različitog drveća, 1.250 kvadratnih metara travnjaka i oko 7.000 komada zimzelenog šiblja i sezonskog cveća – kažu u Direkciji.

Komentari12
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mihailo Vuković
Nema šanse ni ovo da se ostvari. Ne postoje ni natstrešnice ni asfalt. I nemoguće je tolike autobuse pustiti na Gazelu onom jednom trakom. Još je veći problem što je odloženo spajanje Novog Beograda sa obilaznicom.
mali Građanin
Dobro je niste preselili u Šimanovce. Sve metropole sveta imaju autobusku stanicu blizu centra. Ovo je neodgovorno prema svim ljudima.
Aranđel
Teško je nabrojati sve probijene rokove za potpuno ili delimično dovršenje nove autobuske stanice. Pravdanje procedurom oko usvajanja izmenjenog Plana Detaljne Regulacije je posprdno, kada se vidi kako se mnoštvo objekata nadzidava i naknadno prilagođavaju planovi. I kako se na takvim objektima radovi izvode bez zastoja u dve smene. Znači da narod nema prioritet.
Mihailo Krunić
Ja koliko gledam na grad Dubai, i Beograd pored Save, osjećam kao da sam u Dubaiu, samo je razlika u ljudima koji tamo šetaju, i drugčije su modno obučeni.
M.S.
BAS na odlicnom mestu,dostupan beogradjanima,ne izmestajte ga dok ne napravite drugu potpuno funkcionalnu stanicu!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.