Sreda, 10.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
GRADNjA OBILAZNICE OKO BEOGRADA

Deonica od Ostružnice do petlje „Orlovača” do kraja aprila

Reč je o sektoru 4 dugom 7,7 kilometara. – Nadležni su 2019. i 2020. isticali da postoji mogućnost da se ovaj deo u saobraćaj pusti do kraja ove godine, ali u „Putevima Srbije” kažu da je i završetak u prvom kvartalu 2021. u skladu sa predviđenim rokovima
Деоница од Остружнице до петље „Орловача” (лево), На сектору 5 завршена је примарна облога тунела „Стражевица” (Фотографије „Путеви Србије”)

Sektor 4 obilaznice oko Beograda (od Ostružnice do petlje Orlovača) ipak neće biti pušten u saobraćaj u toku ove jeseni, odnosno do kraja ove kalendarske godine, što su u nekoliko navrata najavljivali oni koji su uključeni u posao dovršetka nedostajućeg dela saobraćajnog prstena oko prestonice. Ipak, kako ističu u „Putevima Srbije”, sektor 4 obilaznice biće završen i pušten u saobraćaj u skladu sa ugovorenim rokovima.

– Rok za završetak poslednjih radova je septembar 2021. (tuneli „Lipak” i „Železnik”), ali očekuje se da će ti radovi biti okončani pre toga i da se ovaj sektor pusti u saobraćaj do kraja aprila 2021, ukoliko vremenski uslovi budu povoljni – navode u ovom preduzeću.

Kako preciziraju, kada je reč o dinamici posla na ovom sektoru, u toku su završni radovi na osnovnoj trasi, mostovima i petlji „Orlovača” (završni sloj asfalta i signalizacija).

– Izvode se hidrotehnički radovi i radovi na opremanju tunela („Lipak” i „Železnik”), kao i radovi na petlji „Petlovo brdo” – ukazuju u „Putevima”.

Početak izgradnje nedostajućeg dela deonice B obilaznice (od Ostružnice do Bubanj potoka) svečano je obeležen u julu 2018. između petlje „Orlovača” i tunela „Železnik”. Tada je najavljeno da bi ceo posao od Ostružnice do Bubanj potoka trebalo da bude okončan za 36 meseci, odnosno u leto 2021. Ali, već u toku 2019. nadležni izlaze sa drugim rokom za završetak radova, odnosno 2022. godinom.

Trenutno se sa radovima na pomenutom sektoru 4 uporedo odvija posao i na sektoru 5 (petlja „Orlovača” – tunel „Straževica”) koji je dug 3,1 kilometar i sektoru 6 (tunel „Straževica” – petlja „Bubanj potok”) dugom 9,6 kilometara.

Na sektoru 5, kako kažu u „Putevima”, završena je primarna obloga tunela „Straževica”, a trenutno se radi sekundarna obloga.

– Izvode se i radovi na gornjoj konstrukciji mosta 13, a u toku su završni radovi na gornjoj konstrukciji mostova 14 i 15, kao i radovi na trasi. Na sektoru 6 rade se svi mostovi, petlja „Bubanj potok” i tunel „Beli Potok”, kao i sama trasa – napominju u „Putevima”.

U toku izvođenja radova, kako ističu, bilo je nepredviđenih okolnosti – pojava klizišta u zoni tunela „Beli Potok”, pojava vode i procurivanje postojeće hidroizolacije koja je delimično izvedena devedesetih godina u fazi izgradnje tunela „Lipak” i „Železnik”. Osim toga, uveravaju u „Putevima”, i eksproprijacija se odvijala otežano zbog velikog broja objekata i naseljenih porodica.

Kada posao na deonici B obilaznice u potpunosti bude završen, neće biti stavljena tačka na gradnju saobraćajnog prstena oko prestonice. Do njegovog potpunog kompletiranja potrebno je da se izgradi i deonica C od Bubanj potoka do Pančeva. Kako navode u „Putevima Srbije”, u toku su pregovori sa potencijalnim izvođačem. Ako nije došlo do većih promena, to bi trebalo da budu kineski partneri jer, kako je u septembru navela Zorana Mihajlović, doskorašnja ministarka saobraćaja, upravo se sa njima razgovara o nastavku radova na obilaznici, odnosno deonici C koji bi okvirno mogli da počnu 2022.

Aktuelne radove na deonici B izvode kineski „Power construction corporation of China” i azerbejdžanski „Azvirt”. Posao je vredan oko 207.000.000 evra i finansira se 85 odsto iz zajma „Export-import bank of China”, a 15 odsto iz srpskog budžeta. Zadatak koji su dobili izvođači kada su krenuli u ove radove jeste da izgrade nedostajući poluprofil auto-puta i nedostajuće objekte na sektorima 4 i 5 i pun profil auto-puta i objekte na sektoru 6.

Šest sektora

Deonica B Obilaznice oko Beograda (Dobanovci – Bubanj potok) sastoji se iz 6 sektora. Na sektorima 1, 2, 3 i novom mostu preko Save kod Ostružnice radovi su završeni (komletirana je denica od Dobanovaca do petlje Ostružnica u dužini od 26,9 kilometara). U toku je rehabilitacija kolovoza na starom mostu kod Ostružnice.

Izgradnja obilaznice krenula je početkom devedesetih prošlog veka i više puta je prekidana. Zato se ni posle tridesetak godina ne nazire kraj radovima. Osim dela deonice B, do sada je završena i u saobraćaj puštena cela deonica A od Batajnice do Dobanovaca.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Јужна туга
Тужан текст - одгађање одгођеног рока који је претходно два пута продужен, након више година заустављених радова. Седам година се гради десетак километара - с изграђеним полупрофилом и тунелима! При том, опреме тунеле који стоје некоришћени, па им покраду скупу опрему. Тунели опет стоје, опет се опремају, али почну да прокишњавају, све пре пуштања у саобраћај. На крају ће сви редом себи доделити ордене ...
vojislav
Jedini nacin da se sto pre pusti deonica i da se smanji guzva na Gazeli!!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.