Petak, 20.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Britanci isključuju benzince i dizelaše iz saobraćaja

Zabrana prodaje novih automobila na fosilna goriva do 2030. godine zatalasaće zemlje koje prelazak na električna vozila planiraju deceniju kasnije
Окретање возилу будућности део је плана о достизању нулте емисије угљеника (Фото EPA-EFE/Legnan Koula)

Ovo je veliki dan za čist vazduh na Ostrvu, ali i za Borisa Džonsona, koji trpi oštre kritike građana jer ih je zbog novog udara virusa opet zatvorio, a možda time mnoge ostavio i bez posla. Naime, britanski premijer otvorio je put ubrzanom prelasku na vozila na električni pogon. Odlučio je da umesto do 2040. godine, zabranu prodaje novih dizelaša i benzinaca ubrza za čak čitavu deceniju. U pokušaju da pokaže kako njegova vlada namerava da održi izborna obećanja, Džonson je u kolumni objavljenoj u „Fajnenšel tajmsu” rekao da je vreme da oporavak prirode podrži i otvaranjem 250.000 radnih mesta u okviru zelene industrijske revolucije. 

Ambiciozni plan podstaknut je i uveravanjem struke da će Velika Britanija biti u stanju da obezbedi infrastrukturu za prelazak na električna vozila. Vlada planira da u ove svrhe mobiliše 12 milijardi funti, a očekuju da će čak trostruko veći iznos doći iz privatnog sektora. Planirano je i ubrizgavanje dodatnih 200 miliona funti u tehnologiju za prikupljanje, skladištenje i upotrebu emisije ugljen-dioksida u narednih pet godina, čime će ukupna ulaganja u tehnologiju iznositi milijardu funti. Dugo iščekivani plan uključiće i obavezu da se investira u priobalne vetrove, nuklearnu energiju i proizvodnju energije vodonika. Pozabaviće se i ulaganjem (bar milijardu funti) u punionice automobila na ulicama i auto-putevima širom zemlje, a obezbediće i bonus od 600 miliona za grantove koji će podstaći vozače da kupuju četvorotočkaše s nultom ili izuzetno niskom emisijom štetnih gasova. 

Britanija je lani postala prva država članica G7 koja je zakonom zacrtala cilj postizanja nulte emisije ugljenika do 2050. godine, što iziskuje promene iz korena u načinima na koje se tamo putuje, troši energija i živi. Govoreći o planu da se za deset godina zabrani prodaja novih dizelaša i benzinaca, premijer je „zelene” ambicije vlade povezao s obećanjem da će smanjiti nejednakosti između regiona u Ujedinjenom Kraljevstvu otvaranjem 250.000 poslova za visokokvalifikovane radnike.

Naime, prelazak na upotrebu električnih automobila obezbediće više posla u Midlandsu, na severoistoku Engleske i u Severnom Velsu. Severniji delovi najviše su pogođeni virusom korona, a posledice su, osim po zdravlje, primetne i u džepovima ljudi koji dobijaju otkaze ili će ih tek dobijati. Ujedno je reč o regijama koje su Džonsonu lani obezbedile izbornu pobedu kada su ga podržali birači mahom iz radničke klase koji su tradicionalno bili verni opozicionim Laburistima. 

Oni aplaudiraju svakom planu koji podstiče razvoj industrije, a odluci se raduju i London, Oksford, Bristol. Još lani Sadik Kan, gradonačelnik Londona, zalagao se za to da se s njihovih ulica isključe vozila koja troše fosilna goriva, a apel su podržali prvi ljudi Mančestera, Liverpula, Šefilda, Bristola, Oksforda, koji propagiraju mere za smanjenje zagađenja vazduha. 

I u udruženju ekoloških aktivista „Grinpis” premijerov potez nazivaju istorijskom prekretnicom u klimatskim akcijama. Sasvim je izvesno da će ova odluka izazvati velike talase u drugim zemljama i ujedno ojačati položaj UK. Sve su brojniji proizvođači koji se fokusiraju na električna vozila, dok neki planiraju da se u potpunosti usmere na proizvodnju automobila budućnosti. Osim Britanaca, samo još Nemačka, Holandija i Irska imaju na umu ideju da isti potez povuku kroz deset godina. Francuska za sada ostaje pri planu da ka ovom putu skrene 2040, dok Norveška veruje da će za pet godina u istoriju poslati klasike zbog kojih će verovatno srpski uvoznici polovnih vozila zadovoljno trljati dlanove. 

U to vreme Britanci će se fokusirati i na obezbeđenje novca za energetski efikasnije domove građana i zgrade javnog sektora, na istraživanja koja se odnose na proizvodnju aviona i brodova s niskim emisijama štetnih gasova i izgradnju i promociju Londona kao globalnog „zelenog” finansijskog centra. 

Komentari19
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Proffesor
Sve ima svoje mane I prednisi..neke stvari su dobre, neke stetne ! Zelena ekologija je prica za narod ! U najzagadjenijim gradivima sveta, zivitni vek ljudi je daleko duzi od nekih tamo, koji nikad nisu ni videli automobile, ni osetili otrivne gasove...Zelena energija je samo povod, da se baci jedno, a uvede drugo.Proizvodnja, obrt I profit..Sve ostalo su price !
Beogradjanin - Schwabenländle
У Немачкој је пре неколико дана објављена независна студија као упоређење возила са фисилним горивом и електро. Резултат уопше није био наиван, испало је да електропогон такорећи ништа не заштићује нашу планету. А када помислим на број од 49 милиона аутомобила у Немачкој, без камиона и аутобуса, питам се ко то може да напуни, из којих извора и великом потражњом најређих природних елемената. То је само једна земља, биће после Mama mia.
slobodan
Ne iskljucuju iz saobracaja nego ih nece vise prodavati. Ko ima vozice jos i dalje.Bar neko vreme i posle 2030-te
Пусти ветрови
Посебно је занимљиво инвестирање у приобалне ветрове. Јер, Британија има 68 милона становника, од којих сигурно више од половине насељава приобалне делове, тако да су могућности искоришћавања пуштених приобалних ветрова готово неслућене.
Боба
Производња и рециклажа електричних аутомобила производи више штетних гасова него било којих бензинских или дизел аутомобила али наравно Британија ће да их увози и извози као отпад негде другде. У процесу ће банке и глобалисти направити велики профит.
Acafaca
Proizvodnja i reciklaža su ništa u odnosu na eksploataciju. SUS motori osim pogonskog goriva potroše i brdo rezervnih delova, ulja, maziva... Naravno, ništa se neće posebno postići, ako se i el.energija ne bude dobijala iz obnovljivih izvora.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.