Petak, 28.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Veći oprez putnika i odmah manje gužvi u prevozu

Na jednom od najvećih čvorišta javnog prevoza u gradu, okretnici Zeleni venac, gde su uobičajeno ogromne gužve i na stajalištima i u vozilima, nešto posle 16 časova na linijama 15, 52, 53, 75, 84, 704, 706... popunjenost je bila uglavnom ispod polovine kapaciteta
(Фото Д. Алексић)

Prvi dan primene nekoliko novih mera i preporuka u javnom gradskom prevozu doneo je nekoliko zaključaka i otkrića. Tako su juče Beograđani otkrili da, kada se kaže polovična popunjenost vozila, za solo autobuse to znači 50 putnika, a za zglobne 80. To, u prevodu, ukazuje da zglobna vozila, iako možda tako deluju golim okom, nisu dvostruko veća od solo. Jer, upravo ove cifre (50 za solo i 80 za takozvani zglob) preporuke su o optimalnom broju putnika koje od juče stoje na prednjim vratima autobusa. Slične preporuke okačene su i na ulazima u trolejbuse i tramvaje.

Ipak, znatno važniji i upečatljiviji zaključak prvog dana novih mera u prevozu je da je ogromna većina Beograđana kao putnici, naročito u ovim epidemiološkim okolnostima, odgovorna i za primer mnogima drugima.

Jer da se ne zavaravamo, slika koja se na pojedinim najvećim i najprometnijim stanicama i okretnicama u gradu juče mogla videti u špicevima i novouvedenom produženom špicu od 17 do 20 časova, u kome je, kako tvrde nadležni, dodatnih 236 vozila, nije bila rezultat brzopoteznog efekta novih mera, već isključivo rezultat odgovornosti građana. Gužvi u prevozu u poslednjem satu redovnog špica i u produženom špicu gotovo da uopšte nije bilo.

Naši reporteri su na više tačaka na slučajnom uzorku posmatrali stajališta i linije gradskog prevoza i svuda scene kao preslikane – bez gužvi, gotovo svi sa maskama, pristojan razmak između ljudi.

Na jednom od najvećih čvorišta javnog prevoza u gradu, okretnici Zeleni venac, gde su uobičajeno ogromne gužve i na stajalištima i u vozilima, nešto posle 16 časova na linijama 15, 52, 53, 75, 84, 704, 706... popunjenost je bila uglavnom ispod polovine kapaciteta, svi putnici pod maskama, a i na stajalištima slična slika.

I nedaleko odatle, na trolejbuskoj stanici na Terazijama gotovo identična priča. I u vozilima svi sa maskama i svuda dovoljno mesta i prostora. Nešto dalje, na uobičajeno prometnoj stanici na Trgu Nikole Pašića prekoputa Skupštine Srbije – opet ista slika i u vozilima i na stajalištu.

Rešili smo da između 16.30 i 17.30 sati nastavimo patrolu sa slučajnim uzorkom vozila i stanica pa smo se uputili duž saobraćajno, ali kada je reč i o javnom prevozu, vrlo prometnog Bulevara kralja Aleksandra. Špartali su njime tramvaji 6, 7 i 14, autobusi 20, 25, 26, 46, 79, 309... Ali opet, ni na stajalištima ni u vozilima, bilo da je reč o zglobnim ili solo, gužvi nije bilo. Svuda maske i dovoljno prostora. Sve ovo juče je važilo i za linije 28 i 40.

Za krajnji zaključak ne treba mnogo mudrosti. Svi koji deonicu od kuće do posla, škole, pijace ili fakulteta i nazad mogu da pređu relativno brzo pešaka ili biciklom, već su digli ruke od javnog prevoza i odlučili se da se oslone na svoje noge ili biciklističke točkove. Među onima koji su ranije koristili prevoz nije mali broj ni građana koji u ovim okolnostima ne moraju po svaku cenu do posla, već rade i od kuće. I kada se sve to sabere jasno je zašto nema trenutno gužve u prevozu.

A dok je opreza Beograđana koji moraju prevoz da koriste, ima nade da će slika u prevozu biti kao jučerašnja.

Za to vreme nadležni bi trebalo da iskoriste ovaj luft i da dobro osmisle kako dugoročno da reše hronični višegodišnji problem gužvi u jutarnjem i popodnevnom špicu. Jer, one nisu nestale, nego su samo privremeno utihnule zbog nešto manje putnika. A kada se život koliko-toliko bude vratio u normalu, jedino rešenje u špicevima biće više vozila na ulicama i bolja organizacija linija.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sss sss
Evo ja danas otisao kolima na posao i pauk odneo auto sa regularnog parking mesta, toliko!
srna
Браво Београђани. Па после нека само кажу народ је крив, не придржава се мера. Надам се да ће овај текст прочитати и надлежни за корону и они који то нису, али знају да смо ми криви.
aleksa
Pa bez obzira šta pojedini iz države pričali, 90% ljudi se od starta ponaša odgovorno (u skladu sa aktuelnim saznanjima) i racionalno. Ko je razuman, on je još u aprilu prestao da ide na masovne događaje, poveo računa o higijeni i pratio situaciju. Problem pravi onih preostalih 10% koje mahom čine vlasnici klubova i splavova i oni koji ih posećuju. I onda brojke skoče a vlast se brže oblje okomi na običan narod i njega krivi za sve umesto da jasno i glasno kaže ko su glavni kočničari i štetočine

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.