Ponedeljak, 24.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Crni petak protiv sajber ponedeljka

Zbog strogih epidemioloških mera, kupci će za najvećim sniženjima u godini tragati na internetu umesto u klasičnim radnjama
(Фо­то EPA-EFE/Ana Escobar)

Polovina evropskih kupaca (52 odsto) i 50,9 potrošača u Srbiji planira da obavi prazničnu kupovinu tokom trajanja rasprodaja i sezonskih popusta y vreme crnog petka, navodi se u istraživanju kompanije Kasperski.

Ipak, ove godine zbog pandemije omiljeni dan za kupovinu u godini (koji ove godine pada 27. novembra) po svim pokazateljima mogao bi da se preseli na internet. Zbog zaključavanja, strogih mera prevencije i kraćeg radnog vremena tržnih centara, veliki broj trgovaca širom sveta već se preorijentisao na onlajn trgovinu i nudi još veće popuste za potrošače koji će kupovati na taj način.

Slično je i u Srbiji – prodavci tehnike, garderobe, nameštaja, kozmetike... još pre dvadesetak dana objavili da će ponuditi i znatna sniženja za kupovinu putem interneta. Mnogi će se verovatno odlučiti za tu varijantu, jer je država uvela rigoroznije epidemiološke mere, pa specijalizovane radnje i tržni centri u Srbiji mogu da budu otvoreni samo do 18 časova.

Za razliku od 60 procenata kupaca u Evropi, nešto više od trećine ili 39,4 odsto ispitanika u Srbiji izjavilo je da veći deo praznične kupovine planiraju da obave onlajn, navodi Kasperski u saopštenju. Oko 45,6 procenata ispitanika u Srbiji, dodaje se, planira da ostavi prazničnu kupovinu za poslednji trenutak, u nadi da će tako ostvariti veće popuste.

Kolika će ove godine biti potrošnja, teško je predvideti. Kako je onlajn kupovina u porastu, nalazi ruske kompanije takođe pokazuju da većina ispitanika ne planira da smanji svoje troškove kad je reč o prazničnoj kupovini, uprkos ekonomskoj recesiji širom kontinenta. Samo četvrtina (26 odsto) potrošača u Evropi planira da smanji budžet za prazničnu kupovinu, i to za trećinu ili više, dok u Srbiji 27,4 odsto ispitanika planira da uradi isto.

Predviđanja su da bi, zbog zdravstvene krize, takozvani sajber ponedeljak (30. 11. ) kao dan za ogromna sniženja namenjen onima koji kupuju preko interneta mogao čak i da zaseni popularnost crnog petka. Tip pre što epidemiolozi poslednjih nekoliko dana apeluju na građane da izbegavaju tradicionalne gužve u tržnim centrima u ovom periodu.

U uputstvu izdatom pred obeležavanje Dana zahvalnosti, Američki centar za kontrolu i prevenciju bolesti objavio je da se „kupovine u prepunim radnjama smatraju rizičnim i da ih, ove sezone, treba izbegavati u vreme praznika kako bi se sprečilo širenje virusa korona”. Umesto toga, preporučuje se kupovina preko interneta.

U Velikoj Britaniji je ovogodišnji crni petak počeo ranom prodajom, kupci su već danima bombardovani reklamama. Mediji komentarišu da je pandemija uspela da zaustavi skoro svaki drugi događaj planiran u 2020. i da ove pošasti neće biti pošteđen ni novembarski dan u godini kada se najviše kupovalo. Situaciju u tradicionalnim radnjama će definitivno iskoristiti onlajn prodavci, a predviđanja su da bi potrošači mogli da očekuju „najveće popuste ikada”.  

Prevare su moguće

Samo 16 odsto ispitanika u Evropi i 23,8 odsto u Srbiji nije spremno da ostavi svoje lične podatke na mreži kako bi ostvarili dodatne popuste – uprkos mogućnosti da upadnu u zamku prevaranata i postanu žrtve lažnih sajtova koji nude popuste. Kompanija Kasperski je upozorila kupce da budu oprezni i da vode računa o potencijalnim prevarama tokom praznične sezone kupovine. Ukoliko je ponuda toliko povoljna da bi bila istinita, verovatno je reč o prevari. Kupcima se savetuje da pazare samo u legitimnim onlajn prodavnicama, da sami ukucaju adresu sajta ili da je odaberu preko svoje bukmark opcije, jer je to bezbednije nego da kliknu na link.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

pera
u pitanju su stopostotne prevare, ako ne verujete uzmite bilo koji proizvod koji je na "popustu" i uporedite cene i videcete da je skuplje nego obicnim danima, prvo podignu za 50% a onda daju kao "popust" 16%, nazalost u srbistanu nema sudova pa da se ti prevaranti tuze, proverite sami, najlakse je tako
cjepidlaka
Što jeftinije do osjećaja OSTVARENJA.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.