Ponedeljak, 08.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Radovi srpskih i francuskih strip-umetnika na Nova festivalu

Рад Бориса Станића... Рад Миреј Њангоно Ебен

Radovi užeg kruga kandidata i kandidatkinja sa konkursa za prvi program Ukrštenih rezidencija u oblasti stripa između Francuske i Srbije biće izloženi na Nova festivalu od danas do 12. decembra u Galeriji Milorada Bate Mihailovića u Pančevu. Javnost će moći da se upozna s projektima šestoro finalista konkursa, a uz stripove odabranih rezidentkinja Alize de Pen i Dragane Radanović, biće izloženi radovi dve francuske kandidatkinje Moran Mazar i Mirej Njangono Eben, kao i kandidata iz Srbije – Borisa Stanića i Ive Atoski.

Strip-autor Saša Rakezić, jedan od selektora programa Nova Festivala, o ovom segmentu izložbe je rekao: „Srpski i francuski autori koji su konkurisali za gostovanje u ove dve zemlje veoma su osobeni u svom izrazu, ali i međusobno različiti, što govori u prilog tezi da postoji solidna produkcija mlađe generacije strip-autora u obe zemlje. To su stvaraoci koji zaslužuju da budu podržani u svojim sredinama, ali i na internacionalnoj sceni”.

Rad Mirej Njangono Eben pod nazivom „Povratak reči” prati Aišu i Vevi, tinejdžere iz osmog razreda koji se suočavaju sa gubitkom prijatelja i ljubavnika Sola. Strip tematizuje iskustvo koje ih je izmenilo na veoma dubok način, dok bol ne uspevaju da objasne i podele sa sredinom koja ih okružuje. Stvari počinju da se popravljaju uz terapije i porodice koje ih vole, kao i prijatelje koji su prilagodljiviji nego što su one mislile. Kad Aiša i Vevi odrastu i susretnu se, vraćaju se ovoj drami i evociraju gubitak.

Projekat „Ja pacov” Borisa Stanića je autorski strip od oko 200 stranica. Protagonisti su antropomorfni pacovi, više ne tako mladi, zaglavljeni u tranziciji iz socijalizma u novi, kapitalistički poredak. Ne snalaze se na tržištu rada, socijalni životi su im isprazni, nemaju stabilne veze ni redovna primanja, žive kao paraziti na grbači roditelja i kao da se uljuljkuju u to stanje apatije i inercije. Glavni junak živi besciljan život, ali i traži način da se izrazi i da preuzme odgovornost za svoj život.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Корто Малтезе
Дивно. Потребно је имати много више изложби и активности у вези стрипа као уметности и као једног од основних елемената субкултуре која је обликавала другу половину 20. века. Стрип као медиј није довољно признат, а у колоквијалној комуникацији му се често даје пежоративна оцена и инсистира на његовој ефемерности што је у самој основи погрешно.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.