Sreda, 29.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Radnici aerodroma strahuju za svoju sudbinu

Francuski „Vansi” će od 22. decembra moći i da otpušta zaposlene. – Za otpremninu se prijavilo 280 radnika
Послодавац је програм добровољног одласка првенствено наменио администрацији, али запослени у том сектору нису претерано заинтересовани (Фото А. Васиљевић)

Radnike Aerodroma „Nikola Tesla” ovih dana najviše muči pitanje koji potez će povući njihov poslodavac, francuski „Vansi”, posle 22. decembra, kada mu, prema koncesionom ugovoru, ističe dvogodišnji period u kome ne sme nikoga da otpusti. Do sada su mu bile vezane ruke.

Gubitke u poslovanju zbog pada broja putnika pokušao je da ublaži tako što je ponudio otpremnine između osamsto hiljada i milion dinara za 1.326 stalno zaposlenih. Preostalih 300 angažovanih po ugovoru obavešteni su da produžetka saradnje za većinu neće biti.

Vesna Vilotić, predsednica sindikata „Zajedno” aerodroma „Nikola Tesla”, objašnjava da je, kada je koncesija startovala, država izdejstvovala zaštitni period od dve godine za sve stalno zaposlene radnike u kom nikoga neće moći da otpuste po osnovu tehnološkog viška.

– Ne znamo šta će se dešavati u narednom periodu. Situacija je prilično nepovoljna. Sve je nekako nedefinisano. Šta će biti posle 22. decembra, ne znamo i svi strahujemo od toga. Poslodavac ništa nije najavio, samo su rekli da će biti nova sistematizacija – kaže Vilotićeva za „Politiku”.

Ona dodaje da trenutno pregovaraju o kolektivnom ugovoru, to jest o godišnjim odmorima, platama i tehnološkim viškovima.

Prema njenim rečima, za socijalni program se prijavilo 280 stalno zaposlenih, ali ne zna koliko ih je dobilo otpremnine. Poslodavac je program dobrovoljnog odlaska prvenstveno namenio za administraciju, ali zaposleni u tom sektoru nisu preterano zainteresovani. Naša sagovornica kaže da su se mahom prijavili ljudi koji rade operativne poslove, a oni su potrebni poslodavcu i neće ih se lako odreći.

Kada je reč o 300 radnika kojima ugovori ističu, Vilotićeva kaže da imaju obećanje poslodavca da će zadržati trećinu.

U „Belgrejd erportu” za „Politiku” kažu da restrukturiraju kompaniju kroz program dobrovoljnog odlaska za zaposlene na neodređeno vreme koji su za to zainteresovani. Program je ponuđen nakon konsultacije sa sindikatima.

– Odziv zaposlenih je na očekivanom nivou, s obzirom na to da su ponuđeni paketi konkurentni i usklađeni su sa dobrom tržišnom praksom – kažu u ovoj kompaniji.

Kada je reč o zaposlenima na određeno vreme čiji ugovori ističu do kraja godine, angažman se produžava u slučajevima kada postoji jasna poslovna potreba u postojećim okolnostima značajnog smanjenja obima posla i avio-saobraćaja sa našeg aerodroma.

– Napominjemo da je kompanija zadržala sve svoje zaposlene na određeno vreme tokom trajanja kovid krize više od osam meseci, uprkos činjenici da su bili na plaćenom odsustvu – ističu u „Belgrejd erportu”.

U ovoj kompaniji uveravaju da će posle restrukturiranja, organizacija kompanije biti bolje usklađena sa trenutnim poslovnim potrebama i obimom saobraćaja, što će joj istovremeno omogućiti da brzo reaguje i podrži eventualne promene u obimu saobraćaja. Cilj je da se održi poslovanje kompanije i sačuva što je više moguće radnih mesta za budući, postkovid rast.

Kompanija „Belgrejd erport” usvojila je model restrukturiranja kako bi dodatno smanjila troškove usled drastičnog uticaja koji je virus korona imao na vazdušni saobraćaj u poslednjih osam meseci i duže.

Komentari11
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mirela
Ne čudi me. Sve je otišlo dođavola. Na kraju će leteti samo privatne čarter kompanije koje u svojoj ponudi imaju uslugu privatni letovi za grupe. Pa ko to bude mogao sebi da priušti, leteće.
Budimir
Nek dodju kod mene na farmu , oranje , sejanje , kopanje , zetva , psenica , kukuruz , vinograd , ovce , krave, zivina ...ima posla !
Marija Bruštulin
Ja strahujem za toranj kontrole leta - puno se naherio...
Filip Cosopt
Sad treba dati francuzima da grade i Metro. Još jedna investicija koja košta milijarde eura... A djelatnost joj je prijevoz putnika! Kojih? Metroom će putovati nezasposleni i beskućnuci koji su dobili i koji će do završetka pandemije dobiti otkaze, ostati bez stanova, kuća,..? Samo pitam odgovorne.
Marija Bruštulin
Радници аеродрома страхују за своју судбину ....... Srbija je dobila od Rusije Migove i tenkove - nema razloga strahovanju!!!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.