Četvrtak, 28.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
RADOVI U CARA DUŠANA

Tramvaji će možda protutnjati do kraja godine

Da bi se to desilo, majstori u naredne dve, tri nedelje moraju da završe kolovoz od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška gde se trenutno nanosi tucanik. – Kompletiranje trotoara po svemu sudeći preteći će u 2021.
(Фото Д. Алексић)

Tramvaji 2, 5 i 10 konačno će možda, posle više od godinu i po dana odsustvovanja sa gradskih ulica, do kraja decembra ponovo proći Ulicom cara Dušana i ostatkom svoje trase. Da bi se to zaista i dogodilo, pre toga kompletno mora da bude završen kolovoz u Cara Dušana, od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška. Na toj deonici, koja se poslednja i obnavlja na potezu od Ruzveltove do tvrđave, konačno ima dosta majstora. Ne može se baš reći da vrvi od radnika.

Ali, da ih je znatno više nego unazad godinu i po, dok su se obnavljale prethodne deonice, jeste svakako. I upravo su koncentrisani na završetak kolovoznog dela od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška. A na tom delu saobraćajnice na gotovo celom potezu konačno su preko zemlje naneti pesak i tucanik, preko kojih bi uskoro trebalo da krene postavljanje prvog, a onda i finalnog sloja asfalta. Najviše se odmaklo na potezu od Kralja Petra do Cara Uroša gde je podloga za postavljanje asfalta skoro potpuno završena. Nadalje je šarolika situacija, ali ipak na više tačaka uveliko su postavljeni peščana podloga i tucanik.

Gotovo celom dužinom od Kralja Petra do Zoo-vrta obostrano su ugrađeni i ivičnjaci koji kolovoz dele od parking mesta i trotoara, a dobrim delom postavljene su i podloge za tramvajske šine, uglavnom na parnoj strani ulice, kao i same šine.

Šine se na poslednjoj deonici koja se obnavlja naziru, ali trotoari i parking mesta nisu ni u najavi. Stari trotoar od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška uglavnom je uklonjen, ali postavljanje granitnih ploča još nije počelo. To ne treba da čudi iz dva razloga. Prvi je to što svako, ko god malo da prati gradske rekonstrukcije, zna da se u toku obnova ulica trotoari iz neobjašnjivih razloga ne rade uporedo sa kolovozom, već se ostavljaju za kraj. Tako je bilo u Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona, Ruzveltovoj, Karađorđevoj...

Osim toga, teško je očekivati da će majstori prionuti na uređenje trotoara i parking mesta na poslednjoj deonici Cara Dušana, kada oni nisu kompletirani ni duž poteza koji je uveliko pušten u saobraćaj – od Prve beogradske gimnazije do Kralja Petra. Istini za volju, pločnici na tom potezu obostrano su dobrim delom završeni, ali trotoari još nisu uklopljeni uz temelje i stepeništa okolnih zgrada, nisu svuda postavljene kocke oko stabla drveća, a najkritičnije su raskrsnice gde fale metri nove granitne podloge. Najveće nedovršeno parče novog trotoara je na parnoj strani ulice između Kapetan Mišine i Višnjićeve. Odatle nadalje trotoara uopšte nema sa neparne strane ulice, dok ga sa parne ima delimično do Kralja Petra. Zato i ne treba da čudi građane ukoliko posao na trotoarima u Cara Dušana preteknu u 2021.

Ako se to, što je prema trenutnoj slici realan scenario, zaista dogodi, to će značiti da projekat obnove ulica od Ruzveltove do Zoo-vrta, koji je trebalo da bude okončan u okviru jedne kalendarske godine, biti završen u okviru tri kalendarske godine. Jer, kada je u junu 2019. ova obnova krenula, najava je bila – sve će biti okončano do kraja decembra 2019. Nepredviđene instalacije i vremenski uslovi bili su zvanični izgovori nadležnih za prolongiranje ovih radova. Za građane glavni razlog što su se ti radovi otegli jeste neprestano malo majstora u prethodnih godinu i po.

A najbolji ogledni primer sporosti u okviru ovog projekta jeste možda plato u Džordža Vašingtona koji je mesecima raskopan i gde je više bilo dana bez majstora nego sa njima. Posle duže vremena, nekolicina majstora je konačno ovih dana na obe strane ovog nevelikog platoa.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Миле Мрђеновачки
Како се ради можда ће транвај заиста и даље "тутњати", како уредник то подвуче у наслову. Али ако се нешто ново прави да би тутњало, онда ту дебело није у реду. За све се морају наћи прави изрази, као и праве речи које суи наведене у самом тексту. Радило се недопустиво лоше, и све се сме рећи осим да се пита како би о оваквом раду судили они који су на власти, да су сада опозиција. Сетимо се дрвореда у Булевару... радова у Немањиној... Све је другачије - али некао ми се чини скоро исто, или ...
наше паре
Организација слаба, контрола никаква, мажњавање државних пара врхунско.
Contradictio in adjecto
Pulicerova nagrada: "konačno će možda"...
Божа
Што касније крене, биће мање зараза у превозу.
dejan
Za to vreme nasa su nekad gradjevinska preduzeca napravili komplikovana pristanista sa kranovima,sinama takodje,halama za skladistenje itd.Ali tada se znala organizacija.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.