Utorak, 18.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Batajnica će dobiti železnički nadvožnjak

Grad je raspisao javnu nabavku za izgradnju takozvanog denivelisanog ukrštaja železničke pruge Beograd–Šid i državnog puta drugog B reda.
Железничка станица Батајница (Фото А. Васиљевић)

Posle kompletiranja Batajničke petlje, žitelji ovog prestoničkog naselja, do kraja 2021. ili početkom 2022, ako ne bude nepredviđenih okolnosti, trebalo bi da dobiju i železnički nadvožnjak, odnosno građevinskim rečnikom – „denivelisani ukrštaj železničke pruge Beograd–Šid i državnog puta drugog B reda”. Grad je raspisao tender za ovaj posao, kako je naveo zamenik gradonačelnika Goran Vesić, otvaranje ponuda pristiglih na tender je 13. januara, a rok za izgradnju 300 dana od uvođenja u posao.

– Građani Batajnice znaju koliko će im značiti ovaj nadvožnjak. Zbog brzine kojim idu novi vozovi, izgradnjom brze pruge postojeći pružni prelazi moraju da se ukinu. Ovaj prelaz u Batajnici bio je i pre rekonstrukcije pruge, dok su vozovi išli sporije, veliki bezbednosni i saobraćajni problem. Izgradnjom nadvožnjaka potpuno će se razdvojiti drumski i železnički saobraćaj i time obezbediti puna protočnost za oba vida saobraćaja i značajno podići nivo bezbednosti – rekao je Vesić.

Projektom je predviđena izgradnja betonskog nadvožnjaka dužine oko 285 metara i širine 12,5 metara. On treba da premosti prelaz preko četiri koloseka brze pruge i prelaz preko saobraćajnica u naselju. Nadvožnjak će, kako je dodao Vesić, biti lociran na oko 400 metara severno od postojećeg pružnog prelaza. Zajedno sa nadvožnjakom, ovim projektom obuhvaćena je rekonstrukcija i izgradnja više od 1.400 metara okolnih saobraćajnica.

Dok čekaju nadvožnjak i kompletnu petlju, žitelji Batajnice mnogo više i glasnije traže od nadležnih nešto drugo – kvalitetniju vezu javnim prevozom sa ostatkom grada, poštovanje redova vožnje postojećih autobuskih linija i sređivanje kolovoza na delu trase kojom prolaze autobusi kroz ovo naselje.

Ako se propusti jedan autobus, žale se Batajničani, to je muka živa jer naredni se čeka prilično dugo.

– Interval polazaka je vrlo loš, sve se nadamo da će nam ubaciti dodatne autobuse, to jest polaske, ali slaba vajda. Još kad su redukcije u prevozu, kao što je poslednjih nedelja, to je patnja za putnike iz Batajnice. Evo, otkako su proredili polaske „BG voza”, svi oni koji su koristili gradsku železnicu sada su se prebacili na autobuske linije, pa em što je malo polazaka, em sada se zbog toga stvaraju i dodatne gužve – gotovo istovetne su višemesečne žalbe Batajničana koji se javljaju našem listu. U jednom od poslednjih javljanja, posle otvaranja kovid bolnice u ovom zemunskom naselju, više žitelja Batajnice istaklo je da bi nadležni za prevoz trebalo da razmisle o dodatnim polascima do i od ovog naselja. Kako kažu, zbog otvaranja ove zdravstvene ustanove, gužve u prevozu su već sada veće.

– Nikad se, čini mi se, nije više pričalo o Batajnici i ulaganju u nju, a nikad više komunalnih problema u našem naselju – ukazala je za naš list čitateljka G. G. koja, kako kaže, godinama svakodnevno putuje od Batajnice do centra grada gde radi.

Jedan od tih problema, dodaje, jesu stajališta javnog prevoza u ovom naselju koja, kako ističe, ili su devastirana ili uopšte nisu propisno uređena i improvizovana su. Bez stajališnih nadstrešnica i klupa.

Da bi Batajnica dobila bolje uslove, ali i ustanove koje joj nedostaju, više od decenije aktuelne su inicijative da se ona zvanično otcepi od Zemuna i da postane samostalna opština. Osim grupa građana iz Batajnice, ovo pitanje prethodnih godina pokretali su i političari i levice i desnice, ali konkretnijih koraka nije bilo. Da je Batajnica najozbiljniji kandidat za novu, 18. beogradsku opštinu, za naš list ukazivali su i pojedini predstavnici grada. Nezvanične inicijative prethodnih godina pojavljivale su se i za formiranje novih opština kao što su Dunavski venac, Avalski venac, Posavski venac... To su težnje ka otcepljenju od Palilule, Čukarice, Voždovca... Poslednji su ipak u ovoj nameri uspeli Surčinci. Oni su se od Zemuna osamostalili 2004. godine. Možda će upravo zemunska Batajnica, ukoliko inicijative za tako nešto postanu zvaničnije, za koju godinu preuzeti titulu najmlađe prestoničke opštine od Surčina.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Кукурику
Да ли Политика може да сазна, јер нигде нема званичне информацоје, када је бити у функцији стајалиште Камендин (Земун Поље) БГ воза? Иначе стајалише је већ одавно завршено. Хвала
Dejan Petković
Znači jos godinu dana prelazenje preko "improvizovanog" pruznog prelaza. Sramota bre. Dodjite u Batajnicu i snimite kako to izgleda.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.