Utorak, 26.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Konačno završena obnova Karađorđeve i Savskog keja

Projekat rekonstrukcije ove ulice i priobalja počeo u novembru 2018. i plan je bio da se sve okonča do januara 2020. – Ostalo da se namesti još nekoliko klupa, da se uredi jedan delić kod Brankovog mosta i da se ukloni zaostali građevinski materijal
(Фото: Д. Алексић)

Više od dve godine, odnosno više od 750 kalendarskih dana bilo je potrebno da bi se stavila tačka na projekat obnove Karađorđeve od Brankovog mosta do Pariske i Savskog keja od mosta do Beton hale, koji je počeo u novembru 2018. Kada je izvođač te jeseni uveden u posao, zvanična najava nadležnih (gradskih čelnika i Direkcije za građevinsko zemljište), kao i podaci sa gradilišne table poručivali su da će sav posao biti gotov do kraja januara 2020. Ali baš uoči tog datuma, radovi na Savskom keju reoročeni su do septembra ove godine (uz obrazloženje da se za taj posao čekala druga građevinska dozvola). Uoči septembra rok za završetak produžen je za još petnaestak dana, a kada je prošla i polovina septembra, dodatne produžetke i opravdanja nadležnih više niko nije ni brojao. Vreme je pokazalo da je za završetak sveg posla na nevelikoj deonici keja bilo potrebno da dođe i decembar 2020. da bi i zvanično moglo da se kaže da je ova prilično duga rekonstrukcija napokon gotova.

Poslednji krupniji posao kojim su se majstori bavili na Savskom keju bilo je završno uređenje parternog dela, stepeništa i žardinijera u zoni zgrade Kapetanije. Sada je i to konačno završeno čime je stavljena tačka na sva krupna majstorisanja na priobalju. Preostali su samo oni sitniji poslovi, takozvane finese .
Na pločniku kod Kapetanije treba da se sredi još nekoliko detalja, da se rasporede klupe na keju koje već duže čekaju razmeštanje, ali i da se uredi delić površine kod Brankovog mosta koju i dalje zauzima ogromni plavi kontejner.

Svi krupni radovi na keju su okončani, ali jasno je da već moraju da se urade i neke prepravke zbog oštećenja koja su, po svemu sudeći, napravili nesavesni građani. Tako je ponovo, kao i letos, na nekoliko mesta oštećen deking, dekorativna podloga uz ogradu keja. Tragovi na dekingu ukazuju da su za ta oštećenja krivi pre svih nesavesni skejteri.

Popravka će biti neophodna i nešto dalje, na nekoliko tačaka duž nove biciklističke staze, jer su na više mesta oštećene ili počupane svetiljke koje treba da osvetljavaju upravo tu stazu.

Kada je reč o sugestijama građana, koji su uveliko prošetali ovim delom priobalja, oni nadležnima predlažu da se na keju postavi više kanti za đubre, ali i da se poneka klupa stavi kod sprava za igru dece. Oni koji više pažnje posvećuju estetici predlažu i da se uredi stepenište na zgradi Kapetanije. Predlog je i da se vrati prvobitni izgled terase ovog objekta koji je na delu keja od mosta do Beton hale jedini preživeo sva bombardovanja i rušenja. Ideje su uveliko na forumima izneli i oni koji neguju sećanje na stari duh Beograda, pa tako predlažu da se sada, kada je ovaj deo grada preuređen, obnove fasade nekoliko starih objekata u Karađorđevoj, od ugla sa Pariskom do Velikih stepenica. Podsećaju da ima dovoljno arhivskih snimaka na kojima se jasno vidi kako su nekada sve te zgrade izgledale.

Komentari17
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Дејан
Још само да се постави пар комуналних милицајаца да стално дежурају око Луке Београд и да забране рибокрађене мноштва "рибара" који дежурају на огради и лове рибу која се ту храни отпадним водама. Ко зна где завршава ова риба и каквог је квалитета, а сигуран сам да они који је лове немају дозволу за то, нити међународна речна лука представља место на ком ће се ловити риба, остављати удице на бициклистичкој стази, седети на гајбицама и сл.
Vlada
"Остало да се намести још неколико клупа, да се уреди један делић код Бранковог моста и да се уклони заостали грађевински материјал" Dakle, još nije gotovo. Rade 700 metara ulice duže od dve godine, kao Skadar na Bojani?? Normalno je da je bolje kada je nešto novo, međutim, saobraćajno rešenje za vozila koja idu ka Kalemegdanu je potpuni promašaj, ništa se nije dobilo a došlo je do nesnosnih gužvi. Standardno nedostaje i više zelenila, sve sam beton?
drHouse
Druze, ako necega ima vise, a to je zelenila. Bas preterujete, i pravite neke stereotipe kritikujuci...
brmbrm
Спустисмо се на реке и шта нас тамо дочека: фекалије
Jovan
Nicu betonske pustinje u Beogradu.
Sisarka
Treba da se poredi same kako je bilo i kako je sad a ne kako bismo mi zeleli. Bolo je grozno....dobili smo izlazak na reku i prostor za rekreaciju... da li je moglo bolje? Moglo je ali je mnogo bolje nego sto je bilo.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.