Sreda, 27.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Obnovljenom magistralom od Ovčar Banje do Zlatibora

Rekonstrukcijom 52 kilometra glavnog puta završen najveći saobraćajni poduhvat u ovoj deceniji u jugozapadnoj Srbiji
Урађен и нови надвожњак у Сушици на магистрали између Ужица и Златибора (Фото С. Јовичић)

UŽICE – Lako i bezbedno sada se vozi magistralom između Čačka i Zlatibora, nema više zastoja, semafora za naizmenično propuštanje vozila, dugih čekanja. Završena je obnova 52 kilometra magistralnog puta između Ovčar Banje i Sušice podno Zlatibora, najveći putni poduhvat u ovoj deceniji u jugozapadnoj Srbiji.

Priveden je kraju taj višegodišnji državni posao, preko potreban ovom doskora dotrajalom drumu, glavnoj putnoj vezi sa Crnom Gorom i njenim primorjem. Obimnim radovima ta deonica magistrale potpuno je rekonstruisana i presvučena novim slojem asfalta, savremeno obeležena, zaštitna ograda postavljena je pored puta, uređene su kosine i useci, razvučene mreže da spreče odrone...

Moderno sada izgleda tunel kod Kratovske stene, obnovljena su i utegnuta oba mosta u Mačkatu kao i tuneli na „zlatiborskom putu'” nadomak Užica, kod kamenoloma u Surduku put je proširen, dok je u Sušici, na raskršću dva smera (ka Zlatiboru i ka Višegradu), napravljen potpuno novi nadvožnjak sa putnom petljom.

Saobraćaj je znatno olakšan, a ceo poduhvat posebno godi vozačima iz Užica i Požege, jer sada i prema Čačku i prema Zlatiboru voze savremenim drumom. Nalik je auto-putu, ali uži je od njega, sa dve ili tri kolovozne trake. Uklapa se ovaj poduhvat u budući završetak gradnje deonice auto-puta od Preljine do Požege na Koridoru 11, jer će se po izlasku sa te moderne saobraćajnice voziti uređenom magistralom.

Poslednjih godina, dok su trajali radovi na deonici od Ovčar Banje do Sušice, nije bilo lako ni vozačima neretko nestrpljivim dok su čekali u dugim kolonama, ni putarima koji su obimne zahvate obavljali dok se odvijao saobraćaj. Sada su čekanja prošlost, pa je vožnja ka planinskim centrima Zlatiboru, Tari, Zlataru na samom početku zimske sezone neuporedivo prijatnija i, što je najvažnije, znatno brže se prelazi kompletna deonica.

U Javnom preduzeću „Putevi Srbije” ističu značaj obavljene rekonstrukcije ovog dela magistrale i velika sredstva uložena u ceo poduhvat. 

– Od Ovčar Banje do Užica urađena je kompletna rekonstrukcija celog puta, ojačana je kolovozna konstrukcija. To znači da ovim putem mogu i teška vozila da prolaze u narednih 10 do 15 godina. Ceo taj posao vredan je milijardu i 310 miliona dinara, a finansiran je iz kredita Svetske banke. U početku je bilo problema, jer je na tenderu posao dobio „Ratko Mitrović”, ali nije mogao  da ga izvede, aktivirana je i naplaćena garancija, pa 2019. počinje da radi „Štrabag” koji je sve i završio. Radilo se „pod saobraćajem” što uvek komplikuje posao, s tim što je ipak svih 37 kilometara ove deonice uspešno završeno – kaže za „Politiku” Zoran Drobnjak, v. d. direktora JP „Putevi Srbije”, te dodaje:

– I deonica od Užica do Sušice ispod Zlatibora, duga 15 kilometara, sada je u potpunosti obnovljena. Sem rekonstrukcije kolovoza, na ovoj deonici je preduzeće „Putevi  Užice” uradilo i sanaciju tunela, proširena su dva mosta, osigurani useci, odvedena voda… Posao je bio vredan milijardu i 280 miliona dinara. Sve je malo duže trajalo, jer saobraćaj nije prekidan nego se radila prvo jedna, pa druga strana puta i mostova.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

софи
Да ли је ико икада чуо Зорану да се извинила због кашњења? За време предизборне кампање ниједан лист није хтео да објави мој коментар о кашњењу. И, нешто још важније. Упозоравам возаче да на овој деоници буду врло опрезни, чак опрезнији него раније. Простор за маневар на путу је постављањем заштитне ограде битно сужен. Нема бежања у ризичним ситуацијама, а снег са пута неће моћи да буде одлаган ван коловоза. Неке кривине су јако лоше решене - лошије него пре.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ко је ЈЕДНОМ прошао овом магостралом за време радова, видео је да је ту било отворено и по неколико градилишта, на којима није било ни птице, а камо ли радника! Радило се с мене, на уштап и нормално да је се деценијски пројекат растегао неколико година. Бар је завршено(?), а до кад ће да траје, видећемо.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Да је то МОЈА фирма, ја бих питао: "Пошто Чачак?", а сви ви бисте писали коментаре о МЕНИ. Хммм.... а делујем Вам као неки ловатор, а? Хвала, хвала...
Era
Lepo Ste opisali kakva je metoda rada Vase firme, iz vaseg kraja. Sad je pitanje koliko tu ima vaga za merenje osovinskog opterecenj, na koliko mesta i koliko se cesto to sprovodi? Inace ako nema tih mesta sa vagama preopterecene osovine ce brzo oštetiti taj put. Jasno, nadam se da svi vide koliko ima oznaka na putu koliko je dozvoljeno osovinsko opterecenje. Nadam se i da svi vide ekipe koje to proveravaju na za to projektom predvidjenim mestima. Nema toga ??? Hmmm.... sta ce onda biti ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.