Subota, 22.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
UVOĐENjE DIJAGONALNIH ZEBRI U CENTRU

„Ne ljuti se, čoveče” i uputstvo za upotrebu

Dobro raspoloženje i brojne pošalice sugrađana izazvao je novi sistem zebri i saobraćaja na raskrsnici Dečanske, Makedonske i Braće Jugovića
(Фотографије М. Величковић)

Kockicu su bacili gradski oci i nadležni za saobraćaj u prestonici, a onda su „čoveče, ne ljuti se” minulog vikenda zaigrali vozači, šoferi u javnom prevozu i pešaci. I prema prvim reakcijama, većini Beograđana poprilično je zabavno. Dobro raspoloženje i brojne pošalice sugrađana izazvao je novi sistem zebri i saobraćaja na raskrsnici Dečanske, Makedonske i Braće Jugovića. Kako i ne bi, kada je prvi put u našem glavnom gradu jedna od najprometnijih raskrsnica dobila zebre u svim smerovima – i uzduž i popreko, ali i dijagonalno. I uživo, sada kada su sve one iscrtane i puštene u rad, zaista deluju kao polje iz svima znane društvene igre.

Najpre se pušta saobraćaj na potezu Dečanska–Braće Jugovića, a onda kreće zeleni signal za vozila iz Makedonske. Tek posle tih minut i po, na desetak-petnaest sekundi ide istovremeni zeleni signal za pešake u svim pravcima

A, na tom polju, i vozači i pešaci, kako se čini, zasad se prilično dobro snalaze. Generalnu probu nove signalizacije i pešačkih prelaza na uglu Dečanske, Makedonske i Braće Jugovića učesnici u saobraćaju imali su u toku vikenda kada je i nastalo najviše šala, snimaka i animacija na račun dijagonalnih zebri. Ipak, pravi ispit nove signalizacije i organizacije saobraćaja na ovoj raskrsnici bio je tek juče, prvog radnog dana od uvođenja ove novine i to naročito u jutarnjem i popodnevnom špicu.

Pošto je ova raskrsnica uvek bila vrlo kritična i često zakrčena, jer na njoj ni mnogi vozači ni pešaci nisu poštovali raniju signalizaciju, očekivalo se da će tek sada na njoj biti popriličan saobraćajni cirkus. Ali, prvi radni dan prilično dobro je prošao.

I većina pešaka i vozača brzo je shvatila kako sada na njoj saobraćaj funkcioniše. A priča je sledeća – prvo oko minut i po prednost imaju vozači. Najpre se pušta saobraćaj na potezu Dečanska–Braće Jugovića i skretanja u Makedonsku, a onda kreće zeleni signal za vozila iz Makedonske i skretanja iz nje. Tek posle tih minut i po, na desetak-petnaest sekundi ide istovremeno zeleni signal za pešake u svim pravcima – i uzduž i popreko i ukoso preko ove raskrsnice. Najveći broj građana, da li zbog toga što je novitet ili zbog nečeg drugog, prelazi upravo preko dijagonalne zebre. Ima, ipak, i onih vozača i pešaka, istina manji broj, kojima ovaj sistem zasad nije najjasniji.

– Ubio me bog, ovde bre treba uputstvo za upotrebu – na čistom prizrensko-timočkom dijalektu jedna sugrađanka je telefonom prenosila sagovorniku utisak sa ove raskrsnice.

I pojedini vozači, koji nisu najpažljivije pratili novu signalizaciju, upadali su usred raskrsnice i otežavali prolaz pešacima preko dijagonale. Ali, na sreću, većina građana ukapirala je caku na staroj, prometnoj raskrsnici sa novom signalizacijom.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ортогонална дијагонала
Прошао сам прекјуче првим дијагоналним пешачким прелазом у Београду. Зелено светло за пешаке трајало је непуних 5 секунди, а онда је још 5 секунди или можда мало дуже трајало "припремно црвено" за пешаке, пре отварања семафора за аутомобиле. Ипак, како год ова раскрсница била регулисана, није суштина проблема у томе што неко намерно "не да" пешацима више "слободе", него у томе што у Београду сав транзит пролази кроз централне градске улице. О томе је требало мислити пре 50 година, сад је касно.
Bojsa
Ne znam sta cu sada da radim, propade mi citav moj svet! Moram da odem tamo, pa da ceo dan analiziram i nadjem neku manu, pa se zalim i kritikujem na medijima! Narode, ako vam je ova inovacija zivotni problem, onda stvarno imate lak zivot!
Aleksandar
Obratite pažnju na detalj: 'najpre prednost imaju vozači, minut i po itd.' - sada je jasno kome taj 'tokijski' prelaz koristi; pešak koji ide, recimo, od 'Staklenca' ka 'Politici' moraće da čeka i do 90 sekundi, što ranije nije bio slučaj. Tužan povratak u duh šezdesetih, samo sa mnogostruko više automobila i zagađenja. Dodajte tome još i nestanak pešačkog prelaza na uglu kod Doma Armije, i u sred Beograda niče bučan i nepotreban 'zid'.
Nemanja
Evo jednostavno uputstvo, kad je crveno stani, kad je zeleno - kreni. Nadam se da je jasno.
Mile
Svečano predstavljanje novootvorenog pešačkog prelaza je za nijansu gore od istog recimo u Blacu...tamo bar preseku crvenu vrpcu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.