Ponedeljak, 25.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prodaja novih automobila pala 25 odsto, polovnjaci se drže, najtraženiji dizelaši

(ФотоПиксабеј)

Prodaja polovnih automobila u Srbiji smanjena je u periodu januar-novembar 2020. za osam posto u odnosu na isti period godinu ranije, dok je prodaja novih i lakih komercijalih vozila pala za 25 procenata, usled uticaja pandemije koronavirusa, prema analizi sajta polovniautomobili.

Kako se precizira, tokom 11 meseci ove godine prodato je ukupno 128.121 polovnih automobila, naspram 139.383 jedinica prošle godine, dok je novih prodato 23.872 komada u odnosu na 31.602 vozila u istom periodu 2019. Nakon drastičnog pada prodaje tokom vanrednog stanja i prvog talasa koronavirusa, tržište polovnih automobila se oporavilo, pri čemu se od juna beleži veća prodaja nego što je to bio slučaj prošle godine. Samo u oktobru 2020, prodato je više od 15.000 polovnjaka, a u novembru 10.590. Ipak, dobri prodajni rezultati u drugoj polovini godine nisu uspeli da nadoknade pad prodaje iz prvog polugodišta.

Kada je reč o novim vozilima, pad prodaje je bio najizraženiji u martu i aprilu, u mesecima u kojima uvoznici novih vozila tradicionalno beleže dobre prodajne rezultate, pre svega zbog sajma automobila, a koji je ove godine otkazan. Primera radi, u martu 2019. godine prodato je 2.929 putničkih i lakih komercijalnih vozila, dok je u istom mesecu ove godine prodato gotovo upola manje, odnosno 1.519 komada. U aprilu je pad prodaje bio još drastičniji - sa 4.258 jedinica lani na samo 1.042 komada u aprilu ove godine.

Ni nakon ukidanja vanrednog stanja interesovanje kupaca za nova vozila nije dostiglo prošlogodišnji nivo. Od maja do novembra prodato je 17.162 novih automobila, a u istom periodu prošle godine 20.752. Što se tiče starosti polovnjaka, u izveštajnom periodu su se najviše kupovali automobili između 2005. i 2007. godišta, a zatim oni proizvedeni između 2004. i 2008. Kupci su i ove godine, kao i ranijih, najviše tražili polovne automobile sa dizel motorom. - čak 71 odsto prodatih su dizelaš, a 26 odsto benzinci.

Na nivou statističke greške ( Foto Piskabej)

Za razliku od kupaca polovnih vozila, kupci novih su najviše bili zainteresovani za automobile sa benzinskim agregatima, a tek 0,15 odsto kupaca se odlučilo za električni automobil.

Situacija sa epidemijom korona virusa očigledno je uticala na promenu vozačkih navika jednog dela građana, na šta ukazuje podatak da je od ukidanja vanrednog stanja zabeležen veliki rast prodaje novih mopeda, a naročito novih motocikala.

U odnosu na prethodnu godinu, u prvih deset meseci ove godine prodaja mopeda skočila je za 12 odsto, a motocikala za čak 69 odsto.

Korona kria je uticala i na pad uvoza polovnih automobila. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do oktobra ove godine uvezeno je 7,0 odsto manje polovnih automobila nego u istom periodu lani. Pad je bio naročito izražen u prvoj polovini godine, da bi se stabilizovao u letnjim mesecima. Od jula do oktobra uvezeno je 49.919, a tokom istog perioda prošle godine 38.797 polovnih automobila, preneo je Tanjug.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aleksandar Todorović
Nov auto je za platu od 500 e, veliki, i nepotreban luksuz i krajnje lud izbor. Jer za recimo 9 000, 10 000 e ne možete kupiti bezbedan nov auto. Zar zbog kompleksa da kupite nebezbedan, neudoban nov auto, koji gubi 30% vrednosti posle 12 meseci??? za 9 000 e možete kupiti super polovan auto koji je prošao nemački tehnički pregled koji važi 2 godine, koji jetri puta bezbedniji.
Божа
То је само још евентуално интересантно за шоферђије и мазохисте, јер проузрокују секирације и трошкове.
Zoran
Danas samo teski bogatasi kupuju novo. Cim isteras nov auto od dilera 30% manje vredi.
petar
teski bogatasi.. pa nemoras biti bogat uzeti nov mali auto..
Бранислав Станојловић
Мој 2,5л турбо дизел је склопљен по мојој спецификацији.
Zlatan Kikic
Uvoz polovnjaka ograniciti na maksimum 5 godina starosti. Nikako starije automobile koje su veoma stetne po okolini, narocito dizelasi. Srbija nije sakupljac djubreta.
Aleksandar Todorović
A ko vam je to rekao? Uvoznički lobi? Čemu onda služi tehnički pregled? Ako je auto potpuno ispravan i ima 10 godina on je Euro 5, a euro 5 nivo gasova je mali.Šta vam vredi ako je auto star 4 godineEuro 6 ako je Srbin genijalac blokirao EGR i izvadio DPF taj auto nije tako ni Euro 3. Dizelaši su manje štetni od benzinaca jer ispuštaju za 40% manje Co2 .A Co2 je odgovoran za efektan staklene bašte. Uostalom automobili u Srbiji učestvuju sa 5% u zagađenju. Za početak zabraniti eksploataciju uglja

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.