Četvrtak, 16.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
MODERNIZACIJA PRUGE BEOGRAD–NOVI SAD

Vozom do 200 kilometara na sat ne pre 2022. godine

U okviru obnove deonice od Prokopa do Novog Sada uređuje se dvokolosečna pruga, grade se nadvožnjaci i galerije, obnavljaju i izmeštaju stanice. – Prema ranijim najavama, sav posao trebalo je da bude okončan u toku jeseni 2021, ali sada se rokovi „jure” i sve je izvesnija 2022. za okončanje sveg posla
Станица Нови Београд (Фотографије: Инфраструктура железнице Србије”)

„Od jeseni 2021. putnici će vozom od Beograda do Novog Sada stizati za četrdesetak minuta.” U više navrata, otkako je počela obnova i modernizacija pruge za velike brzine između ova dva grada, nadležni su isticali ovaj ciljni datum za završetak ovih radova. Uveravali su da se i na deonicama koje rade Kinezi i Rusi dinamika i rokovi poštuju. A onda je nedavno posle izjave predsednika Aleksandar Vučića postalo jasno da baš i nije tako i da će biti dobro ako se sav posao okonča do kraja 2021. Ubrzo posle toga resorni ministar Tomislav Momirović zapretio je da ti izvođači više neće raditi državne projekte u Srbiji, ukoliko prugu Beograd–Novi Sad ne završe na vreme. Sve ovo među redovnim železničkim putnicima izazvalo je sumnju – hoće li moći da računaju na ranije obećani kraj 2021. za prvi brzi voz od prestonice do Novog Sada?

Kada se sabere dinamika, svi rokovi na celoj ovoj deonici i naročito neusaglašene najave nadležnih, izvesnije je da će prvi voz od prestonice do „srpske Atine” krenuti u rano proleće 2022.

Kako ističu u „Infrastrukturi železnice Srbije”, na deonici od „Beograd centra” do Stare Pazove, na kojoj su izvođači „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, u toku je obnova i modernizacija levog koloseka.

– U toku radova na levom koloseku, saobraćaj u beogradskom železničkom čvoru odvija se po desnom. Do sada je završena rekonstrukcija levog koloseka na deonici Beograd centar – Batajnica, u dužini od 17,5 kilometara, na kome je i uspostavljen saobraćaj – kažu u „Infrastrukturi” i dodaju da se na pomenutom završenom potezu sada posao odvija na desnom koloseku.

U stanici Zemun rekonstruisani su šesti, sedmi i osmi kolosek i izgrađeni peroni tri i četiri sa nadstrešnicama, od po 400 metara, koji su povezani novoizgrađenim centralnim pešačkim pothodnikom.

– U stanici Zemun-polje obnovljena su prva dva stanična koloseka, izgrađena su i dva perona od po 110 metara, a duž čitave trase ugrađen je i veći broj skretnica na betonskim pragovima sa elastičnim kolosečnim priborom. U stanici Novi Beograd urađeni su peti i šesti peron sa nadstrešnicama, a u Tošinom bunaru, Altini i Kamendinu urađen je peron uz levi kolosek – navodi Nenad Stanisavljević, pi-ar ovog preduzeća.

Obnova zgradeu Zemun Polju

Duž cele deonice od Prokopa do Stare Pazove trenutno se uklanja stari i polaže novi tucanik, postavljaju se i uklapaju koloseci, radi se i na kontaktnoj mreži i elektroenergetskim postrojenjima...

– U toku su i radovi na Hajdinovom mostu. U Novom Beogradu, Tošinom bunaru i Zemun-polju završene su i zgrade za signalno-sigurnosnu i telekomunikacionu opremu. Proteklih dana je na gradilištu ove deonice pruge bilo između 250 i 300 radnika, uz angažovanje više od 40 jedinica mehanizacije – ukazuju u „Infrastrukturi”.

Na deonici između Stare Pazove i Novog Sada, koju radi ruski „RŽD Internešnl” u saradnji sa više od 70 naših i stranih kompanija, do sredine ovog meseca položeno je 44 kilometra novog koloseka i ugrađeno 50 novih skretnica.

– Od početka radova na ovoj deonici završeno je 36 propusta, po jedna galerija, drumsko-pešački podvožnjak (Inđija) i nadvožnjak, kao i tri mosta. U toku su istovar pragova u Čortanovcima, montaža šinskih polja u Petrovaradinu i skretnica u Sremskim Karlovcima, kao i polaganje šinskih polja na deonici Sremski Karlovci – Petrovaradin. Između Beške i Novog Sada trenutno se gradi nasip, a između Inđije i Novog Sada zaštitni zid protiv buke – precizira Stanisavljević.

Gradi se i devet mostova između Stare Pazove i Novog Sada, dva vijadukta, jedan drumsko-pešački nadvožnjak, dva drumsko-pešačka podvožnjaka, pešački podvožnjaci u Inđiji i Beškoj, pothodnici u Novom Sadu, Sremskim Karlovcima i Petrovaradinu.

Među najzahtevnijim objektima na ovoj pruzi su tunel i vijadukt „Čortanovci” kroz Frušku goru. Njihova izgradnja počela je 11. avgusta 2017. Tunel ima dve cevi, svaka sa po jednim kolosekom – desna je duga 1.086,5 metara, a leva 1.156.

– Vijadukt će biti dug oko tri kilometra i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara. Na dan 15. decembar završeno je oko 97 odsto ugovorenih radova na izgradnji vijadukta i tunela „Čortanovci”. U tunelu je u toku je polaganje novog koloseka i do sada je položeno oko 600 metara nove pruge – napominje Stanisavljević.

Radovi na stanici u Batajnici

Svečani početak radova u novembru 2017.

Početak radova na pruzi Prokop–Stara Pazova svečano je obeležen u novembru 2017. i tada je kao rok za završetak najavljeno 36 meseci. Tri godine su i sada rok, ali već duže se kao zvaničan datum početka radova navodi ne onaj kada su svečano otvoreni, nego 5. jun 2018. Kada se sve sabere, jasno je da će posao i te kako trajati duže od 36 meseci. Obnova ovog poteza teška je 350,1 miliona dolara, a finansira se iz kredita kineske Eksim banke. Projektom je predviđena i kompletna obnova i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd centar–Batajnica do 120, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat. Deo projekta pruge Beograd–Budimpešta

Izgradnja tunela i vijadukta, kako je ranije isticano, oročena je na 52 meseca, odnosno za kraj decembra 2021. Rekonstrukcija i modernizacija otvorene pruge Stara Pazova–Novi Sad krenula je 16. marta 2018, i kako je u prethodnom periodu navođeno rok za taj posao je 48 meseci. Vrednost ugovorenih radova na izgradnji otvorene pruge Stara Pazova–Novi Sad uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci” ukupno je teška 585,5 miliona dolara. Projekat se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpskih železnica.

Radovi između Beograda i Novog Sada izvode se u okviru projekta izgradnje pruge do 200 kilometara na sat između Beograda i Budimpešte i podrazumevaju formiranje savremene dvokolosečne pruge za putnički i teretni saobraćaj. Kada pruga od Beograda do Budimpešte bude završena, vozom će se na ovoj međunarodnoj relaciji putovati manje od tri sata, uveravaju nadležni. Radovi od Novog Sada do Subotice tek predstoje.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nepodobni
A šta ću ja u NS za 40 minuta, ili u Pešti za 2,5 sati? Zar tolike pare, samo da bi se neko slikao i govorio pola sata.
maki
Glavno je da se radi. A jednog dana proradice. A vozove cemo kupiti od nekoga ? Da bi se stizalo za 20 minuta, kako su najavljivali od predsednika i svih ostalih. Brzina bi trebala biti oko 300 km/h, ako bi se zaustavio na nekoj usputnoj stanici.
Kaca
Ma vozom i ne valja zuriti, sto sporije to lepse. A kome se zuri ima dosta aerodroma i privatnih aviona.
borko
Ko bude seo u taj voz jako je hrabar čovek. Ali imaće sreće. kakvih dvesta na sat. Pa mi nemamo vozove za te brzine. Ko će njime da se vozi. Niko.
Marko
Znaci opet "cetrdesetak"... Moze li neko tacno napisati koliko cemo putovati vozom koji nema usputne stanica i vozom koji ima usputne stanice?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.