Ponedeljak, 29.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Država preuzela Er Srbiju

Srbija povećala svoj vlasnički udeo u „Er Srbiji” sa dosadašnjih 51 na 82 odsto, dok je udeo „Etihad ervejza” umanjen sa 49 na 18 odsto
Фото Р. Крстинић

Na osnovu ugovora između Ministarstva privrede i Er Srbije, danas je izvršena dokapitalizacija srpske nacionalne avio-kompanije, pri čemu je država Srbija povećala svoj vlasnički udeo u „Er Srbiji” sa dosadašnjih 51 na 82 odsto, dok je udeo „Etihad ervejza” umanjen sa 49 na 18 odsto, saopšteno je iz Er Srbije.

Kako je navedeno, uvećanje osnovnog kapitala Društva, preduzeto je u cilju otklanjanja poremećaja u privredi prouzrokovanih pandemijom zarazne bolesti kovid-19.

Generalni direktor „Er Srbije” Dankan Nejsmit zahvalio je Vladi Srbije na tome što je pružila podršku nacionalnoj avio-kompaniji da prevaziđe prepreke u poslovanju uzrokovane pandemijom korona virusa u najtežoj godini u istoriji putničkog avio-saobraćaja.

On je dodao da su na taj način stvorene osnove za dalje nesmetano poslovanje i da će, uz temeljne mere racionalizacije poslovanja kompanije koje su već uveliko u toku, „Er Srbija” moći da prevaziđe teškoće, učvrsti svoju poziciju lidera u regionu i nastavi da pruža direktan i indirektan doprinos srpskoj ekonomiji, pre svega saobraćaju i turizmu.

Dokapitalizacija srpske nacionalne avio-kompanije preduzeta je na zahtev Er Srbije, u skladu sa uredbom Vlade Srbije iz oktobra 2020. godine, kojom se predviđa mera dokapitalizacije privrednih subjekata pogođenih pandemijom.

Ta uredba u potpunosti je usklađena sa Privremenim pravnim okvirom Evropske komisije, kojim se uređuju mere državne pomoći za podršku privredi u toku trenutne pandemije kovid 19, uključujući i dokapitalizaciju, navedeno je u saopštenju avio-kompanije, preneo je Tanjug.

Na zahtev Vlade Srbije, Komisija za kontrolu državne pomoći je razmotrila predložene mere i potvrdila da je mera uvećanja osnovnog kapitala Društva usklađena sa pozitivno-pravnim propisima Republike Srbije, čime su se stvorili uslovi da se dokapitalizacija sprovede.

Mali: „Er Srbija” je od nacionalnog intresa

Ministar finansija Siniša Mali izjavio je za Tanjug da je danas završen proces dokapitalizacije nacionalne avio-kompanije Er Srbija čime je promenjena vlasnička struktura, tako da će Etihad biti 18 odsto vlasnik Er Srbije, a preostalih 82 odsto država Srbija.

Mali ističe da će novac koji je uplaćen za dokapitalizaciju biti iskorišćen za saniranje gubitaka koje je Er Srbija imala tokom pandemije, ali i za vraćanje pojedinih dugova koje ta kompanija ima prema bankama.

„Na pravi način smo time stabilizovali našu avio-kompaniju, kao i njen bilans stanja, ojačali smo učešće države u njoj i vratili neke kredite i dugove koje je napravila zbog korone”, rekao je Mali.

Dodaje da je država u protekla dva meseca veoma pažljivo, strpljivo i posvećeno radila na programu restrukturiranja i na procesu, kako je naveo, državne pomoći avio-kompaniji, koja je, podseća Mali, dozvoljena evropskim zemljama od Evropske komisije kako bi te kompanije ublažile negativne posledice pandemije.

„Cela EU je to dozvolila. Lufthanzi je Nemačka pomogla sa devet milijardi evra, Er Fransu je Francuska pomogla sa šest milijardi evra, tako smo i mi pomogli našoj nacionalnoj kompaniji i potpuno je stabilizovali”, ističe Mali, prenosi Tanjug.

Ukazuje da Crna Gora nije imala način da pomogne svojoj avio-kompaniji Montenegro erlajns, upravo zbog toga što se, kaže, nisu pridržavali definisanih pravila EK o državnoj pomoći.

Ne samo što Er Srbija bez problema ulazi u 2021. godinu, već, dodaje Mali, razmišlja se i korak dalje - kako da se iskoristi prazan prostor na linijama iz Tivta i Podgorice, kako bi naša kompanija zaradila još novca i maksimizirala linije.

Ističe da je Er Srbija od nacionalnog intresa i podsetio da je ta kompanija tokom pandemije dovezla medicinsku opremu, respiratore, lekove, ali i naše građane sa brojnih svetskih destinacija gde su se u tom momentu zatekli.

Mali je naglasio i da je prošle nedelje usvojen plan restrukturiranja tog preduzeća.

 

Komentari62
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin - Schwabenländle
@ Radmila Markovic, прво ја нисам бивши Београђанин, ја сам рођен у Београду, као и наш отац. Друго, није то био никакав Ваш лапсус , Ви сте оних 28 милијарди једноставно извукли из Ваше фијоке. У тренутку добијања помоћи од државе и одобрења од стране ЕУ, DLH је имала тржишну вредност од 14 милијарди €vra. Новац је дошао из буџета државе, а државна каса је била пуна, препуна, и сада је пуна јер приходи од пореза расту ли расту, и данас. Нема потребе да се бринете, о привреди не знате много.
Дракче Тормак
Читам вест, коментаре, па резимирам, биће да је у питању кроз транге-франге трансакције ,,прање" добијеног новца од продаје Комерц.банке.
Jovo
Na Balkanu oni koji vole novac i lagodan zivot a ne znaju kako da ga zarade, bave se politikom. Njima su po obicaju usta puna ljubavi prema naciji i narodu i stalno su na braniku otadzbine koju neko zeli da name preotme..
Milan Ilić
Komentar veka.
Петар
Мађари нису спасили своју компанију у претходној кризи па су и даље центар југоисточне Европе.
Jozi
Bas tako. I na mesto Malév-a je dosao WIZZ Air, koji ima linije za Sarajevo, Skoplje, Pristinu i mnoge druge destinacije u regionu koje je ranije opsluzivao Malév. A cene karata su sitnica :)
Nikola
Dragi moji Srbi/gradjani Srbije, kao i uvek, nikad se necemo sloziti. Morate priznati da je odlican osecaj leteti u bojama nacionalne kompanije i biti usluzen i na srpskom jeziku. Ali ta prica mora biti cista, nikako sa fiktivnim partnerima i po sistemu "daš mi, da ti dam".

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.