Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
KOD GRADILIŠTA NOVOG BAS-a

​Završena obnova ulica Jurija Gagarina i Antifašističke borbe

Rekonstrukcija ulica oko Bloka 42 bitna je upravo zbog izgradnje novog BAS-a koji bi, prema poslednjim najavama, trebalo da bude kompletno završen do kraja godine
(Фото Град Београд)

U smiraj 2020. kod gradilišta nove Beogradske autobuske stanice u Bloku 42 okončana je rekonstrukcija desnog dela kolovoza u Jurija Gagarina, odnosno od izlazne rampe Mosta na Adi (potez dug oko 600 metara), kao i kolovoznih traka u Antifašističke borbe (deonica duga oko 160 metara). Okončanje ovih radova bilo je preduslov da bi se, posle više meseci majstorisanja, saobraćaj ulicama pustio kompletno.

Ova rekonstrukcija važna je upravo zbog izgradnje novog BAS-a koji bi, prema poslednjim najavama, trebalo da bude kompletno završen do kraja godine. A da se u njegovoj okolini ne bi stvarali saobraćajni čepovi bilo je potrebno da se pre otvaranja prošire okolne ulice.

Kako su nedavno podsetili iz Direkcije za građevinsko zemljište, ugovor na osnovu koga se i rekonstruišu ulice oko budućeg BAS-a zaključen je sa „RAS inženjeringom” koji je uveden u posao početkom juna 2020. Posao koji je ova kompanija dobila vredan je 269.000.000 dinara neto, a radovi su oročeni na 270 dana. Ali, kako su još polovinom novembra istakli u Direkciji, izvođač radove izvodi brže od ugovorene dinamike.

Ovaj posao, osim dve pomenute saobraćajnice, obuhvatio je i Ulicu Marka Hristića gde su, kako je ranije ukazano, završeni svi projektom predviđeni radovi. U okviru obnove i širenja kolovoza u zoni novog BAS-a izgrađeno je 1.150 metara vodovodne mreže i 1.430 metara kanalizacije. Posle rekonstrukcije biciklisti će u ovom delu grada moći da koriste namenski urađene staze između dve raskrsnice u Jurija Gagarina, kao i u Antifašističke borbe i Marka Hristića. Projektom je predviđeno da u sve tri ulice bude i ukupno oko 150 stabala različitog drveća, 1.250 kvadratnih metara travnjaka i oko 7.000 komada zimzelenog šiblja i sezonskog cveća.

Uređenje i pre svega proširenje ovih pristupnih veza nije važno samo zbog putnika koji će koristiti novi BAS, nego i zbog onih koji koriste železnicu. Jer, tik uz buduće autobusko čvorište nalazi se železnička stanica Novi Beograd. Ona će posle ponovnog uspostavljanja saobraćaja ka severu Srbije, koje se, kako nadležni uveravaju, očekuje takođe do kraja godine, biti nesumnjivo za mnoge putnike glavna železnička stanica u prestonici i glavna tačka presedanja za one koji koriste i međugradski autobuski i međugradski železnički saobraćaj. Kada se sve ovo poveže, jasno je da to u praksi znači znatno više putnika i znatno veću gustinu saobraćaja kod Bloka 42 i u njegovoj okolini. Jasno je i to da će u susret većem obimu međugradskog saobraćaja u ovom delu Novog Beograda nadležni morati dobro da razmisle o reorganizaciji gradskog javnog prevoza i gradskih linija jer teško da će postojeće koje prolaze pored budućeg BAS-a i novobeogradske železničke biti dovoljne. Upravo zbog svega ovoga su u više navrata prošle i pretprošle godine i pojedini gradski opozicioni odbornici zamerali da samo proširenje tri pomenute ulice u zoni budućeg BAS-a neće zadovoljiti predstojeće saobraćajne potrebe kod Bloka 42.

Ali, kada se govori o samoj vezi autobuske i železničke stanice, glavna prednost novobeogradske železničke u odnosu na Prokop, koji je zvanično već nekoliko godina centralno gradsko železničko čvorište, upravo i jeste to što će ona biti direktno povezana sa novim BAS-om i što će sa nje biti mnogo jednostavnije presedanje na autobuse i obrnuto. Kao što su doskora tako bili povezani stari BAS i stara Glavna železnička, koja je pre dve i po godine zakatančena zbog širenja „Beograda na vodi”.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Rade
Prvi početak izgradnje deonice od Novog Beograda do Obrenovca, sa petljom na obilaznici, je najavljivan za 2013 god. Ali je ministarka Zorana Mihajlović tada izjavljivala da nema potrebe da se Novi Beograd na tom mestu povezuje sa obilaznicom !? Kao i da je ona time Srbiji uštedela novac. Kasnije je preokrenula priču, pomerali su se rokovi i povećavala cena izgradnje. Sva brojanja vozila su pokazala da je najopterećeniji pravac ka Surčinu i dalje ka Obrenovcu.
Aranđel
Ponoviću opet, kako će se svakdnevno više hiljada autobusa penjati na Gazelu onom jednom stalno zagušenom trakom. Zar nadležni to ne vide, pa stalno odlažu povezivanje Novog Beograda sa obilaznicom kroz Surčinsko polje.
Dejan K.
Delimicno tacno. Svi autobusi koji idu na sever vise nece ulaziti u centar starog Beograda. Kompletna Zapadna Srbija, Republika Srpska i Crna Gora, takodje. Dobro je to sto ce se rasteretiti Savska, Kraradjordjeva, Brankov i Tramvajski most. Isto tako veliki broj autobusa nece vise ici preko Mostarske petlje... ima tu i dobroga. A u pravu ste kad kazete da je nedopustivo odlaganje izgradnje prikljucka peko Surcinskog polja.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.