Proizvođači zbog pandemije nude jednostavnu hranu
Već sada je izvesno da će jednostavniji meniji u restoranima i „čiste etikete” na hrani obeležiti 2021. godinu kao što su i potrošači širom sveta, zbog godine zdravstvene krize koja je iza nas, značajno promenili navike u kupovini, navodi specijalizovani potrošački portal „Konzjumer afers”.
Istraživači podsećaju da je kovid 19 već izmenio odnose između potrošača i proizvođača zbog nestašice mesa, hrana biljnog porekla bila je traženija, klasični restorani su ostali na gubitku zbog zatvaranja, dok su dostavljači hrane dobro iskoristili nove oklonosti.
Da li u 2021. možemo očekivati isto ili nešto potpuno novo još je teško pitanje. Ali sigurno je da nas čeka značajna godina kada je reč o inovacijama u proizvodnji hrane. Konsultantska kuća u sektoru industrije hrane „Tehnomik” predviđa da će se restorani u narednom periodu fokusirati na što jednostavnije obroke. Eventualno će kreirati nova jela, ali tako što će koristiti visokokvalitetne sastojke. Izvesno je da će police u radnjama sve više zauzimati lokalni proizvodi, ali i hrana sa takozvanim „čistim etiketama”. Šta ovo zapravo znači?
Analitičari objašnjavaju da to u osnovi znači da će se proizvođači opredeljivati za proizvode sa što manje sastojaka, sa ciljem da se osigura da su oni već poznati potrošačima i da ih smatraju korisnim. Ove novine već se mogu primetiti i u radnjama u Srbiji. Veliki strani trgovinski lanci sve manje eksperimentišu sa asortimanima, a na rafovima sve češće viđamo uglavnom osnovne proizvode ‒ od začina, preko raznih sosova, testenina...
Kako prenosi ovaj portal, analitičari kompanije ADM, koja se bavi preradom hrane, otišli su tako daleko predviđajući i da će senzorni faktori, poput ukusa i boje (koje podsećaju na boju i ukus citrusa sličan vitaminu Ce), takođe igrati ključnu ulogu.
„Svetska zdravstvena kriza promenila je sklonosti potrošača na neočekivane načine”, kaže Vins Mačioki iz kompanije ADM.
„Vidimo rast tražnje za hranom i pićem koje poboljšavaju imunitet, ali i raspoloženje. Ovo je pružilo jedinstvenu priliku brendovima da razviju nove proizvode koji će zauvek promeniti način na koji jedemo i pijemo. Biće to godina inovacija koju će obeležiti značajna dostignuća u ishrani”, smatra on.
Interesantno je i da „Tehnomik” predviđa kako će zbog nemogućnosti da se putuje, potrošači ponovo pokazati veće interesovanje za specijalitetima italijanske, meksičke i kineske kuhinje.
‒ Bez obzira na to da li ste spremni za to ili ne, proizvodnja biljne hrane neće se zaustaviti na vege burgerima i tofu ‒ smatraju stručnjaci iz ADM i poručuju da će se na policama „zdrave hrane” naći i alternative za škampe i još novih biljnih sireva i gotovih proteinskih grickalica.
Smanjenje dugova, kao gubitak kilograma
Za veliki broj ljudi smanjenje dugova, posebno na kreditnim karticama biće prioritet u 2021. godini. Neizvesnosti oko zdravstvene krize ovaj cilj digle su visoko na lestvici i to gotovo u istu ravan nekadašnjih najčešćih novogodišnjih želja poput gubljenja kilograma i ostavljanje cigareta.
Sajt „Manirejts” objavio je da se 55 odsto ispitanika nada da će ove godine uspeti bolje da raspolaže novcem i smanji dugovanja, fokusirajući se na ona s najvišim kamatama, što su zasigurno kartice.
Istraživanje pokazuje i da oko 60 odsto ispitanika namerava da uštedi više u narednoj godini. Najmotivisaniji su oni od 55 i više godina koji se približavaju starosnoj granici za penzionisanje.
‒ Zabrinjavajuće je to što 28 odsto onih koji kažu da planiraju da uštede više ne iskazuju konkretno kako nameravaju to da urade. Jasno da je za to potrebno da budžet bude veći a potrošnja manja ‒ rekao je Ričard Barington, finansijski analitičar „Manirejtsa”.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.