Ponedeljak, 06.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prodaja automobila u Nemačkoj pala za petinu

Фото ЕПА ЕФЕ - Б.Т.

BERLIN - Broj registrovanih novih automobila u Nemačkoj u prošloj godini je pao gotovo za petinu, kao posledica teške posledice pandemije.

Sa druge strane, raste popularnost električnih automobila.

U Nemačkoj su u 2020. registrovana oko 2,92 miliona novih automobila, što je 19 posto manje nego u 2019, pokazuje izveštaj Udruženja automobilske industrije (VDA).

Terenska vozila činila su petinu novih automobila, a popularnost su stekli i kamperi jer su epidemiološke mere smanjile izbor lokacija za odmor.

„Očekujemo oporavak nemačkog tržišta automobila 2021. Međutim, vrlo visok nivo pre koronavirusa verovatno neće biti dostignut”, smatra predsednica VDA Hildegard Miler.

Poslednji put je prodaja značajnije pala još 2010, kada je vlada ugasila veliki program podsticaja vozačima da zamene svoja auta novim, piše hrvatski „Indeks”, a prenosi Tanjug.

Uprkos oštrom padu u celoj godini, u decembru je broj registrovanih novih automobila porastao 10 posto na godišnjem nivou, uz registrovana 311.394 nova vozila, izveštava VDA.

Mnogi kupci kupili su kola krajem godine kako bi imali koristi od privremenog smanjenja PDV-a, rekao je Rajnhard Zirpel, predsednik Udruženja međunarodnih proizvođača motornih vozila (VDIK). Niža poreska stopa bila je na snazi do 31. decembra kao deo vladinih napora da podstakne potrošnju tokom pandemije.

Automobilske kompanije u poslednje vreme puno ulažu u elektrifikaciju modela, uz pomoć vlade koja kupcima nudi izdašne poticaje. Rezultat je utrostručena prodaja baterijskih električnih vozila u 2020, na više od 194.000 komada, prema podacima saveznog regulatora za putni promet Kraftfahrt-Bundesamt (KBA).

Budući da su vozila s potpunim ili delimičnim električnim pogonom u Nemačkoj dostigla tržišni udeo od 22 posto u četvrtom kvartalu prošle godine, vlada je na dobrom putu postizanja cilja da do 2030. na putevima bude sedam do deset miliona registrovanih električnih vozila, misli predsednik KBA Ričard Dam.

Na kraju protekle godine BEV-ovi su činili 1,2 posto svih registrovanih ličnih automobila u Nemačkoj, u odnosu na 0,5 posto godinu ranije, pokazuju podaci KBA.

BEV je vrsta električnog vozila koja koristi isključivo hemijsku energiju pohranjenu u punjivim baterijama, bez sekundarnog izvora pogona. Svu energiju dobija iz baterija i stoga nema motor s unutrašnjim sagorevanjem, gorivu ćeliju ili rezervoar za gorivo.

 

Komentari12
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Станиша Младеновић
То је лоша вест за наше компоненташе а таквих "страних инвестиција" је највише у Србији.
Божа
Требало би да ионако од вајкада превисоке цене знатно снизе, па би се нашли купци за та од робота направљена возила. Такођер би требали понудити абономане на возила као што то Волво на немачком тржишту ради, јер изашло је из моде бринути се и секирати се око купљеног возила, ако некоме то баш није хоби. - Следећа ставка је и протеривање личних моторних возила из градова, првенствено због издувних гасова.
boza
Prema podacima Nemacke asocijacije automobilske industrije ukupna prodaja je pala za vise od 35%. Prema podacima Autonews Europe prodaja novih automobila za vise od 50%. Po modelima: BMW 62%, Opel 60%, VW 52%, Audi 46%, Mercedes 43%. Kod stranih modela najvise Dacia 63%...
Божа
@[email protected] Такав се у данашњем свету још не производи. Али ето предлога: TALBOT MATRA Bagheera X са хидрауликом као што беше код цитроена ЦХ, челичном каросеријом попут Тесле спејс трака, модификацијама данашњице, електро моторима и батеријом капацитета барем 700км, могао би се уградити и конвенционални мотор. Перформансе Корвете Ц8. Тврди кров на склапање због преуређења у кабриолет. Три седишта у првом реду попут оригинала, али са већим пртљажником, барем за два велика самсонајта.
dusan1
Čitao sam negde da je KP Kine predložila a verovatno i donela zakon da se od 2025 prodavati samo 100% električni putnički automobili a polako ukidati i kamioni i autobusi sa dizel motorima. Jedino mi nije jesno kako i zašto niko ne proizvodi elektro automobile bez baterija ( kao Nikola Tesla pre više od 100 godina) na napajanje visokofrekventnim radio talasima preko antene ?!
Svabo
ljudi se plase 5g mreze, zamislite kakav bi to haos tek bio!
boza
I vise od toga. Ovo su nasminakani podaci.
Komentar iz Nemačke
Interesantno. A koji su pravi, tj. nenašminkani podaci?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.